• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Hej.
    Dubbelgnuggning Det måste ju bara funka!

Hoppas ni har en fin dag.
    Jag är hemma från jobbet och det är ett av de smartaste beslut jag tagit på länge. Funderar att stanna hemma imorgon också.
    Ligger mest, läser, gråter lite, sover en stund och läser och gråter lite till. Jag är i stort sett okej.
    Det gör ganska så ont i magen (ännu en god anledning att ligga hemma), men det är som att det inte riktigt händer, det oundvikliga. Måste nog ta lite hjälp utifrån, men då får det bli så.

• passionsblomman

BRA!!! Var hemma så länge du behöver! Och var rädd om dig på alla sätt du kan! Hoppas det "kommer igång" eller vad jag ska säga, så det blir klart och du kan få känna att det är över åtminstone.

Daa skrev 2009-07-02 14:29:47 följande:
    Hej. Dubbelgnuggning Det måste ju bara funka!Hoppas ni har en fin dag. Jag är hemma från jobbet och det är ett av de smartaste beslut jag tagit på länge. Funderar att stanna hemma imorgon också. Ligger mest, läser, gråter lite, sover en stund och läser och gråter lite till. Jag är i stort sett okej. Det gör ganska så ont i magen (ännu en god anledning att ligga hemma), men det är som att det inte riktigt händer, det oundvikliga. Måste nog ta lite hjälp utifrån, men då får det bli så.
  • Daa

Om det inte kommer igång blir det förmodligen medicinering imorgon.
    Jo, jag önskar att det snart är över. Det viktigaste är ju redan över, så då kan resten få passera också

Hur gick det med badandet?

passionsblomman skrev 2009-07-02 14:32:41 följande:
    BRA!!! Var hemma så länge du behöver! Och var rädd om dig på alla sätt du kan! Hoppas det "kommer igång" eller vad jag ska säga, så det blir klart och du kan få känna att det är över åtminstone.
  • Ankan80

Vi skall till österrike...
    tyvärr v. 29, så ingen fika för mig

Ninnnis skrev 2009-07-02 12:44:21 följande:
    Ankan, perfekt med ÄL på semestern! Vart ska ni?Ingis, vi beger oss upp mot västkusten den 17 eller 18, men tidigare den veckan har vi nog inget planerat. Hade varit jättemysigt om vi kan få till en fika!
  • Ankan80

Jag var ute och vårgrävde i trädgårdslandet för att få igång mitt...funkade väl för 2 dagar senare satte det igång när jag dammsög och satt på huk, poff sa det bara....sen kom en massa vatten osv...skall inte gå in på detaljer....
    Hade dock värkar i ryggen sen 5 på morgonen den dagen...

Daa skrev 2009-07-02 14:43:25 följande:
    Om det inte kommer igång blir det förmodligen medicinering imorgon.Jo, jag önskar att det snart är över. Det viktigaste är ju redan över, så då kan resten få passera också Hur gick det med badandet?
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Moonwalkar!! Vilken muffin! Har hört att barnen känner igen den musiken man lyssnar på när de ligger i magen.
    Ska ladda ipoden med den barnskivan med klassisk musik på fladderbuset. Hoppas att det kan funka!
    Hur gick det hos BM? Hoppas det gick bra! *kramar*

Blommis: Var det skönt att bada....måste vara ljuvligt att ha badmöjlighet så nära!

Ninnis/Hvidis: Ok 13, 14 eller 15 kanske passar för en dubbelgnuggning på Ninnis....borde väl ligga lämpligt i tid osså....eller? Ninnis?

Ninnis: Då blir det som att lära känna en person på nytt men ändå så känner man varandra ganska bra ändå! Har pappan varit tomte hos er så MÅÅÅÅÅÅSTE ju killen vara bra på alla sätt o vis!

Daa...du gör rätt som tar hand om dig själv o tillåter dig att sörja o låta kroppen jobba. Hoppas du slipper medicinering.

Ok då får vi dubbelgnugga Ankis vid nästa träff?!
    Låter skönt med Österrike på sommaren....ska ni ut o vandra eller bara turista?

Nä nu ska jag åka hem till min älskling...hoppa att vädret håller sig så jag kan ta en promenix i skogen!

på er alla!

• passionsblomman

Jo tack, jag har stått i vattnet tills jag blivit alldeles skrynklig..

Det är ju GALET varmt och ingen annan lindring finns än att bada. Närheten till badet är en tungt vägande orsak till att vi envisats och tjurat på i den lilla lilla stugan så länge. Samma läge i dag och med större hus, skulle kosta alldeles för mycket för oss.

• Hvidbrud

Hej goa tjejer!

Vi kommer tillbaks från norrland (över hallandsåsen ) söndag kväll, så jag kan måndag tisdag och onsdag den veckan! Vet inte hur mycket jag hinner hänga här i veckan, men kan säkert smyga mig in när vi är hos svärmor.

Nå, har varit på UL och moderkakan hade inte flyttat sig en millimeter blev skickad vidare på 4 vån, men där viste de inte vad vi gjorde. Snutig barnmorska var där dessutom, så när vi hade väntat i över en timme, sa vi att nu måste vi få en ny tid för jag skulle till min vanliga läkare. Fick en ny tid om tre veckor när en läkare ska göra UL och jag tror vi ska fastställa datum osv osv. Så det är bara att vänja sig vid tanken och ta reda på så mycket som möjligt. Känns lite onödigt att gå på profylax nu...
    Min egna läkare sa: Du, att föda vaginalt är överskattat! Hon kände på bebisen och undrade om jag var en stor bebis när jag blev född, nä sa jag. Hon trode att det skulle bli en baddare, stark som få och det kunde ju vara skönt att få kejsarsnitt på en sån baddare... Men jag tror hon sa så för att trösta mig...

Skyndade mig vidare för att visa lokalen för en kille som var helt förälskad i min butik! Nu kanske!!!

Sen mötte jag en väninna i parken och åt frukt, kex och ost och snackade och snackade! Härligt. Men att avsluta dagen på ett 45 min försenat tåg i stekhet värme var mindre kul. Och jag har fått skavsår i hela mulevuttan så jag knapt kan gå... det blir nog inte så mycket gående i stockholm ialla fall... Men jag ska nog bara ligga i vattnet om vädret blir så här!

• passionsblomman

Åh men Hvisis vilken dryg dag! Och vad surt att den inte flyttat sig!

usch, jämt när jag tänker på just det här fenomenet så tänker ajg att shit vilken tur vi har som lever i tiden för UL och att man kan se detta i förväg! fattar ni hur många som dött under sina förlossningar av den här orsaken!

Nej du gumman, det är e välsignelse att det idag finns säkra sätt att få ut sin skatt med båda s liv i behåll. Det är i slutänden det enda som är viktigt. Glöm inte det!

Men jag förstår verkligen att det inte känns kul!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan