• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Kängu: suvve! Ska bli jättekul att ses!

Ore: lycka till imorgon - det går säkert bra. Kom nu ihåg att fråga om allt om de inte säger spontant. Fråga om näsbenet såg bra ut, samma med lårbenet, fingrar, magsäck, gallblåsa etc. Vår NUPP-BM var jättebra och förklarade allt spontant vid UL:et och sedan gick vi igenom siffrorna med henne och hon förklarade även dem, hur de ska tolkas osv. Om du inte skulle få detta bemötande så får du vara som en igel och fråga fråga fråga!

• sweetstreet

Men halllllaaaaa!!!!
    Nu forsvinner ni pa akupunkturer, skumpor och rumpor....
    Hm, men men jag tittar bara forbi snabbt for jag maste ju jobba...

Ville mest saga att
    det gor inget att ni outat Lilltjejens namn i traden!!!
    SA hemlig ar jag ju inte langre, plus namnet ar ju inte direkt ovanligt...

Sedan vill jag ocksa saga att SHIT vikla underbara nya bilder i galleriet!!!! OKangu! Vilka gullisar!
    Och Amanda har blivit saaa stor! Och ja, Victor ar ju jattestro nu! Skidor och potta! Bilden dar han har bla mossa gor vekrligen att hans ogon blir oerhort bla! Superfina! Och jag tycker han ar valdigt lik dig Cicci!

Och sa nykomlingen hektor. Vilket litet under! Din bloggbeskrivning passar valdans bra pa honom AM!
    Sa fin!

Nenne-skrutt, hoppas som sagt att de fixar till dina svettningar nu. Fast annars far ni ha halksex, hahahaha!
    och det dar med katter ja.... Man far helt enkelt stanga ute de. om man inte vill ha en harboll hangandes nagonstans. men det brukar kunna vara lite svart att koncentrera sig pa det man vill nar man hela tiden ar radd att fa en klo i ja... ni vet...

• muggles

Jag tror fanken att min man är den mest nyfikne person jag vet. Det är rätt så gulligt. Han är så jäkla intelligent också så han fattar ju mer än vad man tror och vill inse. Jag vill inte kläcka för honom att jag testat med stickor för jag vill inte att han ska tycka att jag är "hysterisk" och jag vill heller inte att han ska tro att jag bara vill pöka för att jag har böj. Så jag smög lite med stickorna. Men jag undrar om inte han har listat ut hela grejen...

• nennesjuttioåtta

sweetie
    vad menar du, i benet?

Fast det är ju bara mellan 2 och 4 på natten som jag svettas, vi nuppar inte längre de tiderna. *vuxenpoäng*

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag tror du är rökt. Klart han har koll!

• snaily

Känns som jag också kommer nååågot för sent till festen här! Ännu en dag på filial utan internet, värdo!!

Sweet - vilka härliga bilder! Hoppas jobbmötet gick bra idag! Tyckte också kollegans mail lät helt gaaalet överspänt!

Nenne, jag vill också läsa blogg! Skrattade gott åt din sängkammarhistoria med överdrivet nyfiken katt, undrar om vi får det lika jobbigt när Korven kommer... Om din är en Prickig korv så är väl vår en Hårig korv?

Håller också tummar den 20:e!

Ore, lycka till med KUB!

Kängu - vilka fiiina hundar!! Gillar Mayas tunga Vår korvvalps mamma heter också Maya.

Lappis m fl - kände en welsh corgi cardigan som hette Loffe, han var så cool!! De är släkt med västgötaspetsar förresten, ganska lika (fast inte lika fina såklart! )

Här är tanten på väg ut genom dörren men sen får väl snigeln som vanligt vänta läänge på ÄL-tider...

Vill oxå luncha! Ingen som har lust att träffas på Ön i helgen? Vaddå långt att åka, hur menar ni nu?!?

• muggles

Nenne: ni ska inte byta namn på Nancy till Inspektööörrrr Clouseau?! Ha, det påminner mig om en lapp som satt i trappuppgången nyligen "Är det ngn som sett min bortsprungna katt Kommissarie Lestrade?". Jobbigt namn...

• nennesjuttioåtta

Snaily
    hahah det var ingen sängkammarhistoria, utan en vardagsrumshistoria.

Jag tar tåget! NEEEJ det gick ju inte ända fram!

• Fru E

Muggles-kanske hade varit bäst att lämnat maken hemma men det var innan vi bestämde tråddejt båda dagarna men han klarar sig nog tror jag. Vi får ju tid både på fm på lördagen, lördag kväll och söndag fm
    Hmmmm.....han är intresserad av datorer, motorcyklar och öl

• muggles

EA:
    1. datorer - skicka honom till Mediamarkt
    2. motorcyklar - skicka honom till Harleys el Hardrock Café på Avenyn
    3. tja, de flesta ställen har väl öl?
    Hmmm... det var inget lätt att komma på ngt bra!

Svar på tråden Livets stora och små frågor