• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Ahhh... vilka köpte du? Själv har jag min första Biasia sittandes här bredvid mig på skrivbordet.

• Mrs  B

Snorkfröken
    Jag tyckte det var jobbigt nog att vänta 6 mån på att Max skulle bli till. Hade nog gått ner mig om väntan blivit längre. Alla tjatade nämligen på att vi skulle skaffa barn....

• Snorkfröken77

lappis - en stor vardagsväska i brunt skinn, Roxanne A4 tote, och liten svart som jag inte kommer ihåg namnet på och sen slank det med en mindre rosa (!) Mabel. Nu råder dock shoppingförbud ett tag framöver...

• muggles

Nenne: det kan vara så att dina vänner har fullt upp - livet med små barn går ibland i 150 knyck och helt plötsligt har det gått 3 veckor utan att man ringt den där kompisen (som man förut ringde varannan dag). Det är ingen ursäkt att inte höra av sig men kanske en förklaring. Det kan också vara så att de förstått att du är deppig och vissa människor vet inte hur de ska hantera det så de sticker huvudet i sanden? Själv skulle jag inte gjort så om det var en nära kompis men alla är vi olika. Jag tycker du ska gå och prata om dig och ditt! Småbarnsföräldrar kan ibland bli väldigt insnöade och det är inte nyttigt! Säg till dig själv att du bara behöver vara där 1,5h el så - det klarar du! De kanske blir jätteglada över att du dyker upp?!

• Snorkfröken77

Mrs B - jag känner pressen från mina föräldrar, vet att folk på jobbet spekulerar också. Makens föräldrar verkar tro att vi inte ska skaffa barn. Så fort jag inte dricker så känner jag att folk funderar eller frågar, det är riktigt drygt.

• Snorkfröken77

lappis - jag vet *lite skamset rosig om kinderna*

• muggles

Jag har känt mig lite skengravid men förut skällde jag lite på de manliga kollegorna så jag har antagligen PMS, så BOM är säkert på fredag

Idag ska jag hålla kurs i värmen så ni får roa er själva...

• Mrs  B

Jag vill så gärna prata mer med mina kompisar men det är svårt när man har två busungar runt benen jämt och ständigt.
    De flesta av mina kompisar har barn så vi är i samma sits så att säga men jag finner det väldigt frustrerande att inte kunna få prata i telefonen i fred.

• nennesjuttioåtta

muggles

Jag tror jag ska dit och lära deras barn en massa nya ord.

Svar på tråden Livets stora och små frågor