• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Jösses, här har det hänt grejer!

Telis - ska försöka glömma bort det men attans vad svårt då du har TD på vår bröllopsdag ... och mina tankar går givetvis till kokisen som testade däromkring för 2 år sedan POSITIVT! Fan tjejen, jag tror det här kommer att gå vägen. SÅ ... nu ska jag försöka glömma och hålla tyst (inte lätt när man är en Lapinette ) men håller tummarna i tysthet.

Sweet - snacka om uppstressad och jobbig tjej som skickar jobbsms när du knappt vet vart du ska sitta på jobbet? Du måste säga åt henne att lugna ned sig några varv annars kommer hon snart få en hjärtattack.

nenne - ha, ha, inte så enkelt att få sexa vart ni vill numera? Lika bra att börja träna för snart är det en liten bebis som kommer att stå utanför toadörren och banka ... tillsammans med katten.

• Lapinette

Piggelin - stressa mig inte, har försökt att läsa ikapp efter en timmes välförtjänt och välbehövlig massage. Min rygg är skrutt efter att ha tvättat fönster och gått på dansklasser.

• Piggelin1

Låter underbart med massagen, Lappis!

• nennesjuttioåtta

MSW
    Oj, både öroninflammation OCH en stående A! Det är ju inte särskilt kul med det första men desto roligare med det andra! Det är ju verkligen lugnet före stormen nu då...

Hooohoooo Laapppiiiiiis+?!?!

• kängu

Aha, inga makar, då lämnar jag min hemma

• nennesjuttioåtta

hahaha
    sorry Lapinette, jag ska inte stressa dig. Gött med massage!
    Näääjeee, ska ännu fler stå och banka på toadörren sen?!?!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-05 10:29:42 följande:
    MSWOj, både öroninflammation OCH en stående A! Det är ju inte särskilt kul med det första men desto roligare med det andra! Det är ju verkligen lugnet före stormen nu då... Hooohoooo Laapppiiiiiis+?!?!
    Verkligen... Det känns som att iförgår var det helt lugnt, och nu är det livsfarligt...
  • nennesjuttioåtta

Oj, det kanske blir veteranernas afton den 20:e? Bröllopsdag, TD och kanske t o m ÄP?!?!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-05 10:32:22 följande:
    Oj, det kanske blir veteranernas afton den 20:e? Bröllopsdag, TD och kanske t o m ÄP?!?!
    Skulle man välja bara en dag att hålla tummarna på låter det som det är den dagen man ska välja!
  • Lapinette

nenne - ja, mycket som händer om ett par veckor! Ångrar mig lite nu att vi inte ska göra FET för det är ju roligt med lite sällis. Jag hade ju då hamnat någonstans emellan Telis och dig.

Svar på tråden Livets stora och små frågor