• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Oj vilken katt Nenne! Hon ser busig och lite lurig ut. Såå fin!

• muggles

Piggelin: jag gillar inte sådana stylingar. Tycker precis som ngn annan här (Telis?) att själva lägenhetens fördelar försvinner bland alla pryttlar. Svårt att fokusera på det som är viktigt (planlösning mm). Jag tyckte den sista var extremt rörig med alla grejer, inte min stil alls.

• Piggelin1

EA förresten - vilket otroligt bak-geni du där! Du har ju verkligen stenkoll & verkar så himla superproffsig på gebietet!!
    Sparade ner dina choklad-cupcakes, måste testa dem endera dagen liksom alla dina andra tips tidigare!
    Hade det inte varit att jag visste vad du jobbar med, så skulle jag tro att du jobbade som konditor eller liknande

Telis förresten - jag gjorde dina dumlekakor i påskas - de försvann raskt, mina syskonbarn älskade dem!

• Piggelin1

Hej hej Muggles! *vinkar tillbaka*
    Idag ska jag på lunchdejt med Miss X, fd kollegan E samt mannen! Imponerad att vi lyckats få till det med allas olika kalendrar!

• Piggelin1

Muggles igen - jag är fortfarande totalt fascinerad över überstylingen, det är så himla övertydligt liksom. En bok ligger lite nonchalant uppslagen på golvet, en kofta/skjorta/klänning där & där osv. Undras om de har samma taktik ism visningarna, eller om strategin är att plocka bort en del grejor då? De nybakta bullarna etc lär ju ha hunnit bli ganska torra mellan fotograferingstillfället & visnings-dito

• fru AM

Nenne: vilken söt och rolig katt - är rasen släkt med flygekorrarna?

Ska se om jag kan hitta en scanningsbar bild på min pappas ozelot han hade som liten - de är väldigt lika (alltså Nancy och ozeloten)!

• Piggelin1

Hej AM!
    Ozelot - vad är det?!
    //Djuranalfabeten

• Frejis

Snaily - tandläkarbesök, usch... hoppas att det går relativt fort och smärtfritt!

Piggelin m fl - jag är i v. 18. RutinUL nästa fredag! Gissa vem det är som nervös inför det?
    Har förresten en mamma som verkar vara väldigt nyfiken på barnets kön. Hon pratade om det i flera dagar utan att fråga direkt, mer "jag undrar om det är en pojke eller en flicka, vad tror du? och så, men igår kom det äntligen fram ett önskemål om att vi kunde tänka oss att fråga vid nästa ultraljud vad det är eller ta reda på det vid ett extra UL.

Muggles - okej, jag har ju förstått att det på något sätt har med statistik att göra, men hon är... ja, klumpig var ett rätt ord.

Nancy ser ut som en leopard eller åtminstone som någon som hör till tigerfamiljen Söt och busig.

Måste nu googla på ozelot, har som Piggelin noll kunskaper om katter (och är allergisk mot dem, fast bara lagom mycket).

• Frejis

Titta, jag verkar kunna mer om leoparder än katter Nancy är ju en minileopard *läser vidare*

Tack för länken Snaily!

Svar på tråden Livets stora och små frågor