• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Bluebride

här har det inte varit pök på över ett halvår.

• Ore

Ett HALVÅR! ujujuj... Minns när jag var bortrest från nuvarande maken i tre långa månader... Vilken abstinens... Hur vi tog ikapp det är en annan historia

September: Förstår att det känns litet jobbigt att lämna lillan, men skönt att det inte bara känns hemskt i alla fall.

Ego: Skickade massa papper och pysselgrejer till syster, och fick nu eftertaxering på frankeringen??? Med AM:s klagomål i färskt minne, så innebar detta att posten fick ett telefonsamtal från en vänlig men bestämd Ore som minsann talade om att hon frankerat korrekt, dock med frimärken från förra året (värda 5,50), men att hon läst sig till att det då skulle gälla som B-post. Behövde faktiskt inte ens förklara att jag kört litet "snålvariant" och klippt ut en bit av frankerade (dock icke skickade, såklart) kuvert och tejpat på dessa på nya kuvertet. Ingen tejp på själva frimärket dock... Innan jag kom dit, så hade hon faktiskt redan sagt att hon makulerade fakturan, så jag var nöjd ändå. Tog hennes namn och noterade på fakturan, ifall det krånglar, och kände mig oändligt duktig.

Om jag skulle vara ännu duktigare och baka muffins??? Eller så gör jag det imorgon kväll, när EA förhoppningsvis kunnat tipsa mig om några goda muffins (hoppar och vinkar ivrigt här!!!). Jag har små marschmallows som jag skulle kunna ha i, jag har också after eight som skulle kunna funka. Även en påse krossat "marianne-godis" ligger i skåpet. Något hyfsat lättbakat som man kan göra då? Vill ha modell stoooora cupcakes!

• Liten med Mindre

Vad många sötnosar det dök upp. Både med och utan "nos".

Cicci - skoj med framgångsrik pottövning. Funderar över det hela med, för Mindre fick pröva min gamla toa-ring hemma hos föräldrarna förra veckan - och det var jättekul. Sen fick ingen gå på toa utan den orangea ringen. Hon börjar väl upptäcka att det händer nåt där nere - drar i blöjan och pillar nyfiket.

Nenne -det låter jobbigt med svettningarna - jag tror nog att de blir värre av dina klimakteriehormoner. Så hoppas att de går över med sprutstarten, och att akun hjälper lite extra.

Lappis - en vandrande "pull" låter lite mysig. Hoppas maken väger upp bristen på småbarnsmamma-dejt ikväll. Vi kan vara ganska sega och svåra att få med vet jag numera.

Vet inte om jag kan följa med på dejt på söndag. Får lämna ett kanske och hoppas. beror lite på hus-visningar och hur pigga och friska vi ev håller oss.

Sen måste jag fira lite - Mindre har gått upp 400g på en månad, varav 1 vecka matvägran. Lite bättre än 100 g per månad som halvåret innan. Fast ännu är vi inte över 9 kg...

• Fru E

Ore-oooooohhhhhh muffins då hoppar jag in illa kvickt!
    Vilken bassmak vill du ha alltså chokladigt eller ljus sockerkaksaktigt????? Jag är väldig svag för choklad riktigt mörka chokladmuffins med krossat mariannegodis i och toppade med grädde med smak av mocca/kaffe/baileys

• Fru E

Ore-det bästa är att göra muffins med icas stora formar som du sätter i en muffinsplåt med plats för 12 st. Då reser de sig på höjden och behåller formen fungerar även att ha i "vanliga" muffinsformar som finns i måååååånga roliga färger och mönster

• Ore

Jag är också svag för chokladmuffins!!! Kan man göra muffinsen med kakao, eller blir det godare med smält choklad? Har nog något paket med odense 55% block eller vad det nu heter, den brukar bli hyfsad när man bakar, har jag för mig...?

• Fru E

Liten-grattis till viktuppgång för Mindre även om den inte är så stor

• Ore

Tack för tipset förresten Hade helt blankt i mitt huvud när jag skulle försöka komma på hur jag skulle kombinera ihop smaker på ett bra sätt...

• viktualia

Cicci - vilken COOL son du har!!

AM - och vilket gulligt kort på dina två söner!!!

Nenne - här har du en slavisk läsare till, till din blivande blogg!! kom igeeeeeeen!

Piggelin - man stirrar ju bara på prylarna i lägenheten och ser ju knappt rummen... gaaaaaaaaaaa

Piggelin igen - du efterlyste bl.a. Junilejon - hon bloggar i alla fall!

Mugglan - *fnitter fnitter* (åt att maken hade läst Telis TS mm ) Min make är befriad från nyfikenhet.... han skulle kunna få veta en och annan sanning om tillvaron om han bara snokade.. men det gör han inte.. vilket jag oftast är väldigt nöjd med....

Snaily - det är KLART att jag vill lunchdatea på Ön i helgen! Vad tror du om Donners brunn vid 18 på lördag?!?! *dream on Vickan*

Ore - det där med internetpolare som har koll.. ha ha ha.. jag har varit nära att säga det några gånger jag också.. .ha ha ha.... ringde dock sjukvårdsupplysningen 4 ggr första dygnet när jag fick mitt första missfall. Annars har jag klarat mig med trådisarna!!

*pust* Nu har jag läst ikapp!

• Fru E

Vänta två sekunder så kommer ett recept

Svar på tråden Livets stora och små frågor