• sasso

Bila i USA

Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.

Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!

:)

• Svar på tråden Bila i USA
  • soffi73

Fran LA till Las Vegas tar det i alla fall ca 4,5 h . Men jag kan säga att vägen dit är väldigt trakig...

NY brud skrev 2009-05-16 16:03:32 följande:

Lite drygt en månad till vi åker. Funderar just nu på om det verkligen går att köra från LA till Grand Canyon south rim på en dag. Insåg nyss att det handlar om ca 80 mil vilket var längre än jag trodde. Vi har redan bokat motell i Grand Canyon. Är det någon som kört den vägen, hur många timmar tar det?
  • Pumpkin

Santa Monica är underbart och jag tycker definitivt att man ska ta en natt där om man har möjlighet, men att få det billigt kan bli rätt svårt. Det var det i alla fall för oss förra året. Så vi valde att lägga en lyxnatt där istället

soffi73 skrev 2009-06-02 12:58:34 följande:
    Är det nan som tänkt övernatta i Santa Monica förresten som har tips pa billigt boende där?
  • soffi73

Nan som har nagra mer förslag pa hotel / "billigt" boende i West Hollywood förrutom Magic Castle??

• sasso
    Leeeloo skrev 2009-06-02 12:52:23 följande:
    Nu har vi bokat bord hos Gordon i LA. Ska luncha där i slutet av juni. =)
    Hur bokade du bord? Skulle vilja överraska min blivande man med en lunch där :)
  • Sommarpar

min kille e bortrest med jobbet ett par dagar så vi står helt still i planeringen, tyvärr kollar jag hellre på Paris Hiltons serie än att boka mer saker just nu...sätter killen på det i helgen istället ;)

• sasso

Min kille är också borta hela veckan + helgen. Vi är särbo då han jobbar i Norge. Denna helgen ska han på Sweden Rock festival och sedan ses inte vi förrän det i princip är dags... nu börjar nerverna att komma :) Är jag nästa på tur eller när gifter ni er nu igen? Den 13 juni är det dags för oss. Avresa till USA den 17 juni.

sommarpar - vad kostar en lunch på ett ungefär hos Gordon? Jag har också bokat bord men hittar inte priser. Ska inte säga något till min blivande utan överraska :)

• Sommarpar

sasso: oj det den juli, det e verkligen inte långt kvar!! klarar du nerverna tror du? vi gifter oss inte förrän den 11 juli och jag har redan haft mardrömmar i flera veckor, nervös i flera månader och drömt om bröllop ist sätt varje natt sen vi bestämde oss för bröllop för nästan 2 år sedan, helt sjukt egentligen att jag inte tröttnat på allt som har med bröllop att göra...

vi hittade inte heller någon prislista för lunchen men kollade på al carté menyn (eller hur det stavas) och resonerade att det borde ju va billigare på lunch..

• sasso
    Sommarpar skrev 2009-06-03 14:53:24 följande:
    sasso: oj det den juli, det e verkligen inte långt kvar!! klarar du nerverna tror du? vi gifter oss inte förrän den 11 juli och jag har redan haft mardrömmar i flera veckor, nervös i flera månader och drömt om bröllop ist sätt varje natt sen vi bestämde oss för bröllop för nästan 2 år sedan, helt sjukt egentligen att jag inte tröttnat på allt som har med bröllop att göra...vi hittade inte heller någon prislista för lunchen men kollade på al carté menyn (eller hur det stavas) och resonerade att det borde ju va billigare på lunch..
    Idag var första morgonen som jag vaknade upp med en viss nervositet i kroppen. Detta beror nog på att jag idag har varit hos frisören och gjort slingor samt resonerat kring frisyr och make up - planeringen sätts i verket. Vet inte riktigt hur jag kommer klara av nerverna. Min blivande ska sjunga och spela i kyrkan, vilket är ett moment som jag är mycket orolig men samtidigt hedrad över - men jag vet inte hur jag kommer att reagera.

Förutom nervositet inför bröllopet har jag också fått rejäl resfeber - om två veckor är jag i SF!!! Helt sjukt!! "Febern" ökade nog i och med flygolyckan i Atlanten....

Jag kollade också på al a carte menyn och de priserna var ju inte helt surrealistiska- så en lunch hoppas jag ska gå bra :)

Nerverna spelar mig allt ett rejält spratt...hur ska detta gå!!!
    10 dagar kvar......

En fråga: Vad kommer ni att göra dagen innan bröllopet?
  • Pumpkin

sasso: Jag spenderade dagen innan tillsammans med min moster. Vi var och shoppade, lunchade och sen fixade hon mina naglar och fötter och så satt vi bara och pratade. Kände mig ordentligt ompysslad vill jag lova Sen på kvällen kom mina två bästa vänninor, varav den ena (tärnan) sov över. Vi satt och snackade skit hela kvällen vill jag lova.

Maken umgicks med sin bästa kompis (marskalken) hela dagen och kom hem lagom till läggdags.

Svar på tråden Bila i USA