• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

Lite både och....skulle avsluta ett projekt med att skotta lite singel o sätta kantsten....därefter lite vanligt jobb.

sitter o pausar nu med en kopp kaffe....mmm...härligt

Daa skrev 2009-07-10 10:10:27 följande:
    Skönt med semester, Ankan. Har du ett stort trädgårdsprojekt eller är det "bara" det vanliga?Jag har en vecka kvar och det känns ganska tungt, för jag är mycket trött nu. Som tur är, har tempot minskat drastiskt (så jag har tid att kika in här! )
  • Ankan80

Ja, det var riktigt trevligt och så oväntat att få en hel dag ledigt bara sådär...
    Helt klart bättre att jobba för sig själv ja...

Leksi skrev 2009-07-10 10:42:43 följande:
    Hej Ankan och Daa!Vad härligt att få starta semestern en dag tidigare! Och det är alltid mycket skönare att jobba hemmavid åt sig själv eller hur? Och Daa, vi får ju snart ta helg och sen är det bara en vecka kvar! *uppmedhakan*
  • Daa

Kul att pyssla lite i trädgården. Ibland iaf
    Vi håller fortfarande på att känna in litegrann vad vi kan tänkas vilja göra. Andra sommaren i huset nu.

Ankan80 skrev 2009-07-10 14:31:08 följande:
    Lite både och....skulle avsluta ett projekt med att skotta lite singel o sätta kantsten....därefter lite vanligt jobb.sitter o pausar nu med en kopp kaffe....mmm...härligt
    Nu... tre minuter tills det är helg!
  • Leksi

Japp, nu sticker jag! Ska på bio med en kompis ikväll så jag smiter lite tidigare, men det har jag förtjänat. Blev precis klar med junis siffror, underbart!

Trevlig fredagskväll allihop! Kram!

• Ninnnis

Det blev långpromenad med maken och hans systers 2-åriga dotter i vagnen. Mysigt och skönt, det regnade inte ett dugg! Sen fick vi en öl på altanen hos svägerskan med sambo, då sov lilltjejen utmattad i vagnen Nu väntar dusch och sen tacos och soffmys. Kram och trevlig helg!

• Ninnnis

Daa, lovar att säga till om du ältar, men jag tror inte det är så sannolikt att det blir så. Du har långt kvar dit...

Leksi, vilken film ska ni se?

Ankan, förstår att det är roligare att fixa sin egen trädgård. Det blir säkert jättefint, proffs som du är

Hvidis, kom hem från Norrland snart, jag saknar dig!!!!

• Ninnnis

Ingis, bra att maken insåg sitt eget bästa och såg till att plocka lite pluspoäng

• Ankan80

Vinkevink till alla vakna!
    I morgon blir det tyskland-österrike.
    Kommer bli intressant för vi har inte gjort några större planer på vad vi skall göra
    Mer än att njuta av de fina bergen...

Vi "ses" om en vecka!!

Kraaaaaaam

• ingenjörsbruden

Hej hej flickor! på er alla!

Än så länge så ser det ut som att jag slipper insulin vilket ni gärna får fortsätta att hålla tummen för!

Ninnis: Låter som att ni hade lite flax med vädret när ni myste med gudsonen!

Daa: Finns ingen gräns för hur länge man "får" känna sig nere.....hoppas att maken har kunnat muntra upp dig lite!

Ankis: Ha det så trevligt i alperna! sjung Edelweisse för mig bland alptopparna!
    O det är ALLTID mkt roligare att fixa till sig själv(egen trädgård) än att jobba för andra!

Blommis: Hoppas att huset var superfint! Håller tummen!

Hvidis: Hoppas ni hittar tillbaka från norrland snart!

Leksi: Hoppas att bion var bra o du är VÄL värd att få gå tidigare om du är färdig med junis siffror!

I morgon ska jag på baaaaaal! Hoppas att det inte är supervarmt elller vräker ner regn!
    Idag har vi varit o stoooooorshoppat på babyproffsen...jisses så dyrt....men nu har vi barnvagnen fixad, badbalja, spjälsängsmadrass, spjälskydd (laban), påslakanset (laban), bärsjal, blöjhink o lite smått o gott! *phuuuu*

O så har jag varit o fått bryn o fransar färgade o brynen plockade osså.....känner mig såååååå fin!

Är hemma igen på söndag em....ska nämligen titta till pappsen osså på söndagen innan jag åker hemmåt.
    Är man i krokarna så säger mitt samvete att jag måste....hoppas bara att han är på bra humör o inte grinig o ältig o bitter.....nåja...får försöka berätta lite om balen o de jag vet han känner lite som går dit.

Skickar en BAMSE till er alla!

• Daa

God lördagsmorgon!

Ankan, det låter jättemysigt att njuta av bergen. Hoppas ni får det toppen.

Ingis: baaal? Spännande. Fortsätter hålla tummarna för Inget Insulin.

Ninnnis: långpromenader is da shit Särskilt med sällskap. Ska hälsa på mamma idag och tänkte låna en av hundarna för en promenad.

Har missat var i Norrland Hvidis befinner sig. Hoppas det är trevligt där iaf

Kram på er.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan