• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Haha, hör ni inte från mig i morgon så har jag nog blivit avstängt. Blev litet lätt irriterad i en tråd, och jag har lärt mig tidigare att man kan bli avstängd ett dygn för de mest absurda saker här, bara någon anmäler...

• fru AM

Hallå i tråden! Hälsningar från vrålsoligt och vackert Tynningö! Mobila bredbandsmojängen funkade inte men använder makens iPhone som modem. Teknikens framsteg!

Ni har ju skrivit som besatta och jag minns inte vad jag skulle kommentera men jag hoppas ni alla mår efter omständigheterna väl som det brukar heta.

Livia klarade bilresan utan att kräkas (eller ens få illamåendesmak i munnen). Vi hade ökat dosen av Postafen till 1/2 tablett och så satt hon och jag och sjöng som galningar och snackade drakar (hennes senaste intresseområde) i baksätet hela vägen (bara 45 minuter).

Vi har det bra. Hektor har vaknat till liv ordentligt och skrattar och flörtar mest hela tiden. Hans favoritord är "WOW!". Då garvar han läppen av sig.

Ha det bra tills vidare

Puss och kram till alla!

• pappa2010

Nu är jag här igen, förra gången hette jag pappa2008 :D

Jag var borta med lilltjejen några dagar och när jag kom hem så låg det lappar på golvet med pilar in till köket, sen en stooooor lapp på ugnen med ett X på.
    I den så låg en bulle och ett litet test som det stog "Gravid" på...
    Så vår underbara lilla tjej som springer omkring och upptäcker massor med saker och lär sig nya saker hela tiden ska bli storasyster i början på mars ser det ut som!

Föräldrarna vet ingenting än, men jag blev beordrad att skriva en liten notis här så hon skulle våga sig hit och skriva igen...
    Mina föräldrar kommer att få reda på det nästa gång vi kommer upp genom att lilltjejen kommer att ha en tröja på sig där det står "STORASYSTER" på. Borde dom fatta ganska snabbt :)

Nu är det dags att kolla seriöst på hus! Lägenheten kommer att bli för liten snart.

• viktualia

Liten - vilket supermysigt sätt att avslöja det på!! Det är vid sådana historier som jag inser att jag är usel på romantik.. hm...

• Telis

Ååååååh, Liten, vad roligt!!! Grattis! Och grattis till Pappa2010 också.

Tjohoo! Där ser man att man inte måste få samma symptom som förra gången.

• Telis

Vickan, om du får 22 februari så är du exakt en månad "bakom" mig, men det behöver ju inte betyda något. Vi har ju flera för tidigt födda här i tråden.

Hoppas verkligen att ditt illamående släpper snart, det sätter sig verkligen på humöret att må illa hela tiden.

• MSW

Pappa2010: Visste inte vem du var riktigt (var nog inte med innan.......) Men litar på Vickan och säger STORT grattis till Stor, Liten och Mindre!

Godnatt

• viktualia

Telis - i min värld känns det mest som att ungen, om det nu blir någon sådan, gärna får stanna tills andra halvan av januari så att h*n verkligen blir en 10:a. Hm.. kom just att tänka på att svärfar fyller år i slutet av januari.. hihihi....

illamåendet - prognosen säger att det ska bli svalare imorgon *hoppas* och så ska jag ta med mig en redig macka och äta på förmiddagen så kanske jag kan prestera hyfsat....

nu är det sovdags! *godnattkram*

• BrudSommar2006

Halloj, hemma igen med kissen och vad ser jag, Liten har plussat!!! Tjoho!

Vi kommer faktiskt inte hem med den kisse vi trodde att vi skulle komma hem med, dvs Oliver, utan en liten tjej! När vi var på väg till bilen så ringer uppfödaren direkt från veterinärbesiktningen och berättar att hanen fått några anmärkningar och så får jag prata direkt med veterinären och sedan undrar uppfödaren om vi inte vill ha en annan felfri istället. Eftersom han var enda hanen så blev det en hona istället men vi är nöjda, bara det att nu har vi inget namn. Hon heter Roxy i papperen men det vill vi ju inte kalla henne. Hanen hade en kula i varje mungipa, någon slags hårsäcksinflammation som kan växa bort, eller så kan man operera bort dem eller så får man leva med det för han har inte ont, sedan hade han ett glapp mellan två svanskotor vid svansroten, det kunde inte jag vare sig se eller känna i och för sig men vi ville ju ha ett felfritt besiktningsprotokoll. Jaja, nu får vi fundera på namn, just nu sitter hon under trappen och fräser åt Oskar om han kommer för nära.

Svar på tråden Livets stora och små frågor