• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

*pepprar för fullt*

passionsblomman skrev 2009-07-09 10:30:41 följande:
    Jaaaa, fast nu är bränslepumpen bytt och det som gjorde att den la av helt sist var visst att en kontakt lossnat just efter monteringen av denna bränslepump, så det var ett simpelt backjobb och efter det har bilen -peppar peppar-faktiskt funkat, men det törs man ju knappt säga högt.
    Fast det låter ju troligt att det var kontakten som var problemet, så vi vågar nog hoppas att det ska gå bra.
  • passionsblomman

Shit vad nervös jag är omkring det här huset! Jag har verkligen fallit pladask på avsånd...tänk om det är katsatrof när vi kommer dit. Guuu vad besviken jag blir då!

• Leksi
    passionsblomman skrev 2009-07-08 18:05:28 följande:
    Leksi: har länge tänkt säga-kan inte du berättta lite mer om dig och ditt liv? Var i världen finns du och hur länge har du och din man hållit ihop , vad har du för skostorlek :-d nä mebm allvarligt, vissa har jgagn babblat så mkt med och vet en del om vid det här laget, men jag har ingen riktig koll på dig och det känns synd..berätta berätta!
    Ja, vad ska jag säga... Jag & min man har varit ihop i fyra år i höst och vi gifte oss den 23 maj. Vi bor i ett kedjehus som vi köpte förra sommaren i en förort norr om Stockholm & har två katter. Har även bott i Malmö i tre år då jag pendlade till Köpenhamn där jag jobbade, så jag känner igen mig i mycket som Hvidis och Ninnis skriver om! Jag jobbar som ekonom och är 30 år gammal, maken är 35. Jag älskar att träna (aerobic, spinning, styrketräning) och har precis upptäckt att trädgårdsarbete är rätt kul! Gillar att läsa och pyssla med foton men tar mig alldeles för lite tid till det. Hm, vad mer? Jag har 39 i skor...

Ni får verkligen ta det lugnt nu när ni ska ut och köra! Det regnar inte lite precis! I morse när jag cyklade till jobbet sprutade det UPP vatten ur en brunn istället för tvärtom...

Hej Daa!

Ha det så roligt på djurparken idag Ninnis! Hoppas ni har bättre väder söderöver.
  • passionsblomman

Se där! Nu vet jag en massa mer!
    Åh, nu måste jag verkligen logga ut...de andra har gått ut till bilen.

Sköt om er tjejer!

• ingenjörsbruden

Leksi: Ingen AC.....tur att ni har hyfsat svalt ändå på jobbet.
    Ja IKEA...suck bara! Brukar alltid kolla på nätet om de har lagervarorna hemma INNAN vi åker....men deras förbenadesuperdåligahemsida bara hängde sig hela tiden så vi åkte dit på vinst o förlust.

Ninnis: Det var nog en himla tur att du inte var med mig där....var inte så charmig mellan varven....
    Bättre att träffas på fik som är mer snattervänligt!
    Hoppas att ALLA djuren är ute o visar upp sig för er på djurparken...har hört att vargarna är lite svårlockade....

Sushi.....åååååh så gott det är! MAken o jag åt ju sushi i lördags på zen i lund.....guuuuud så god den sushin var!
    Klart bäst i lund iallafall! Du får prova det stället ngn gång Ankis o jämföra! OM du vågar dig på sushi igen!

Blommis: Retligt fel....men skönt att det var ett "billigt" fel denna gången.
    Kör försiktigt i "vattenriket".....iofs kanske bra läget att kika på huset nu vid skyfall.....men räkna med det värsta så hoppas vi alla på det bästa!
    Kul att sonen är så positiv till att flytta o kunna få cykla till sina kompisar.

Tycker synd om min syrra o familj som är på gotland...där har det visst varit kasst väder hela veckan....hoppas att de får bättre väder nästa vecka.

Maken kitchingade in många poäng igår....han hade lfyttat in högskåpet i sovrummet(som vi ska ha bebisens kläder o grejor i) så nu ska jag ta o flytta in kläderna o tillbehören i skåpet!

Om det är fint väder i kväll så ska vi åka o bada....hoppas att mina bikinidelar som jag köpte i vintras passar....håll tumme!

Diabetesläkaren ringde igår o ville sätta mig på insuline......jag hade några toppar fre-söndags.....men jag förklarade vad jag ätit osv så då tyckte han att det var lugnt...*phuuuuu*
    Ser ju direkt när man busat lite o ätit ngt med mkt socker att det ger utslag.
    De viktigaste värdena är tydligen dagens sista (innan sängdax) o morgonens första.....de vill att blodsockret ska ha sänkts under natten (=insulinet funkar)....o det gör de verkligen.

Nä nu ska jag ta o flytta in fladderbusets grejor i skåpet!

på er alla!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-07-09 11:14:26 följande:
    Se där! Nu vet jag en massa mer! Åh, nu måste jag verkligen logga ut...de andra har gått ut till bilen. Sköt om er tjejer!
    trevlig resa!! *håller tummen för fullt för att huset verkligen är så sagolikt även i verkligenheten*
  • Daa

Här var det stilla...
    *trött och nere, suckar*

Ingis: min make har också fått pluspoäng idag. Jag visste att han skulle vara borta ikväll, så jag tänkte att jag skulle städa övervåningen om jag orkar. När jag kom hem från jobbet hade han kommit väldigt långt i matlagningen (han har semester nu) och övervåningen, den är redan städad och klar.
    Så det är väl bäst att jag tar mig an det uppdrag jag fick mig tilldelat: handla mjölk&sånt.
    Så du slipper insulin? Skönt.

• Daa

Tittar in och önskar er god morgon.

Det känns som att idag blir det en bättre dag.

• Ankan80

Tjohoo!
    Jag fick starta min semester redan idag. Ahhh...Nice!

Fast nu blir det slitgöra i trädgården...men det har jag ju valt själv..

• Daa

Skönt med semester, Ankan. Har du ett stort trädgårdsprojekt eller är det "bara" det vanliga?

Jag har en vecka kvar och det känns ganska tungt, för jag är mycket trött nu. Som tur är, har tempot minskat drastiskt (så jag har tid att kika in här! )

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan