• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Klokt skrivet, Ninnnis (är det okej att jag snor vissa delar för egen del? ). Hejar på dig och hoppas att du kan finna glädje. *kramar*

Ninnnis skrev 2009-07-05 19:48:28 följande:
    *kramar Blommis & Lanovia tillbaks*Jag känner att detta har tagit en oproportionerligt stor del av min energi och tankeverksamhet. Jag har försökt intala mig att denna sista lilla bit som saknas i mitt liv inte får överskugga allt det fina som jag faktiskt har. Tyvärr inser jag att det är precis det som har hänt. Jag vet inte hur jag ska förmå mig till att känna glädje över nuet och det jag har, men jag inser att jag MÅSTE lyckas med det. Som det är nu går jag runt på "halvfart" och är lättirriterad och inte det glada, sprudlande jag som jag brukar vara. Så blir jag förbannad på mig själv för att jag är så fånig och pessimistisk och dessutom "drar ner" makens humör och glädje. Han är fantastiskt stöttande, förstående och tröstande, men hur kul kan det vara att leva med en negativ suris?Det kan som sagt hända att Pergon förstärker detta så att det känns värre nu än det egentligen är, men jag FÅR inte låta det påverka mig så mycket. Om vi nu lyckas få plus om ett tag kommer jag känna att jag var negativ och deppig helt i onödan, det är ju ganska meningslöst.Vet inte vad jag vill säga med detta egentligen, mer än att jag förstår precis vad Lanovia & Blommis säger, och att jag har insett att jag MÅSTE rycka upp mig och ta kontroll över mina tankebanor och min inställning. Tror jag ska prata med min kloka mamma igen...
    Har just haft besök av en kompis som bakade en väldigt chokladig chokladkaka till oss, för choklad är bra när man är ledsen. Det räcker med tanken för att jag ska känna mig bättre

Lanovia: jag åt p-piller i mindre än ett år och slutade fyra månader innan vi började försöka göra barn. Har aldrig haft spiral.

Hakar för övrigt på Blomman när det gäller att skita i neråtspiralen.
    Önskar er en god natt. Tio arbetsdagar kvar innan semestern.
  • Ninnnis

Deal!

passionsblomman skrev 2009-07-05 20:00:33 följande:
    Jag behöver inte fler saker att ta ställning till utan behöver ro i det som är.Så är det ju fr dig också Ninnis, du kan inte annat än leva och älska och vara med i ditt eget liv just nu. Kommer hösten utan plus, ja då kommer behanling, plan och beslut utifrån det.Det är Svensk sommar och tid att sssamla ljus och värme inför långa mörka halvan av året och nu skiter vi i den där neråtspiralen! Deal?
  • Ninnnis

Självklart! Tack, detsamma och kram tillbaks

Daa skrev 2009-07-05 21:26:08 följande:
    Klokt skrivet, Ninnnis (är det okej att jag snor vissa delar för egen del? ). Hejar på dig och hoppas att du kan finna glädje. *kramar*
  • passionsblomman

Vet ni vad? Jag har hittat ett sagohus!

Jag tror jag är tvungen att flytta dit nu medigenast! Fast det är i Småland...

Nån som vill se? Jag kan inboxa!

• Ninnnis

Underbart hus! Du vill ju ha en punschveranda...

Tyckte det var lite kul att det stod "kakkelugn", är det för att man ska sitta där och kackla på vintrarna?

• passionsblomman

Ja, jag tror mäklaren är dyslektisk...
    ...eller bara som jag med tangenterna!

Jag kan ha party för er allihop där och så kan vi kackla allt som går och bada i ån! Och dricka ngt gott på punschverandan!

Ninnnis skrev 2009-07-05 23:33:33 följande:
    Underbart hus! Du vill ju ha en punschveranda...Tyckte det var lite kul att det stod "kakkelugn", är det för att man ska sitta där och kackla på vintrarna?
  • passionsblomman

Hög tid att krypa i säng! Imorgon är det ny färd in till kliniken, tidigt. Om det är hyfsat väder tänker vi sedan gå på Gröna Lund. Det åretstår attse...
    Ha en bra dag imorgon alla och soooov gott!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan