• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Vickan, att må illa är det värsta jag vet så du har mina fulla sympatier! Glöm bara inte bort att be om ett lergigan-recept om allt annat misslyckas.

• sweetstreet

Iiiiih!!!
    GRATTIS Liten!!!!!
    'Shit vad kul! och vilket UNDERBART sätt att berätta för pappa1010!!!!
    Å vad glad jag blir!!!!!!!

Kram!!

• sweetstreet

BS,
    där ser man. Så ni ahr en liten kattflicka nu! Men något namn kommer ni nog snart på!
    När vi skaffade vår andra katt Tazo så hade vi funderingar på olika kattnamn som skulle passat både kille och tjej faktiskt. jag gillade t ex marmelad eller marmelade som det skulle blivit på engelska. Men det passar kasnke bäst om katten är lite rödaktig i pälsen vilket ju vår lilla Tazo är. Annars är ju kattnamn med "s" i namnet tydlgien bra.
    å du får skicka in bild till trådgalleriet på nya sötnosen!

• _koko_

Snabbt inlägg på väg in i duschen, idag är det ul. Har varit ledig sedan i torsdags och inte gjort många knop. senare idag kommer ett riktigt inlägg, men nu hinner jag inte.

Stora kramar till de som behöver och jättegrattis till liten med familj!!

• MSW

BS: som det kan bli! Kan inte iris ha ngt namnförslag? Annas tycker jag att Svea är ganska gulligt på en kattjej!

Koko: Hoppas det går bra på UL, både att moderkakan har flyttat sig och att ni får se om det är en syster eller bror i magen!

Igår kom det ett rejält åskväder här fram på eftermiddagen, strömmen blinkade bort ett par gånger, men var inte borta mer än någon minut!
    Sen "råkade" vi åka till IKEA.. Några vänner skulle dit och undrade om vi ville med, och det "offrade" vi oss på! Sen skulle vi äta där, men då hade de slut på den rätten jag ville ha, OCH mitt andrahandsval, så då struntade jag i det och tänkte att jag tar korv när vi gått ut ist! Men då hade de inga french hot dogs kvar, så då blev jag ännu surare och hungrigare! *suck* Köpte en halvtorr macka inne på Willys sen som jag åt i bilen hem!

nahe, nu ska jag försöka lura bort sonen från dvdn!

• Liten med Mindre

Hej o tack för grattis!
    Hade inte riktigt väntat mig ett plus, inga avslöjande tecken alls. Om jag anstränger mig kan jag registrera:
    stor svullen mage - eg inget ovanligt för mig
    molande huvudvärk - väntat när jag stressar på jobbet o är spänd
    2 udda deppanfall
    lätt halsbränna av och till - fast det hade jag förra BIM med.

nu är det 2 månader hemma med lilltjejen - blir inte så frekvent här inne.

någon vill gå ut i regnet nu - vi som skulle åkt o badat.

bs -klappa kisse 1 o 2 från mig!

• Piggelin1

Grattis, Liten! Kul!

Telis - grattias på bröllopsdagen - eller var det igår?

• Piggelin1

Hade några kompisar över igår, bla det paret som lyckades blir gravida på sin fjärde ivf. Sååå underbart att få se hennes mage! I aug är det dags, bara sju veckor kvar

• nennesjuttioåtta

oj, vilken oväntad nyhet - har BIM passerat helt obemärkt här? Grattis Stor&Liten samt Mindre - nu kommer det en minst!!

Grattis till Telis med man på bröllopsdagen! Hälsa pyret från mig idag!

koko, är det Ul idag för dig med? Nenne vinkar!

BS
    Doris!!!!!!! Som kattnamn alltså.

Svar på tråden Livets stora och små frågor