• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Liten och pappa2010: GRATTIS till en kommande minst!!!

Lappis: Jag har gormat i en överlämningstråd, haha... Men än så länge är jag inte avstängd, kände att jag ilsknade till litet där annars. Här är tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3469372.html

MrsB: Trist med gräl. Visst förstår jag att man vill hitta på något med kompisarna, men inte så kul om han är borta hela helgen. Och särskilt om du behöver skaka fram litet extratid för att skriva om rapporten... Hoppas ni kommer fram till något bra!

BS: Också grälat, tråkigt... Men visst är det oftast småsaker man grälar om. Särskilt om man är trött, stressad och liknande.

Min käre make kröp till korset häromdagen, för några veckor sen blev han skitsur på mig för att jag bytt lakan. (Eftersom jag är litet lat hade jag tagit bort de gamla, och tänkt att vi skulle bädda sängen tillsammans - lättare då... Men han kom hem och var trött och irriterad, och sa att jag aldrig mer fick byta hans lakan. Nähä, tyckte jag och så har jag inte gjort det. Nu insåg han sitt misstag, och erkände att han överreagerat rejält. Jaså, säger du det? Jaja, jag kan vara likadan med larviga småsaker så jag ska väl inte säga så mycket.

• nennesjuttioåtta

usch vad trist med bråk och särskilt när man har semester!

Mrs B ja jösses, låt han åka men då ska du också kunna vara ute och svira en helg själv. Faktiskt.

BS. Vilken fånig grej att bråka om, men det förstår ni säkert båda två. Ni kanske skulle göra en deal att istället för att tjafsa om småsaker så räkna till 10 innan ni säger något om ni retat upp er. Gäller såklart även din man som jag tycker ska ta hand om dig nu när du mår så illa, svårt att känna sig på topp då! KRAAAAAAAM!!!!!

Frejis, hahaha är du sprickfärdig redan?

muggles
    Weeeeh h en groumph -kram!!!! Mysigt!!!

Lappis
    ååh ni kommer ha så fantastiskt där borta, är hur avundsjuk som helst!

• Fru E

Grattis till Liten

"Hemskt" vad alla plussar nu, hade gärna varit med i det gänget med...............

Mrs B-vet hur det känns utan AC, vår har lagt av igen *mutter mutter*

Provade att göra te på äppelmynta och ingefärsmynta från trädgården imorse och det blev riktigt gott

• nennesjuttioåtta

Ore
    hahaha förlåt men det är så roligt att läsa om sånt där. Jag kan också bli skitsur för så konstiga saker så ibland blir jag ju rädd för mig själv men försöker tänka (1-2-3-4-5-6-...) innan jag hasplar ur mig något. Har nog lärt mig av mannen men han räknar nog inte alls utan det tändstiften fungerar inte helt där, men när det väl blir en gnista så går han på raketbränsle i säkert ... 20 meter innan han är lugn igen.

• Ore

Nenne: Jag tyckte han var jättelarvig redan då... Men å andra sidan så är det ju inte mitt problem, jag kan mycket väl byta bara mina lakan och underlakanet. Åtminstonde fram tills det börjar lukta lång väg om det Då skulle jag nog klagat (maken har ganska rejält nedsatt luktsinne, och märker inte sånt...)

• nennesjuttioåtta

Ore
    det roligaste är ju att han sa: nu får du aldrig mer byta mina lakan!
    Oj, vilket straff! HAhAHAHAHA!

• kängu

Skrattar åt Ore och hennes lakan-historia!!!

BS och MrsB, fy vad tråkigt med bråk
    Hoppas att det löser sig snarast!!!! MrsB, tycker också att du ska ta o dra ut med dina kompisar snart!!!

Grattis till Liten med familj!!!!!!!!!!

Jag och Tuttmannen sitter i soffan o ammar som vanligt . Hoppas att det blir lite svalare väder snart för nu börjar det bli påfrestande med värmen...

• BrudSommar2006

Frejis, jag förstår så väl att du är trött på magen redan! Jag minns hur jobbigt det var med magen förra gången och ser inte fram emot den den här gången.

Lapinette, jag vet faktiskt inte hur jag ska föreslå semester på skilda håll och vem av oss som skulle åka vart i så fall! Fast det ger sig kanske för maken ska ju åka hem från Öland för att vattna och klippa gräset medan vi ska vara kvar.

• kängu

BS- då kanske maken kan stanna hemma några extra dagar när han ska klippa gräset?? Så ni får lite paus...

• BrudSommar2006

Kängu, haha, ja det ska jag föreslå, kan inte du stanna hemma några extra dagar så vi slipper dig ett tag?!

Hm, har letat kattnamn på Agrias hemsida, har slagit på de hundra vanligaste totalt, på bokstaven O (så att det ska passa ihop med Oskar), på bokstaven R (eftersom hon redan heter Roxy) och på raserna Ragdoll och Birma men ingenting liksom talar till mig.

Svar på tråden Livets stora och små frågor