• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Frejis, datorhaveri är aldrig kul, speciellt inte om man har sitt examensarbete där! Kul med sparkar i magen däremot!

Hejhej Vickan!!

• Page

Roliga nyheter (för mig), min hunds mor är halvägs i sin grossess! Valparna kommer få namn som börjar på M!

Mindre roliga nyheter (för mig), jag har fått urinvägsinfektion. Mycket odramatiskt, mest irriterande.

• Frejis

Tack Vickan!

Page, urinvägsinflammation, aj! Det var inte så kul, men valparna med namn på M som ska födas rätt snart var roligare Hoppas att kennelägaren är tillräckligt påhittig för att hitta på roliga och användbara namn.

• Page

Frejis, helt smärtfritt för mig faktiskt, känns mest obehagligt när jag går på toa. På gränsen till intressant (jaja, jag HAR för lite att göra), eftersom det är min första!
    Uppfödarens hundar brukar ha ganska roliga namn...vi höll på att köpa en Napoleon när vi var där.

Vickan, är juicen i förebyggande eller läkande effekt! Annars är jag "duktig" på att dricka mycket...

• Page

Vickan, det var en fråga, och om jag inte minns helt fel ska en sådan avslutas med ett frågetecken och inte utropstecken...

• viktualia

Page - både och tror jag.

och sedan har jag lärt mig att man ska förebygga uvi genom att gå och kissa efter att man har haft sex...

• Frejis

Page, kan förstå intresset för symptomen alltid spännande att känna efter, i synnerhet när det är lagom obehagligt och för första gången.
    Hm, det kan jag inte säga om graviditeten, kanske för att symptomen har överskridit den här lagom gränsen några gånger

Hua, nu kommer jag på en sak, den här hemska nupparen (som gjorde undersökningen på MamaMia) ringde mig och ville veta om vi har gjort fvp och varför vi har bytt mvc. Berättade det för henne och hon bad med silkeslen röst om ursäkt. Gissar nog att det var någon chef som hade sagt åt henne att höra av sig. Samtalet slutade med att hon frågade mig om hon fick ringa mig när jag fått barn för att de behövde veta om barnet var friskt eller hade DS Så absurt att man har svårt att tro att man hör rätt.

Det var så många fina bilder som jag inte har sett, Muggles och goa Moa, Piggis med A (vacker klänning!), Sweet och E, Izzie, MSW A., lilla Iris, VickeVirre, Omsans M. Mindre, Livia (trodde faktiskt att hon var mörkhårig!), Kängu (och vovvarna ), Snaily, EA, Piff och Puff.. skoj att se alla och så många bilder det har blivit!

• Frejis

Och så glömde jag bort att nämna "kanske-ska-heta-Hector". Vilken professorsblick denna lilla bebis har! Supersöt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor