• baybee80

hur tidigt skicka inbjudan?

finns det någon regel för hur pass tidigt man bör skicka ut inbjudan? jag vet att man ska vara ute i extra god tid om det är t ex sommarbröllop under semestertider och så, men annars? vi ska gifta oss i mitten av september och korten ligger klara här hemma. Är lite sugen på att skicka dem men det är kanske lite för tidigt?

• Svar på tråden hur tidigt skicka inbjudan?
  • lill larsson

okej men då vet jag.. kanske man ska kollaupp det nu snart ialla fall.. för det är omtyckt den kyrkan vi ska gifta oss i :)

• AnnBo

Vi ska gifta oss 8/8 och vi skickade ut våra runt valborg

• Lyckligmamma

Vi gifter oss 31 juli 2010 och tänkte skicka inbjudningarna så alla gäster har dom på lådan den 14/2 2010 på allahjärtansdag!

• Charlie1

Hej! Jag tycker absolut att du ska skicka iväg dom så snart som möjligt, det är bara 3 månader kvar och gästerna ska hinna svara 1½ månad före bröllopet och planeras in i deras kalender. Vi ska gifta oss 5 juni 2010 och jag ska nog skicka mina de första dagarna i januari 2010. Så vänta inte med utskicket, det är mitt råd. Många lyckönskningar.

• lill larsson

nu har vi ringt kyrka å allt ... vi gifter oss den 22maj 2010 kl 15.00 å fest lokar ska vi ha i en stor fin lokal eller hus.

tänkte väl skicka it i januari eller februar så man vet å så har vi att de ska vara svarat alla till i början av maj eller slutet av april

• Nordiskbrud
    Lyckligmamma skrev 2009-06-09 20:42:50 följande:
    Vi gifter oss 31 juli 2010 och tänkte skicka inbjudningarna så alla gäster har dom på lådan den 14/2 2010 på allahjärtansdag!
    Fin tanke men det är en söndag
  • Mamli

skicka dem när du vill!

vi gifter oss i december och ska skicka våra denna veckan.

• Mamli

har även osa 2mån innan, 1oktober

• Lakritsbåten

Vi gifter oss den 8 aug. Skickade save-the-datekorten i mars och inbjudningskorten i början av maj. OSA den 1 juli

• SnartFruLS

En vännina gifter sig i november och skickade ut inbjudningarna i maj

Svar på tråden hur tidigt skicka inbjudan?