• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Själv kan jag inte låta bli att börja fundera på nästa års semester ... eftersom det verkar bli ytterligare ett barnlöst år för vår del.

• nennesjuttioåtta

v 29 Samma som dig, va?

Lapinette skrev 2009-07-01 09:39:50 följande:
    nenne - när går ni på semester?
  • muggles

Kram till Lappis och Nenne som vill joina baby-boomen - GROUMPF!

Jag hade nog lite koll på Litens BIM men eftersom inget hördes i helgen tänkte jag att hon kanske fått tant.

MrsB: tråkigt med gräl! Han kan väl få festa men då får han släppa iväg dig själv ngn annan gång? Jag förstår om du vill att ni umgås som familj dock...

Telis: grattis till bröllopsdag!

• BrudSommar2006

Liten, ha, din stora, svullna mage gissar jag att man får leta efter med förstoringsglas! Så kul att det blev ett plus i alla fall!

Oskar är så glad att han fått hem en kattkompis, han hoppar och studsar och visar henne alla konster han kan för att få igång henne men hon är inte det minsta intresserad utan ligger mest still hittills. Vi bar upp henne till vår säng i natt och där låg hon och sov hela natten utan ett pip, helt otroligt! Oskar skrek sig hes i två dygn innan han lugnade ner sig när han kom. Hoppas att hon inte deppar ihop helt utan att hon kommer igen så småningom. Hon har inte velat gå runt och undersöka hemma än heller, det var det första Oskar gjorde. Nu ska vi bara fundera på ett namn.

Telis, grattis på bröllopsdagen och lycka till med BM idag!

Koko, lycka till på UL, spännande!

• Lapinette

nenne - jag smygstartar vecka 29 .. maken jobbar halva den veckan fram tills vi åker medan jag tänkte gå de första dagarna hemma och lata mig .

Nej, ingen cab och ingen scarf men attans vad jag ser fram emot resan. Har legat hemma om kvällarna ... japp jag vet det är sommar och sol och man ska sitta ute i parkerna och pimpla vin .. men, men vi har sen i fredags legat hemma i soffan och avverkat två säsonger av Entourage. Som summa summarum utspelar sig i Los Angeles, San Diego, Napa ...

• BrudSommar2006

Mrs B, trist med bråk, vi bråkade också i morse, om något så idiotiskt som huruvida jag fick knäppa loss Iris ur bilstolen medan maken klev ur bilen eller huruvida jag skulle låta henne sitta fastspänd tills maken kom fram och kunde ta ut henne. Jag hade inte ens insett att det gick att bråka om något så fånigt men maken visade att det gick alldeles utmärkt och sedan har han mage att maila mig nu och säga att om JAG blir så sur för småsaker så har vi ingen framtid. Han verkar inte ha insett att jag också börjar bli jäkligt trött på honom, jag skulle behöva semester utan honom faktiskt men det är väl inte att tänka på att föreslå. Vi bråkar ju alltid mer så fort semestern börjar och vi blir tvungna att umgås hela dagarna, suck.

• Lapinette

Trist med bråk BS och Mrs B. Kanske ska ni ta några dagar från varandra som du önskar BS? Bara för att få vara själv och kunna längta lite efter varandra?

• Lapinette

Jag och maken bråkar sällan men igår retade jag visst honom hela tiden så han blev aldeles matt. Tror det är värmen som gör en extra stingslig och lättänd (på alla de sätt ).

• Frejis

Jättestort grattis till plusset Liten, Mindre och Pappa2010

Stora kramar till Lappis och Nenne fast den här scaefen och cabben skulle jag gärna byta till just nu...

Mrs_B - trist med bråk före semestern och att maken verkar ha andra behov än övriga familjen hm, du skulle kanske föreslå att du går ut med tjejerna en (eller ett par) kvällar sådär för omväxlingens skull?

Brudsommar - intressant med katternas olika personligheter, hoppas att den nya kattdamen går igång så småningom och visar intresse för omgivningen.

Skönt med lite svalare väder. Det känns nästan förbjudet att säga så, men jag börjar bli trött på den här enorma magen och att vara rätt så rörelsehindrar; innehållet är det däremot ingen fel på och tas gärna emot i augusti i stället för oktober. Så mycket större bebisar får nog inte heller plats eftersom jag lär spricka då.

• Frejis

Brudsommar - ser att ni också har bråkat, trist ni behöver kanske som Lappis säger lite mer egen tid och en del av semestern för er själva?

Svar på tråden Livets stora och små frågor