• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Jahapp, då blir det clownnäsa och glasstryne på måndag...

Ja, herregud Blommis! Jag höll på att krevera... Men vilka hjältar de är ändå! Skönt att svensk fotboll har en ljus framtid i alla fall. Synd att det inte verkar spelas nägon bronsmatch?

Idefixen, hur gammal är dottern?

Lanovia, ha en UNDERBAR semester!

Leksi, hoppas du hade mysigt med kompisen.

Ingis, vilket klipp i så fall!

Hvidis, hur gick det med lokalen igår?

Här verkar indianerna vara på intåg... Vaknade med blod i trosskyddet (sorry) och en hejdundrande huvudvärk. Känner dock nada i magen, men brösten har slutat ömma vilket de brukar när indianerna kommer. Mår iofs illa, men det kan ju bero på huvudvärken. Satte i en tampong, tog en stark huvudvärkstablett och går ut och promenerar i solen.

Om jag hade ÄL dagen efter böjen så var lutealfasen 16 dagar, vilket väl räknas som normalt. Cykeln var 34 dagar. Känns deppigt, men det är lite lättare att ta i semestertider och allt. Sa till maken igår att indianerna kommer säkert nu, bara för att vi började prata om att testa, så jag är nog ett mensmonster när du kommer hem. Då sa han "då får du vara MITT mensmonster"

• passionsblomman

Vaddå inen bronsmatch??? Hur kan de inte ha det? Jag VILL ha en bronsmatch!! VILL VILL VILL!

Gud vad vi skrek igår, jag kommer ALDRIG aatt glömma den där upphämtningen!
    TÄNK om Berg hade satt den där som tog i ribban i slutet av förlängningen. Åh, Jag blir fortfarande helt exalterad!
    Och stackars han som sköt i stolpen...
    Men ja, HJÄLTAR!!! Nu har vi fått en jäkla massa att se fram emot i svensk fotbollsframtid!

Vaddå blod? Det ska inte vara blod, det ska vara pluss!
    Fast du har ju nu koll på cykeln och du har 2 måndaer kvar till den där årsgränsen, så allt är ju egentligen alldeles inom det normala om det kan lugna och trösta lite...
    Det får bli en semesterkärleksbebis istället.
    Jag tycker vi bestämmer att vi ska plussa nu i juli båda två!
    Idag ska jag börja med pergon igen. -Apropå monster...

• Ninnnis

JAAA, juliplus! Taget

Får väl ringa svintotanten och be om mer pergo, det är väl tre månader i rad man kan ta det? Sen ska här göras barn!

På spelschemat står inget om någon bronsmatch, så det verkar tyvärr inte så...

Nej, nu SKA jag ut och gå, så jag är tillbaks lagom till maken kommer hem och semestrar med mig

Tack för tröst, söta Blommis!

• Leksi

Ja!! Vill också haka på i juliplussligan!

Vi har varit ute och sprungit här på förmiddagen (helt vansinnigt, men skönt efteråt...). Nu är maken och handlar inför kvällens grillning och jag har bytt lakan och tvättat. Vid halv tre ska vi iväg på 30-års kalas och det känns som att livet just nu är rätt härligt faktiskt!

Jo tack Ninnis, vi hade väldigt trevligt igår. Satt och pratade från fem till halv elva, drack en flaska vin och åt god mat. Myys!

Nej, nu ska jag ut i solen!!

• Daa

Åh, så mysigt. *smälter*

Hvidbrud skrev 2009-06-26 15:51:36 följande:
    Måte bara prata lite bebis.... Tycker mig kunna märka att hennes nervsystemhar utvecklats. Hon verkar så nyfiken där nne och jag får reaktioner hela tiden . Gulligast var ju i morse när jag vaknade och la händerna på magen och sa godmorgon, då böjade hon plaska runt där inne som en illbatting!! Behöver bara lägga händerna på, när hon är vaken, så pressar hon emot så att jag nästan kan hålla henne i handen... *hjärtar*
    Hej, förresten. *vinkar*
    Minns inte när jag skrev sist. Kvällarna har jag tillbringat på soffan, helt slut. Det blev för mycket med fem dagars stressig arbetsvecka, men nu har jag berättat för chefen om lilla Baa så han vet. Det visade sig att han hade misstänkt det. Han var den sista jag trodde skulle ana nånting.

Igår fick jag äntligen mitt inskrivningssamtal och det kändes bra. Det var inte min barnmorska som hade sjabblat bort min tid, utan hennes kollega, och hon stuvade om en del i sitt schema för att jag skulle få komma så fort som möjligt.

Ninnnis och Leksi: juliplus låter bra. *håller tummarna*

Blomman: den där ribbträffen, ja... Men vilken upphämtning de gjorde, 3-0 blir 3-3! Det är ju snudd på en bragd.
  • Daa

Och så glömde jag ju (inte bara BT som är segt...)
    Grattis, Idefixen!

• passionsblomman

Det ÄR en bragd! De är hjältar! Det var så svindlande nära en finalmatch att det är helt sanslöst.

Vad bra att de fixade till din inskrivning! Fattas bara!
    Skönt att chefen vet. Så då är du i vecka vad...tio nu eller?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan