• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Tänk om man hade varit Jehovas vittne. Jag hade ju varit dödsdömd mitt barn också!!!

• passionsblomman

Ja den du! Fy tusan!

Nej, tack och lov för de insatser som finns att ta till idag! På alla sätt!

Visst vet ni att barnsäng fortfarande än idag är den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor? Och bland barn med för den delen. Det är hemskt.

Hvidbrud skrev 2009-07-02 21:11:58 följande:
    Tänk om man hade varit Jehovas vittne. Jag hade ju varit dödsdömd mitt barn också!!!
  • Ankan80

Usch ja, skönt med dagens sjukvård.
    Fast ibland undrar jag om det inte finns för mycket information.
    Inte bra för en...

Hoppas du ändå finner förlossningstypen ok...

• ingenjörsbruden

Hvidis: Fy va trist att den inte flyttat sig....
    Snutig personal är pest! Vart har vanlig hyfs, respekt o hänsyn tagit vägen?
    Att föda vaginalt är överskattat...så resonerar osså två av makens kompisars fruar....o ja...de har ju gått igenom det så det finns säkert poäng i det osså. O speciellt om muffins är så stor o stark....det är visst ingen höjdare att föda stora bebisar vaginalt....stor risk för att behöva klippas eller att man spricker.... *brrrr*
    Ja attans tur att du inte är Jehovas....knasiga idéer.

Ohhhh *håller tummen för att killen norpar lokalen DIREKT*
    Mysigt med picknick i parken o massa tjejsnack! Mummma för själen'!

Blommis: Är det verkligen så med barnasängdödligheten?! Är det hela världen totalt sett eller i sverige? Intressant....tycker ju att världen borde kommit bra mkt längre de senaste 150 åren....
    Lät så ljuvligt med bad....förstår att ni vägrar flytta!

Här är det full rulle.....så klart MASSOR att få färdigt på jobbet....men jag ska jobba på måndag osså.....vägrar att stressa....o så var jag ju borta nästan hela onsdagen med provtagningar osv.....så det är lika bra att jobba in de h.

Ikväll är det profylaxkurs!!! Ska bli spännande!

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-07-03 10:17:58 följande:
    Blommis: Är det verkligen så med barnasängdödligheten?! Är det hela världen totalt sett eller i sverige? Intressant....tycker ju att världen borde kommit bra mkt längre de senaste 150 åren....
    Ja, så är det, fast i världen alltså, i Sverige är det ju fantastikst låga dödlighetssiffror på både mödrar och barn-tack gode gud och sjukvården för det!

Men det farligaste en kvinna gör globalt sett är fortfarande att föda barnoch det farligaste som finns är att vara bebis och födas. Massor dör fortfarande.

Nu har vi varit i stan och gjort VUL och tagit blodprov. Allt såg "jättefint ut" och det blir spruta ikväll och inseminarium lördag+ söndag som det verkar. Får snart svar på blodprovet.
  • Leksi

Ja spännande kanske inte alltid är rätt ord. Förstår att det är väldigt påfrestande också. Men jag håller tummar & tår för att det tar sig denna gång!!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-07-03 10:39:54 följande:
    Ja, så är det, fast i världen alltså, i Sverige är det ju fantastikst låga dödlighetssiffror på både mödrar och barn-tack gode gud och sjukvården för det!Men det farligaste en kvinna gör globalt sett är fortfarande att föda barnoch det farligaste som finns är att vara bebis och födas. Massor dör fortfarande.Nu har vi varit i stan och gjort VUL och tagit blodprov. Allt såg "jättefint ut" och det blir spruta ikväll och inseminarium lördag+ söndag som det verkar. Får snart svar på blodprovet.
    Tänkte till att det var globalt sett....annars hade jag missat någon info från bm!

*Håller tummen stenhårt för julipluss...stoppar huvudet i sanden direkt*
  • passionsblomman

Ja men det ÄR ju spännande! Det går bara lite upp och ner med om det är "jag-står-inte-ut-med-det-här" eller "tänk-om-kanske-den-här-gången" nivå på det hela.

Leksi skrev 2009-07-03 11:07:20 följande:
    Ja spännande kanske inte alltid är rätt ord. Förstår att det är väldigt påfrestande också. Men jag håller tummar & tår för att det tar sig denna gång!!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan