• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Cicci-lyder order och beställer pökning till ikväll med

• FruCicci

Vilken fin bild på hundarna, särskillt på Maya! Gud så söt!

• Fru E

Sweet-måste fråga är det billigt i Usa med cupcakesformar??? Ja jag vet baknörd som jag är

• Fru E

Fast just nu är inte pökningen så rolig.......mest ordinär men tycker maken kan bjuda till lite utan att jag säger till, dvs inte givetvis ha sex i sängen...

• sweetstreet

Ore
    tack!
    ja det ar inte s latt att hitta tjejklader som inte ar rosa. iallafall inte har i USA. Tror det ar annu varre har an i Sverige nastan.... mycket som ar extremt tjejigt resp killigt. men fick veta i veckan att POP oppnat en online store har nu! Skoj! De har anda en del uni.

• sweetstreet

EA,
    hm?? jag bakar typ aldrig sa jag ar nog fel person att fraga...
    Menar du da silkonformar eller menar du sadana dar "trays" med flera formar i?????
    Tror de finns aven aluminium ocksa men vet inte sa noga....?
    har finns tusen o en pinlaer for bak och matlagning.

• sweetstreet

Hm insag att just silkon cups kan lata ite konstigt...
    Typ som om du letar special-bh eller sa...

• Fru E

*fniss*
    förstod vad du menade
    Jag tänkte på vanliga formar i papper

• muggles

Cicci: men verkar det inte väldigt misstänkt att vilja pöka ikväll med?

• start september

Hej!

Tittar in från den nya världen, dvs den där man jobbar istället för att vara hemma. Det känns både jättebra och samtidigt sorgligt när man går iväg om morgonen. De har det jättebra hemma såklart, det är mest jag som saknar lilla tjejen.

Jag har läst allt trots att jag inte synts och här komer lite korta kommentarer.

Välkommen Hektor och Grattis AM! Du har avdramatiserat snitt för mig, genom din fina berättelse - tack för det!

Underbara nyheter Telis! JAg blev alldeles varm.

Sweet, kul att se dig här så mycket! Grattis igen till nytt jobb.

Grattis til Mrs B också! Hoppas så att det blir förlängning.

Cicci - låter jättebra att lillen är därinne och att du tar det lugnare.

Izzie - hatten av för dina bilmekkunskaper.

Måste rusa - men återkommer!

Svar på tråden Livets stora och små frågor