• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-06 15:13:52 följande:
    jaha och där kom jag med mitt fula tryne helt apropå ingenting
  • MSW

Bs! Vilken härlig förvirring som hänger över dig!! *stor stor kram*

Tinga: Men de har juh iaf gått upp, kunde juh varit ännu värre..
    Hur funkar det, kan det "gå över" från en dag till en annan, eller vad säger experterna?

Tinga och muggles: Tack för tips! Mitt första steg är att bestämma mig när jag ska börja.. Annars kommer det inte bli av! Jag behöver inte gå ner så snabbt, men det är delvis därför jag vill börja springa (eller åtminstone för att kunna äta vad jag vill.. )
    Nu ska jag läsa nybörjarstegen!

• _koko_

AM - Det KAN ju faktiskt vara så att människan i hissen menade när i höst/vinter är det dags och inte att du såg höggravid ut.

Var hos bm idag och hade ett järnvärde på 127, så högt har jag aldrig haft och jag äter inte ens järntabletter ännu! Hon varnade mig dock för att äta för mycket leverpastej (fast mina 2 frukostmackor var ok) eftersom det innehåller rätt mycket a-vitamin också.
    148 i hjärtslag, men det är ju tidigt fortfarande, så jag drar inga växlar på det.

Vilka SÖTISAR i galleriet, både barn, vuxna och hundar.

Jag bokar bord på mornington kl 12 på söndag om ingen protesterar, men hittar inte listan cicci skrev med vilka som kommer? Cicci, frejis, koko, am, lappis, telis?, fler?

• Frejis

GRATTIS BS! Det var ju bra att du testade innan du åkte iväg till magnetröntgen för att nu slipper du vara orolig. Skoj med plus i tråden!

Koko, antecknar platsen och tidpunkten för vår träff.

• Lapinette

koko - 12 på söndag! Har faktiskt inte kollat hemmavid men jag tror jag kan komma.

• nennesjuttioåtta

koko eller någon annan av er kattälskare, vad rekommenderar ni för bok att ha hemma? med sjukdomar eller vad fasen som helst

• nennesjuttioåtta

wohoo snar tär dagen sluuuuut! Eller iaf jobbdagen. Kvällen är lång och det ska dammsugas och klappas katt. Den hoppande tjofräsen!

• nennesjuttioåtta

hej på er, vi ses imorrn!

• _koko_

Har nu bokat för 8 pers på söndag kl 12, och bett om runda bordet.

Såg att de har en innegård också, kanske kan man sitta där om det är fint och varmt?

nenne - Bok, hmm... Vi har flera stycken hemma, typ bonniers stora bok om katter mfl, men vet inte om jag använt nån av dem när katten varit sjuk...? Nä, google och forumet på www.katter.nu är nog mina bästa tips.

Snart yoga, skönt!!

• start september

Grattis BS! Underbart att det blev ett plus! Oj - vilken realtidsdramatik vi fick.

AM, jag tror Koko har en klar poäng där. Sen är det faktiskt barta en vecka sen - tänk på det. Med dina natt-blöt-övningar är allt borta snart ändå tror jag också.

Snaily - kram till dig inför begravningarna.

Återkommer...

Svar på tråden Livets stora och små frågor