• Top secret bride

Hotell i New York ? (lite mindre dyrt men ändå bra)

Hej alla resglada!
    Jag och mannen funderar på att uppleva New York tillsammans i september och har så smått börjat titta på olika hotellalternativ.
    De man ramlar över på internet är tyvärr så väldigt dyyyra!
    I alla fall för oss.
    Så vi skulle bli fantastiskt glada om vi kan få lite bra tips från er på prisvärda hotell eller B&B som inte kostar skjortan. Gärna i Tribeca eller Soho för det är två områden som jag föll för när jag var där och hälsade på en kompis för ett par år sedan (som tyvärr har flyttat hem igen...) men det är så klart inget krav.

Eller har ni kanske några andra bra tips så tar jag självklart gärna emot dem också

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hotell i New York ? (lite mindre dyrt men ändå bra)
  • Skåne09

Vi har bokat Hotell Roosevelt. Lite mitt emellan i prisklass och verkar ok. Kan berätta för dig om två veckor hur det var :)

• sweedie70

Vi är också ute efter Hotell i NY. vi hade tänkt oss dig för att uppleva Gordon Ramseys restaurang Maze som ligger i NY. det var bara ett litet middagstips

• Top secret bride

Skåne09:

Jag väntar med spänning!

sweedie70:

Bra tips! Diggar Ramsey

• Skåne09

Oh vilket bra mattips. Vi är också sålda på Ramsey, kanske ska överraska med det, måste man boka i förväg någon som vet?

• E11a

Var i NY i Påskas och bodde på Washington Square Hotel som var helt ok. Toppenläge i the Village med gångavstånd till Soho Meatpacking, Chelsea osv.

Man hade fått ett mycket finare hotel för samma peng i Mid Town men det är så himla supertråkigt område att bo i.

• Lakritsbåten

Vi bodde på ett enkelt men lite roligt hotell i höstas när vi var där. Paramount hotel ligger ett stenkast från Broadway på 46th street, dvs bra läge. Det är ett boutiquehotell med trevlig lounge.

• linvinter

Vi har bokat på Gem hotel på 22:a gatan.

• PennyJenny

Tips, ange gärna vad du menar med "inte så dyrt", för det kan vara väldigt olika. Ett intervall brukar hjälpa till att få folk att tipsa.

• skuttis77

Vi har bokat på Shelburne Murray Hill som ligger på lexington, skall åka i början på juni. Hoppas att det skall vara ok, ligger på ca 1340:-/natten.

• Top secret bride

PennyJenny:

Hmmm... Typ 1500 kr/natt/rum vore ju toppen - men det insåg jag snart att man inte får mycket för i New York.
    Men New York-trippen är ingen bröllopsresa utan en "helt vanlig" semester-weekend som ska genomföras under förutsättning att semesterkassan tillåter och det ligger alltså inget årslångt sparande bakom, tyvärr.
    Och vi hoppas kunna stanna åtminstone 4 nätter så att vi får hyfsat gott om tid att uppleva stan.
    4 nätter X tusenlappar = Risk finns att vi får skjuta resan på framtiden.
    Skulle iof vara väldigt trist eftersom båda gärna vill se stan och september känns som en härlig tid att åka dit: uteserveringarna är öppna och Central Park är fortfarande grön.

Ska genast gå in och kolla tipsen som jag fått sen sist.

Tack alla snälla NY-kännare!

• GladaEmma

Vi bodde på Edison förra hösten och standarden var helt okej för de pengarna (dryga tusenlappen har jag för mig). Ligger på 47e vid Times Square

• Skåne09

Med risk för lite reklam... men jag är först i kö för att köpa Aftonbladet idag med deras extra bilaga Lonely Planet NYC! missa inte den Top Secret!

• Top secret bride

Jag såg det! Ska springa och köpa den på lunchen!
    Tack för påminelsen

• PennyJenny

Jag tycker ofta att tipsen på boende som finns med i guideböcker kan vara bra att utgå i från. Där finns ju alla kategorier och så kan man själv gå in på webben och kolla på deras hemsida. Resehandböcker kan du ju låna på biblioteket om du inte vill köpa, eller så köpa aftonbladet idag som du redan fått tips om och kolla i den.

Jag läser oxå alltid på Tripadvisor.com innan jag bokar hotell, men man får ha lite sunt förnuft och läsa en hel del för att bilda sig sin egen uppfattning, för ofta är det folk som verkar ha överdrivet höga krav som skriver ner hotellen. Och så kolla vad de är som det klagas på, om det är att roomserivcen inte var något att ha skiter jag i det, för det nyttjar jag aldrig, men handlar det om städning och så är det en annan femma.

• stinch

Vi var i New York i Juni förra året över min födelsedag, och bodde på Herald Square Hotel. Grymt sköna sängar och fläckfria superfräscha badrum. Dock fick vi ett rum långt ner i byggnaden så så mycket solljus var det inte att tala om då fönstret vette mot en innergård som var ungefär samma storlek som vårt rum. Om man säger till om detta är det förhoppningsvis möjligt att få ett bättre rum. I övrigt var vi supernöjda. Vi bokade direkt via hemsidan eftersom det var billigast:

www.heraldsquarehotel.com/

Vansinnigt plottrig hemsida, men bokningen gick smidigt och vi valde det billigaste rummet som med dagens valutakurs kostar ca 2000 kr natten. Bilden på hemsidan motsvarade faktiskt hur rummet såg ut på riktigt!

res.heraldsquarehotel.com/images/hotelimages/queenewpic.jpg

Här kan du läsa om vad andra tycker om hotellet på Tripadvisor, som för övrigt är en grymt bra sida eftersom du själv kan lägga upp dina egna bilder på hur hotellet "egentligen" ser ut och skriva egna recensioner:

www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d93452-Reviews-The_Herald_Square_Hotel-New_York_City_New_York.html

Jag tyckte vi hade ett grymt bra läge för att ta oss runt över stan med hjälp av tunnelbanan. Dessutom ligger hotellet precis vid Korea town, så god mat fanns bara runt hörnet!

• Top secret bride

Tack snälla för fina tips!
    Ska surfa runt lite ikväll så får vi se hur det slutar.

• linvinter

Fick tag på en resehandbok igår!

• fru om ett år

Hej vill bara tipsa om det hotellet jag och mina systrar bodde på i fjol när vi var där. Det heter Bedford hotel och ligger på 118 East 40th street. Vi var tre och valde ett 4 bädds rum för 310 dollar per natt, självklart var de mindre rummen billigare. Personalen där är helt fantastisk vårt rum var superfint och det ligger jättebra till. helt värt att tänka på.
    lycka till!

• Taha

Om ni kan vänta med bokningen till två dagar innan så är Priceline ett väldigt bra alternativ. Ni går in på sidan och väljer vilket område ni vill bo i samt antal stjärnor på boendet. Sedan lägger ni ett bud. Därefter får ni svar på om det är något hotell i vald område och kategori som tar ert bud.
    OBS!
    Jag tror att man endast har tre försök per kreditkort.

Vi var i USA sommaren Jul/Aug 2008 och bokade hotell via dem. Bodde i centrala Chicago på Mariott och Hyatt tror jag det var (4 & 5 stjärnigt) för mellan 70-85 dollar natten/rummet.

www.priceline.com/

Svar på tråden Hotell i New York ? (lite mindre dyrt men ändå bra)