• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

FÄRDIIIG!!!!!!! :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9 :-9

• Ninnnis

Vi har precis kommit hem från en sväng till havet med caben, tog ett kvällsdopp Jag är inte speciellt bilintresserad, men det var faktiskt riktigt kul att köra den! Och så skönt med vinden som fläktar... Passar perfekt inför vår "road trip" på västkusten sedan

Nu väntar grill. Kram!

• Daa

Hej.
    Jag slänger ut en fråga med negativa vibbar, men jag måste:
    Om jag är jätteorolig för att jag håller på att få missfall, är det då en bra idé att ockupera kvinnokliniken tills jag får ett VUL (ja, eller iaf tjata om ett) eller vad de då vill göra för undersökning?

• passionsblomman

Vaaaa? Varför tror du det? Hur känns det? Vad händer? Berätta mera!

Daa skrev 2009-06-30 20:24:57 följande:
    Hej. Jag slänger ut en fråga med negativa vibbar, men jag måste:Om jag är jätteorolig för att jag håller på att få missfall, är det då en bra idé att ockupera kvinnokliniken tills jag får ett VUL (ja, eller iaf tjata om ett) eller vad de då vill göra för undersökning?
  • Daa

Så jag kunde inte låtsas att det var hypotetiskt... *svagt leende*

Jag har små blödningar sen i söndags och mensvärk. Det behöver inte vara nåt fel (har läst på en del ställen att det är vanligt), men det kan vara det (har läst på andra att det är ett vanligt symptom på begynnande missfall).
    Utöver det har jag känslan av att nånting är galet.
    Jag orkar inte med ovissheten: lever mitt barn eller inte? Har gråtit av och till hela kvällen.
    Pratade med gynsköterskan på telefon idag och hon sa "ja, det där lät lurt..." och nånstans där lämnade hon mig. Jag frågade om det inte gick att undersöka på en gång så jag skulle veta, men fick blankt nej, det går inte.
    Hon verkar dra slutsatsen att det är ett missfall, för hon berättade att antingen kommer det snabbt eller så klingar det ut och då måste vi skrapa. Men ingen undersökning fick jag. "jovisst, det går bra att ringa imorrn".
    (en parentes i historien är att jag haft att göra med henne tidigare, och jag har inget förtroende alls för henne, så ett tag tänkte jag att om hon tror att det är missfall, då kan jag vara lugn)
    Mycket upprörd ringde jag till barnmorskan som försäkrade mig om att mina blödningar inte nödvändigtvis betyder missfall.

Oj, nu har jag skrivit allt, fastän jag för en stund sen inte orkade alls. Det gjorde susen att tänka på annat. Tack, brudöverlämningstråden

passionsblomman skrev 2009-06-30 20:38:17 följande:
    Vaaaa? Varför tror du det? Hur känns det? Vad händer? Berätta mera!
  • passionsblomman

Å men lilla gumman!

Fyyyy vad gräsligt och hemskt och jobbigt!
    u måste ju hålla på att krevera! Jag vet inte mer än du i sak och har inga erfarenheter alls av missfall, så jag har väldigt lite råd att ge, men krama dig kan jag göra i cyberrymden-jättehårt och länge och med all omsorg jag har!

Om jag vore du skulle jag fortsätta telefoonkntakt med den där barnmorskan kontinuerligt.

Nu ska jag be en bön att det här går bra för dig!

• Daa

*tar tacksamt emot kram och bön*
    Jo, barnmorskan är angelägen om att jag har kontakt med henne, och det tänker jag ha. Men hon kan inte göra nånting för mig vad gäller eventuellt missfall, för då ska man alltid till gyn.
    Och, som hon säger, man kan inte ställa diagnos över telefon.

passionsblomman skrev 2009-06-30 21:01:31 följande:
    Å men lilla gumman! Fyyyy vad gräsligt och hemskt och jobbigt!u måste ju hålla på att krevera! Jag vet inte mer än du i sak och har inga erfarenheter alls av missfall, så jag har väldigt lite råd att ge, men krama dig kan jag göra i cyberrymden-jättehårt och länge och med all omsorg jag har! Om jag vore du skulle jag fortsätta telefoonkntakt med den där barnmorskan kontinuerligt.Nu ska jag be en bön att det här går bra för dig!
  • passionsblomman
    Nej jag veeet ...oh vad hemskt det här var och jätteorolig blir jag ju nu..
    Är din man hemma så du har lite stöd?
    Daa skrev 2009-06-30 21:07:52 följande:
    *tar tacksamt emot kram och bön*Jo, barnmorskan är angelägen om att jag har kontakt med henne, och det tänker jag ha. Men hon kan inte göra nånting för mig vad gäller eventuellt missfall, för då ska man alltid till gyn. Och, som hon säger, man kan inte ställa diagnos över telefon.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan