• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Ang lägenhetlänken: Det är ju ett spöke!!! En hemsökt lägenhet.
    Noterade ni också hur en av köksstolarna liksom stod på sniskan som om någon precis rest sig ... Jag tycker bilderna var LÄSKIGA (kan bero på att jag precis glott på skräckfilm med en hypokondriskt magsjuk make)

Ang. galleriet: så sjukt söta nya bilder på Sweetans lilltjej och katter, på A, och på Vicke Vire. Hektors "arga" bild får verkligen näsan att framstå som gigantisk Den är visserligen ståtlig men inte sååå stor. Det blir något konstigt m perspektivet när man fotar liggande bebisar

Ang. YES Powerdrops: fick svar för ett par timmar sedan med en ursäkt, ett försök till förklaring (fukt i påsen?) samt löfte om värdecheckar. Och en bön om att ge dem en chans till. Se - de darrar inför amningsmonstret AM!

• Lapinette

AM - se skräckis på blanka dagen! Förstår om du tror att lägenheten är hemsökt.

Till alllihop här på tråden - fy f'n vad vi är bra!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    ja, alltså det mest läskiga tyckte jag var att om man tittade tillräckligt noga så såg man att det var fartränder efter dalahästen - som om den rörde sig mot kameran!

Fy FAAAN vad vi är bra!!!!

• Fru E

Jag hade aldrig diskuterat allt som jag gjort här med mina vänner, de hade tröttnat fortare än kvickt då så ni är verkligen bäst

• MSW

Diskuterar också mer med er än med vännerna.. :-P:-P:-P:-P:-P

• nennesjuttioåtta

EA
    hallå eller, om det är knulltrumpeter så är det Rumpa, Krulltrumpeter så är det skumpa. Håll isär begreppen!

• Lapinette

Tisdags skumpa åt folket!!!

Min väninna som jag skulle träna och sen dricka vin med ikväll ställde in IGEN. Denna gång hade hennes son influensa *SUCK*. Helt omöjligt att få till en date med småbarnsmammor. Maken däremot ställer upp och tar hennes plats i daten så det blir middag på stan ikväll iallafall.

Svar på tråden Livets stora och små frågor