Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Livets stora och små frågor

Jag hittade vitlöksost och avocado också, så nu har jag gjort världens godaste rostmacka! .-)

Åh! jag är i himlen.

Disk? Tvätt? nej, det får vänta en liten stund till..

• passionsblomman

Ja! Tänk om jag kunde komma ihåg det nu nästa gång!

Lasangen blev iallafall i världsklass. Min son hade kompis med hem och de käkade så det inte höll på att bli nån matlåda till sambon och kompisen-som är en mycket kräsen unge sa: "Det här är mat för gudarna"

(min sambo brukar tjata om gudamat, så han gav sin mening om vilken mat det är där.. )

Så jag var glad ändå tillslut!

muggles skrev 2009-06-03 20:03:15 följande:
    Lägg alu-folie längst ner i ugnen så slipper du...?
  • passionsblomman

Fy fasen!

Båda mina senaste cykler har jag gjort inseminationer och båda har börjat med brun konstig flytning, men sen har det visat sig vara kört. Man HATAR ju det här mad alla symtom som lika gärna kan vara det ena som det andra!

*kramar om Nenne oavsett*

• passionsblomman
    _koko_ skrev 2009-06-04 09:39:18 följande:
    muggles - Jag undrar om du inte jämförde äpplen och päron? Schablonchansen att bli gravid vid ett ivf-försök är 30%, den chansen kan öka eller sjunka beroende på ålder och faktor. Vad schablonchansen är att bli gravid vid varje naturligt försök är vet jag inte riktigt, kan man tänka 1/7 eftersom snittet är 7 försök?Risken för missfall ska enligt uppgift vara lika stor oavsett hur barnet blivit till.
    Exakt sådär tänkte jag också att det ju borde vara...

Jag håller ju på med insemineringar nu (ska dit igen imorgon och se om det är dags förresten...)frådgade om de hade ngra siffror i procent ungefär, och då sa hon ca 10-20% cans vid insemination och att det är väsentligt högre än "vanliga" försök.

Men men , jag vet då inte jag...

Den som ids får gärna hålla en tumme för mig imorgon, inte minst för den mentala biten..SVÄRISARNA kommer på tvångsbesök helt självinbjudna imorgon eftermiddag, och då vill jag ju helst inte vara ett mentalcase. Jag har hittills velat dra mig undan en del efter de där inseminarierna. Få se hur det blir.
    Städa tänker jag skita i iallafall!
  • passionsblomman

Hihi!

*nyfiken på vilka butiker som får bra betyg av dig*

Jag är 38-sådet blev en j*dra fart på kliniken när jag sa att vi velat ha syskon utan resultat och att sonen nu är 8 år...

Skostorlek 35

Bor på Mälaröarna srax utanför Stockholm. Mitt i spenaten i en pytteliten sommarstuga, med förhoppningar om ett snart bygglov.

Piggelin1 skrev 2009-06-04 21:26:48 följande:
    Passionsblomman - så du är florist - vad kul!! Jag älskar snittblommor! Har en favotritaffär här i Götet som är min favorit, där de är så himla duktiga & dessutom har bra öppettider. Fast för ett tag sen hittade jag en ny, som också verkar jättebra, så jag kanske sviker den "gamla" & handlar där också!När jag åker ner till brorsan i Amsterdam brukar jag alltid köpa med mig ett fång snittblommor (tulpaner, amaryllis, solrosor osv osv) & forsla hem på flyget, det är ju så himla billigt där & det finns så himla mkt att välja på!! Vilken del av landet bor du i? Vad är det mer för frågor vi brukar ställa? Skostorlek, ålder? Ålder har jag ett svagt minne av att du nämnt här, ngnstans 37-39, kan det stämma?
  • passionsblomman

Hahahaha! "futter" - spå säger min sambo och hns syster också! Och mjulk! Åh, vad roligt!

ja, jag kan ta lite, dt är lite vingligt på livets stig ibland har jag märkt! Det kamske hjälper.

Usch, jag känner mig helt labil såhär i kvällningen och får lite panik över att svärisarna kommer till vårt lilla röriga hem och det ska regna så man inte kan köra ut dem i trädgården heller.
    Känner att råkar de säga fel saker efter mitt inseminarium, så börjar jag nog lipa. ELLER får ett vrdesbryt...

Det måste väl vara pergotimen som vänder hela sinnet uppochner, som om det var pms på g.

snaily skrev 2009-06-04 21:51:35 följande:
    Gaaaah Passionsblomman vilka små futter! Du kan få några cm fot av mig (kan avvara lite av mina 41:or) så du står stadigare på jorden sen
  • passionsblomman

Alltid roligt att höra om kollegor som håller kvalité. Det blir jag glad av.

Jaså, det är fler som vet vad JRA och blå/vit/grön fana innebär och som vet att "harrda kú harrda geit" inte betyder har du ko har du get...
    Detta måste få vetas mer om.

• passionsblomman

*försöker göra ett inlägg*

Nenne:jag saknar fullständigt ord. men jag har en stor kram här till dig!

Är det någon som vet hur många progesteron man ska ta ? Jag gissar på en om dagen, men frågade inte M på klinken och nu står det "enl ordination" på asken och hon har ju för länge sedan gått hem och dessutom på semester!

DOCK hade vi visst jordens flyt den här vändan. Jag är på dag 13 och det fanns ingen follikel idag som var stor, jag hade jättelågt värde på blodprovet OCH tydliga ÄL-känningar och hormonsvängningar och allt igår och honsäger att jag med största sannolikhet redan har ägglossat typ inatt, så det blev bara ett VUL, ett blodprov och ett inseminarium den här gången och hon kallade det "läge för fullträff"

Så, nu ska det väntas och petas in progesteron då...

Men man vågar ju inte ens hoppas, och särskilt inte när man läser om Nenne... Usch! *kram igen*

Svar på tråden Livets stora och små frågor