• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Kängu - jag som inte ens är ngt gigantiskt fan av djur sådär allmänt - vilka ursöta hundar

• Lapinette

nenne - finns det inget man kan göra? Vad säger akup samt läkare?

• Lapinette

Bluebride - nej, du är inte osynlig.

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-05-05 14:51:21 följande:
    nenne, fy tusan vad jobbigt det låter! Hoppas det hjälper med akupunktur!
    Ja, vi ligger ju knappast sked längre. Och någon katt vill inte ligga under täcket på min sida.
  • Fru E

Kängu-jisses vad söta de små liven är *smälter*

Bluebride-klart du inte är osynlig men hade varit roligt om du skrev lite mer när du tittade in och inte bara en mening

• nennesjuttioåtta

Lappis
    jag ska fråga akun idag, han trodde ju som sagt att det är levern som jobbar som tusan då och gör sig av med slagg. Det var ju därför jag sökte på vårdcentralen för att jag svettades så mycket och då upptäckte de det här med järnet men som sen inte var något. Ska höra med gyn också när jag ska dit på VUL.

Bluebride
    nej, jag ser dig. Men vad vill du vi ska svara på? Om jag hade svårt att hitta min drömring?
    Nej, det hade jag inte.

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-05 14:55:05 följande:
    Ja, vi ligger ju knappast sked längre.
    Nåja, två fördelar med att ha sex i badrummet då.
  • kängu

Ja visst är dom söta, mina små bebisar *stolt*

nenne, låter ju konstigt då att det inte skulle påverka med järnvärdet med tanke på levern och detta *kliar mig i huvudet*
    Låter ju onekligen som att det har med levern att göra eftersom det bara är nattetid (och samma tid) du svettas. Låter sjukt jobbigt iaf, hoppas verkligen att regelbunden akupunktur kan göra det bättre!

• Lapinette

Vad är det för slagg som levern vill bli av med??!

• Lapinette

kängu - supersöta hundar. Vad är det för raser? Vår granne har en ovanlig hund och efter att både ha frågat (minns inte vad han svarade för det var för låååååångt) och googlat hittade jag den. Den hette något med cardigan så därför kallar nu maken den för pullover (med franskt uttal). Varje gång han nämner pullover så tar det ett tag innan jag fattar att det är grannens hund (cardigan) som han pratar om.

Svar på tråden Livets stora och små frågor