• baybee80

hur tidigt skicka inbjudan?

finns det någon regel för hur pass tidigt man bör skicka ut inbjudan? jag vet att man ska vara ute i extra god tid om det är t ex sommarbröllop under semestertider och så, men annars? vi ska gifta oss i mitten av september och korten ligger klara här hemma. Är lite sugen på att skicka dem men det är kanske lite för tidigt?

• Svar på tråden hur tidigt skicka inbjudan?
  • Hubba

Vi ska gifta oss den 29:e augusti och jag skickade våra inbjudningar på skärtorsdagen...

• Fenixx

jag tycker ni kan skicka dem redan nu om ni vill det.

vi ska själva skicka ut våra 5mån innan. men är dock ett sommarbröllop.

• Twixiee

Det kan vara bra att skicka ut dom tidigt utifall ni har gäster som åker iväg och är borta hela sommarn, men det kan också vara dumt att skicka ut dom nu ifall de har mycket att stå i under sommaren och glömmer bort dom. Sen om ni har bjudit människor som bor långt bort och måste boka hotell eller dylikt så kan det ju vara bra att få dom nu.

Så jag har egentligen inget bra svar, det får ni göra lite som ni vill. Men jag har hört att vissa skickar ut 3-4månader före och har OSA 1½-2månader före.
    Vi har ett litet bröllop, 25gäster och alla bor i närheten så vi skickade ut våra i slutet på mars, hade osa 3 maj och vi gifter oss 19 juni.

• konstigabaralillajag

Vi gifter oss 29 augusti och hade från början planerat att skicka dem runt påsk men så fick jag veta när jag pratade med de vi skulle bjuda (ingen visste att vi skulle gifta oss) att de planerade charterresa just då. Tog beslutet att skicka dem direkt...

Bättre tidigt än för sent. Nu gifter ni er ju inte i semesterperioden. Sen, om ni har långväga gäster så kan det vara bra för dem att veta i tid.

• kärleken är evig

jag gifter mig 4september och jag skickade mina redan i april.
    Tidigt jag vet men kunde inte hålla mig...

• Hjartafró

Vi gifter oss den 10 oktober och jag vill helst få iväg inbjudningarna innan juni, men inser att jag aldrig lär hinna fixa dem tills dess. :)

• ozita

Vi gifter oss 5 september och vill ha osa 30 juni för att i god tid vet hur många som kommer så att man kan planera lite bättre. Har dock inte skickat inbjudan än, de är på tyckeriet och ska hämtas på fredag. Så förhoppningsvis får vi iväg dem nästa vecka! Fast jag känner att det är lie sent, så har du inbjudningarna klara tycker jag att ni lika väl kan skicka dem.

• lill larsson

hej är ny iallat det här med bröllop..
    När ska man ringa kyrkan och boka tid eller boka kyrka? För vi hade tänkte bröllop nästa sommar. kanske i juni nästa sommar?

Är det fö tidigt att ringa kyrka snart eller va?
    Lite tips tack :(

/jenny

• Petronella01

Vi har skickat våra inbjudningar för 3 dagar sedan. vi gifter oss den 19 september. sista osa datum är den 18 juli.

Lika bra att vara ute i god tid

• Hjartafró

lill larsson skrev 2009-05-13 21:46:01 följande:

hej är ny iallat det här med bröllop..När ska man ringa kyrkan och boka tid eller boka kyrka? För vi hade tänkte bröllop nästa sommar. kanske i juni nästa sommar?Är det fö tidigt att ringa kyrka snart eller va?Lite tips tack :(/jenny
    Vi bokade kyrka förra veckan, vi gifter oss i oktober och tyckte att vi var ute i sista sekund. Men det tyckte inte kvinnan i kyrkan som uppmanade oss att återkomma i augusti (!) då de planerat hösten.

Bör tilläggas att min sambo ringde kyrkan några dagar senare och typ tvingade igenom vår bokning, så nu har vi kyrka!
Svar på tråden hur tidigt skicka inbjudan?