• Mrs  B

Livets stora och små frågor

Jag ska till bvc med Malte nästa vecka (18 mån kontroll och spruta) och undrar redan nyfiket nu hur mycket han väger. ???

Han vägrar nämligen IGEN att äta lagad mat.....
    Vet inte alls varför han vägrar att äta, men trist är det iaf.

Får väl se om bvc har något tips annars får jag nog ringa dietisten.

• Mrs  B

Tinga
    Hej!!!!
    kom just på att jag skulle ju inboxa dig min mailadress så jag kunde få se huset...
    När flyttar ni in???

Nenne
    Skulle behöva en 10 i topp lista över Dalarna. Har svårt att bestämma mig för vad vi ska se och göra där på semestern. Måste även ha bra argument för att få maken till att köra dit.

• Mrs  B

Nenne
    Jag tackar och bugar för tipsen och ska sätta mig ner och kolla över allt efter midsommar. Återkommer om jag har fler frågor.

Tinga
    Väldigt fint hus!!!!!
    Och kul att det finns många barn runt omkring.
    Då blir det aldrig tråkigt för pojkarna.

Telis o BS
    Med Max tålde jag inte köttos och kunde inte vara i köket när kött skulle tillagas. Åt fisk genom hela graviditeten.
    De andra gångerna har jag inte mått dåligt av att vara i köket.
    (fick däremot inte behålla maten de tre sista månaderna med Malte, men aptiten var det inget fel på)

• Mrs  B

God morgon!!!!

Ibland skiner solen och ibland inte, undrar just hur vädret kommer att bli idag????

Är lite snurrig i huvudet idag (för mycket sömn....) och har tantkänningar. Hade ju varit bra om hon hade dykt upp nu istället för på midsommarafton men men det blir ju oftast inte som man vill....

Läste lite i tråden på FL, trist stämning då har vi ju det mycket bättre här.

BS och Frejis
    Usch för illamående!!!!!

Snorkfröken
    Välkommen hit!!!

Liten
    Håller tummarna för jobbet!!!!

Var är EA förresten????

• Mrs  B

Angående sommarsemester så blir det Sverige här:
    Vimmerby (dock inte Astrid Lindgrens värld istället Bullerbyn och Katthult)
    Örebro
    Dalarna
    Karlstad
    Göteborg

Jag har letat upp aktiviteter och maken har koll på boende. Inget bokat utan vi tar det som det kommer......
    HJÄLP säger jag som hatar när det inte är bokat och klart men ska försöka vara lite mer som maken i detta fall.

BS
    Visst har vi alla fel och brister, det vore ju konstigt annars.

• Mrs  B

Lappis
    Jag är LIVRÄDD....gillar inte alls att inte ha något bokat men maken ville ha det på det här viset denna gång och vi har aldrig haft det så innan så jag fick ge mig.....

Får väl packa rejält med kläder till barnen så ska det väl gå det också. Tur man är i Sverige så man kan in och handla utan problem det man behöver på ICA tex (tänker mest på Maltes mjölkallergi).

• Mrs  B

Lappis
    Här är en planeringsnörd till.....
    Frustrerande ja, men det gäller att kunna tänka sig andra alternativ också.

Jag använder mig av Post-it-lappar för att komma ihåg det jag ska kommentera annars minns jag inget....

Tinga
    Har det blivit mjölkallergi för Piff eller????
    Malte har börjat matvägra igen och fast det inte går att jämföra med ert så är jag redan ruskigt trött på det. All mat åker ner på golvet, han kniper igen munnen och skakar på huvudet. Trist!!!

• Mrs  B

Ore
    Troligt en pojke men gränsfall till en flicka.
    (min tolkning)

Svar på tråden Livets stora och små frågor