• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Vi lyssnade lite på matchen på väg till biltema (åkte dit med mina föräldrar. Bad att få åka i framsätet med motiveringen att jag blir lite åksjuk, för jag har en bebis i magen. Det tog lång tid innan mamma insåg att jag inte skämtade ) och då stod det 3-0, så det kändes inte så jobbigt att inte lyssna vidare. När vi handlat klart och slog på bilradion igen och hörde resultatet 3-3 började pappa och jag att skrika.
    Fort hem för att titta på teve.

Jo, jag är visst i tionde veckan nu, 9+1 heter det visst också. Mycket att lära sig nu
    Ska berätta för resten av arbetskamraterna också.

passionsblomman skrev 2009-06-27 12:36:32 följande:
    Det ÄR en bragd! De är hjältar! Det var så svindlande nära en finalmatch att det är helt sanslöst.Vad bra att de fixade till din inskrivning! Fattas bara!Skönt att chefen vet. Så då är du i vecka vad...tio nu eller?
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-06-27 12:47:50 följande:
    Vi lyssnade lite på matchen på väg till biltema (åkte dit med mina föräldrar. Bad att få åka i framsätet med motiveringen att jag blir lite åksjuk, för jag har en bebis i magen. Det tog lång tid innan mamma insåg att jag inte skämtade ) och då stod det 3-0, så det kändes inte så jobbigt att inte lyssna vidare. När vi handlat klart och slog på bilradion igen och hörde resultatet 3-3 började pappa och jag att skrika. Fort hem för att titta på teve. Jo, jag är visst i tionde veckan nu, 9+1 heter det visst också. Mycket att lära sig nu Ska berätta för resten av arbetskamraterna också.
    Daa...hihihihi skulle velat se din mammas min när hon hörde motiveringen! Såååå gulligt!

Det där med veckor o så....BM räknar bara fullgångna veckor....så jag brukar alltid säga att det är 29+2...men visst är du "i" vecka 10.

Tyvärr var det inte två filtar....attans.....o den kostade liiiiite mer än vad jag trodde....kollade på fel valuta! Hahahhaha.

Blommis: vilken runda! den där glassen lät rätt gott....hmmmm!
    Nutrilett? URK på burk....det var verkligen ingen favorit hos mig....men att få liiiite hjälp med några cm är ju rätt skönt......men jag tycker Herbalife är bättre....både godare o innehållsmässigt.....men de är dyrare har jag för mig.
    Mikis använder alltid cambridge.....vilket hon tycker är godast.

Vilken MATCH!! Helt otrolig upphämtning! Det är verkligen en bragd....o vilken jäkla stolpe till att stå precis DÄR!!!!
    Rent spelmässigt så var ju sverige VERKLIGEN värda att vinna....synd att det ska bara bedömmas efter antal mål /straffar... Nåja....bra match var det o jag ser fram emot Ninnis clownnäsa, pippilotter o glasstryne!

Nu ska jag ta en bok o gå ut i solen en stund!

• Ninnnis

Blommis, läste på www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp:

"det måste gå minst en månad mellan kurerna och man bör inte ta mer än tre kurer i följd. Om man inte blir gravid efter tre kurer kan man behöva någon annan typ av behandling"

Lyckades för övrigt bli osams med maken ungefär 10 minuter efter att han kommit hem, så just nu känns livet sådär...

• passionsblomman

Jaså, oj då...Det har de inte sagt ngt om på kliniken ich inte har vi pratat hur många ggr vi ska försöka heller. Jag behöver prata med henne nu när hon kommer tillbaka. Så det blir ordning.

Usch vad trist att bli osams. Hoppas det redan har gått över, så ni nu är sams...
    -tittar på klockan och ser att det är flera timmar sedan du skrev, så det kan ju vara överstökat för länge sedan...

Nu ska jag ge mig på ngt jag aldrig provat förut-jag tänkte grilla fiskarna jag har hela på grillen. Det gör man ju till fjälls, så det måste väl gå bra.

Ninnnis skrev 2009-06-27 14:31:15 följande:
    Blommis, läste på www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp:"det måste gå minst en månad mellan kurerna och man bör inte ta mer än tre kurer i följd. Om man inte blir gravid efter tre kurer kan man behöva någon annan typ av behandling"Lyckades för övrigt bli osams med maken ungefär 10 minuter efter att han kommit hem, så just nu känns livet sådär...
  • Ninnnis

Jodå, vi är sams igen. Eftersom det känns som jag konstant har gråten i halsen idag så räckte det med en enda liten obetänksamhet från hans sida för att jag skulle få ett utbrott... Dessutom är jag långsint och tjurig (han är raka motsatsen och försöker bli sams direkt, vilket jag oftast avvisar...)

När jag låg på solsängen och tjurade kom han med två morötter som han hittade när han gallrade i landet. De har liksom vuxit ihop och är "hoptvinnade" med varandra. Han sa att de låg sked, och att det var vi två... Då kunde jag bara inte stå emot. Jag tyckte morötterna var så söta så jag tog kort på dem, har lagt in det i galleriet.

I övrigt så kommer det bara lite blod, och jag har ingen mensvärk alls, vilket jag brukar ha. Det drar lite i sidorna, men det värker inte i magen som det brukar. Jag får väl se om det kommer igång ordentligt, annars vet jag inte vad jag ska tro.

• passionsblomman

Om ni har blivit sams samma dag och bara ngra timmar senare, då är du inte alls långsint! Då har du bara lite rektionssträcka.
    (Min karl kan tjura i fler dagar om han får.)

Det var mig en kärleksfull morot!
    Har du ätit den?

Jag har spelat Kalaha för första gången i mitt liv nu för en stund sedan. Sonen vann på lotteriet vid midsommarfirandet, och då var det en av hans två vinster.
    Det var ett riktigt trivsamt tidsfördriv tycker jag.
    Skönt på altanen i skuggan under markisen så här dags också.
    Det är mer lagom än att vara i solen för min del.

• Leksi

Åh Kalaha - det var länge sen! Det spelade vi alltid på fritids vill jag minnas och det var ju ett par decennier sedan jag gick där... Men rätt kul har jag för mig.

Gullig make du verkar ha Ninnis! Så söta morötter! Och vilken bra tajming att han hittade dem just idag!
    Då kanske vi ska fortsätta sticka huvudet i sanden ett tag till? *hoppas*

Va kul Daa att du varit på inskrivning och att allt gick bra!

Nä *gäsp* nu är det nog dags för sängen. Det har varit en fullspäckad dag verkligen, det sa bara swoooosh! Sov gott!

• Idefixen

Ninnis: Vår dotter är 10 månader

Näe, nu ska ja gå å sova... är sååååå dödenstrött!!!!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan