• Goldi

Tråkigt med bara bh och trosa?

Tänkte höra vad ni ska ha under er klänning?

Jag har köpt ett läckert sett bh och hipsterspets trosor men funderar på om det inte är tråkigt för jag vet ju att killen säkert förväntar sig värsta raffsettet men kan inte ha det under klänningen för klänningen har korsett å sitter åt som bara den...Funderar på att kanske köpa ett sexigt nattlinne som jag kanske byter om till...

Vad ska ni ha under??

• Svar på tråden Tråkigt med bara bh och trosa?
  • Cordula

Hej!

Jag tycker inte det är tråkigt, man ska ju ha det hela dagen så de känns viktigt att de är bekväma å inte syns under klänning. Ska oxå bara ha behå och trosor, ett par gigantiska dessutom :). Ska byta om till något snyggare sen.

• Red Scarlet

Jag ska ha osexig silikonBH man klistrar fast på brösten och ett par rejäla bomullstrosor som andas så att man inte visar allt ifall kjolen åker upp.

Jag skulle hellre byta om till något sexigare framåt natten när man ska gå och lägga sig än tvingas gå runt med ett rafsett på hela dagen, tror du skulle vara väldigt obekväm med att tvingas göra det speciellt om din klänning har korsett. Det tar ju bara 5min att byta om innan ni går till sängs, köp något fint och gör det istället är mitt tips!

• didis

Nog förstår han (även om han själv förmodligen sällan går runt i raffset) att det inte är vidare bekvämt att gå runt i hela dagen. Så frågan är om han verkligen förväntar sig det.

Men det är klart, om han har fixat nya kallingar och trimmat sig och har värsta förväntningarna är det ju synd om ni inte ligger på samma nivå utan du kommer med urtvättade trosor.

Bekväma underkläder har sin tid, raffset har sin

• Sundance

Jag tänker ha något bekvämt, men som jag känner mig snygg i, under dagen. Som är lämpligt för klänningsmodellen och sedan köper jag något ursnyggt och svidar om till på kvällen.

Sedan har jag hört många som säger att man är så himla trött när man kommer till sängen den kvällen att det inte alltid blir så mycket mer än en kyss och zzzzzzz.... Så då har man ju raffsetet sparat till kvällen därpå. Då kan man boka upp kvällen för sig själva med lite vin och ostbricka kanske och sedan krypa ner lite tidigare för att mysa. Jag är faktiskt rädd att om jag går in på toa för att byta om till raffset, även om det bara tar 5 min, så kommer min m2b att sova när jag kommer ut

• BlivandeFruPettersson

HAHAHA, vilken underbar synpunkt Sundance! Känner så igen mig i det. Om jag råkar ta två minuter extra på mig i badrummet på kvällen så är det inte ovanligt att m2b sover som klubbad när jag kommer ut, redo för lite rajtantajtan - hur ska det då inte gå efter en lång dag som bröllopsdagen?

För att hålla mig till topic så är det faktiskt en sak jag inte tänkt på tidigare, har varit helt inställd på tjusigheter under klänningen, men som sagt: hur bekvämt är det? Näe, nu blir det till att köpa praktiska underkläder för dagen och spara det snygga tills bröllopsnatten eller kvällen därpå beroende på när vi har mest vett att uppskatta det

• WifeJune2009

Jag kommer ha raffigt hela dagen, jajemen! Jag har tidigare tänkt att jag är tjock för det där, och jag kommer se ut som en korv, inte min grej. Men nu har jag funderat på det där, provat runt lite, och hittat ett fint set som jag ser bra ut i, känner mig nästan lite små het i det! ;) Dessutom är det så himla bekvämt, som en dröm, känns knappt. (axelbandslös BH Chantelle, trosa och strumpebandshållare från Triumph). Det hör till storyn att min klänning är lite avancerad med korsettrygg med sidenband som ska knytas upp och då är det inte läge att springa och byta om efter det heller - jag vill vara fin hela dagen liksom. Vi ser fram emot att tråckla upp det där och ... så får man se vad som händer .... hihi. Mina underkläder kommer inte synas under klänningen (underkjol och "rejält" med tyg över livet).

• MulleNuh

Jag har bara trosor och några strumpbyxor/leggings i vit spets typ. Kan inte ha bh under eftersom det är lite öppen snörning i korsettdelen på klänningen.

• Sundance

BlivandeFruPettersson: skönt att höra att det är fler som har det som jag!

Jag ska absolut satsa på att hitta något som är både snyggt och bekvämt. Så självklart, hittar man något som är ursnyggt och som funkar under klänningen, och sitter bekvämt så får det sitta på hela dagen men jag menar nog bara att jag hellre är bekväm än togsnygg under, den dagen. Jag vill gärna ha korsett på natten men det känns som att det kommer bli väldigt klumpigt att ha under en klänning. Eller?

• therese182

hahah under klänningen kommer jag att ha den mest osexiga kreation någonsin en sån slimfit håll in tryck upp sak... Men sen ska jag byta om inför bröllopsnatten. Hittade en skitsnygg, vit och sexigt korsett set på tradera, 350kr med frakten!!!

• Zavannah

Jag kommer att ha fräscha/sexiga men bekväma underkläder som passar till klänningen på dagen.
    Sedan kommer jag att byta om på kvällen till hela kittet, raffset, nattlinne, strumpebandshållare, sexiga skor etc

Svar på tråden Tråkigt med bara bh och trosa?