• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles
    Lapinette skrev 2009-06-30 10:16:37 följande:
    Värst tycker jag det är när man får kommentarer från folk som man egentligen inte känner. Typ någon som ibland säger hej till på SATS eller som när vi var på fest och herren som satt bredvid mig kom men en dum kommentar. En del människor är så jäkla taktlösa... och faktiskt speciellt killar/grabbar/gubbar!
    Jag fick höra av en fransk kollega (i 40-årsåldern) på en affärsmiddag nere i Tyskland: "ja ja vänta inte för länge bara" när jag svarade att vi inte hade barn. Vi försökte just då men det hade inte lyckats än. Hur fan besvarar men en sådan sak?! Han syftade uppenbart på min inte alltför ringa ålder. Att man kan med?!
  • muggles

Älgar? Fula djur.

Jag är sådan där åsiktsmaskin som kan med att kommentera fast jag inte har en aning om vad jag kommenterar HAHA!

Var fan är min kursdeltagare??? Vi skulle ha börjat kl 12 och jag har ingen lust att sitta längre idag bara för att han är sen Vill ut i solen.

Hur kan man sitta och spela sims när det är så fint?!

• BrudSommar2006

Åååh, älgar är fina! Trots att de är så stora och rätt så sträva i pälsen så har de en jättemjuk och mysig mule!!!

Jippi, i eftermiddag ska vi åka och hämta kisse nummer ett!

• Snorkfröken77

Åååh, jag skulle också vilja klappa älgkalv, gud så mysigt (tycker i princip att alla djurbäbisar är vansinnessöta)

muggles - vilka olydiga kursdeltagare! du får straffa dem på något lämpligt sätt, tex aldrig ta toa-paus, bara köra powerpoints i raketfart samt mumla osammanhängande, förbjud dem att anteckna, förkryssa i alla utvärderingar så du får strålande betyg, hmmm vad kan man mer göra? *funderar*

• nennesjuttioåtta

BS
    Weeeh kisse numero uno!!!!

Muggles
    ja, vad fan svarar man: Vänta?!?!?! jamen är du helt jävla dum i huvudet, vi nuppar ju hela tiden! *smock*
    Hahhaa älgar är ganska fula men skön mule och ölgkalvarna är så fina med långa skrangliga ben!

hihiii idag kom världens bäste man förbi och bjöd mig på glass. Kyssar gör en på mycket bättre humör! Och jag fick säkert närmare hundra stycken.

• Snorkfröken77

muggles - nu kom jag på en till, göm allt vatten och godis/frukt om ni har sånt

• nennesjuttioåtta

muggles
    prata i en och samma ton hela tiden och titta eleven i skrevet hela lektionen.

• nennesjuttioåtta

eller låtsas att du har Tourettes (eller, du kanske vill ha fler kurser...??)

• Snorkfröken77

nenne - vilken bra man!!! Både glass och kyssar är mmmmmmm....

• Snorkfröken77

nenne - tourettes var klockrent!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor