• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

jag hör inte heller av mig så ofta. Och telefonen har jag nog glömt hur man får tut-ton i men ettt sms eller ett mail räknas ju också och det är enklare att kunna skicka iväg.

• Mrs  B

Snorkfröken
    Känner så väl igen det.....
    Blev ruskigt trött på allt tjat att jag blev anti till att skaffa barn överhuvudtaget.
    Sen när vi väl fått Max så började tjatet om syskon....
    Lika illa det.

• nennesjuttioåtta

snorkfröken
    var beställde du väskorna någonstans?

• nennesjuttioåtta

jag ville heller inte försöka få barn när alla andra tjatade på oss, så det är deras fel att det inte blev tidigare, då kanske det hade funkat? (jag vill ju inte ta på mig hela skulden själv )

• Snorkfröken77

Mrs B - så tjatet tar aldrig slut alltså? vad härligt *ironisk* Det är ju det som hänt mig lite grann, jag är så trött på alla som menar på att en kvinnas stora mål i livet att att få barn och att livet är inte fullt innan man har fått barn och man vet INGENTING innan man fått barn, detta har gjort att jag uttalat mig lite väl syrligt ibland och känner mig anti. Därför vill jag inte berätta för någon om att vi försöker och antagligen därför jag känner mig så tveeggad inför det hela, jag vill ju men ändå inte.

• Snorkfröken77

nenne - kan man skylla på någon så är det klart man ska det
    På mulberrys rea på nätet *viskar, fortfarande lite skamsen*

• Snorkfröken77

Nej, nu måste jag göra ett ryck innan lunch! och titta hur det går för mitt väskpaket hos ups.

• Lapinette

snorfröken - tjatet tar slut! I promise you, det är ingen som tjatar på oss eftersom de vet att vi försökt, försökt och åter försökt. Att vi genomgått IVF, inseminationer, akupunktur och allt man kan göra för att få till ett litet barn. Om de tjatar så får du fräsa tillbaka och säga åt dem att sluta eller helt enkelt säga som det är ... vi försöker, snälla sluta stressa oss.

nenne - alla mina kompisar har familj och de har väldigt sällan tid att träffas och hör nästan aldrig av sig. Tyvärr blir det ofta så! De kompisar jag umgås med mest är de som fortfarande är singlar.

• Fru E

Jag har börjat fälla kommentarerna om att det inte bara är att beställa ett barn på posten så brukar de tystna......

• Lapinette

Värst tycker jag det är när man får kommentarer från folk som man egentligen inte känner. Typ någon som ibland säger hej till på SATS eller som när vi var på fest och herren som satt bredvid mig kom men en dum kommentar. En del människor är så jäkla taktlösa... och faktiskt speciellt killar/grabbar/gubbar!

Svar på tråden Livets stora och små frågor