• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Har för mig att vi bestämde att de som vill ses även på lördagen så vi träffar Nenne med

Jag kan inget om Gbg så lämnar med varm hand planeringen till er, kommer ändå att vara lagom trött eftersom vi har möhippa dagen innan

• Piggelin1

På tal om varvet - ngn mer än jag som känner en släng av sjösjuka när man stått & kollat en stund?! Man blir ju helt snurrig av att kolla in alla som springer förbi & jag misslyckas nästan alltid med att se de jag känner. Det är nog mkt lättare att se bekanta ansikten för de som de facto springer.

• Fru E

Förresten ska vi släpa med oss makarna eller ska jag lämna honom på en pub eller shoppingrunda

• kängu

Piggelin, håller med, man blir helt yr och jag lyckas aldrig se någon jag känner...

• nennesjuttioåtta

EA
    Hahah, min man får ta en shoppingrunda allena. Han var ju iofs med sist jag träffade Piggelin och höll sig hyfsat i bakgrunden men ... har ni tur är han med och hälsar iaf.

Piggelin förresten, jag fick en flash back om att vi träffade din karl också, efter att även P förklarar ingående om hur och var och så. Så han är inte utraderad ur minnet längre.

• nennesjuttioåtta

Glenny...
    jag trodde alla hette Glenn i Göteborrrrrg?

• MSW

Hej alla!

Telis: Håller så klart tummarna å det hårdaste! *nog pratat om det*

Sweet: Jobbigt med nya samarbetschefen, men det kan juh faktiskt vara så att hon inte menar något illa med det! Hoppas på fortsättning följer!

Söta nya bilder på barnen! Tyckte inte att Hector såg så ung ut som bara en vecka!

Sitter och väntar på att vårdcentralen ska ringa tillbaka, då jag misstänker (läs är 99% säker) på att A har/haft öroninflammation! Igår efter att han sovit förmiddags sömnen så såg jag att det had runnit ur ena örat. och idag vaknade han inte förrän 9.30 när han i vanliga fall vaknar mellan 7 och 8! Men när han är vaken verkar han som vanligt!
    Igår reste han sig första gången(erna), rätt vad det var när jag tittade till honom där han satt och lekte stod han upp mot sängen och höll bara i sig med ena handen!
    Så nu är det högsta beredskap som gäller..

• Piggelin1

Jag tror att mannen min kommer att stanna hemma, iaf på ena dejten
    Amanda får jag se hur jag gör med, hon kanske får följa med, eller så lämnar jag henne hemma - så får jag lite egentid & kan köra gott tjejsnack utan att bli avbruten hela tiden...

• Piggelin1

Nenne - haha, kul att mannen min dykt upp i ditt minne igen

Var är Lappis idag förresten?

Svar på tråden Livets stora och små frågor