• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Ja... Fast nu ska jag släpa ut maken på morgonpromenad!

passionsblomman skrev 2009-06-28 21:39:44 följande:
    Hohooooo!?!Är ni andra lika utmattade av all sol och värme som jag?
  • Ankan80

God morgon!
    Hur vanligt är det att man mår illa under indiankriget?
    Mådde illa igår på morgonen, blev nästan toalettbesök o idag mår jag nästan lika illa?
    Kan jag varit gravid o så har det blivit lite hormoner som spökar?
    Störigt!!!!!!!

• Ninnnis

Ankan, jag har också mått illa den här gången. Kan ju iofs bero på värmen eller något annat, men lite konstigt är det när kroppen inte uppför sig som den brukar.

• Hvidbrud

Godmorgon!
    Åh, det låter som om ni har haft en härlig helg i solen allihop, till tråts för indiankrig på alla fronter! Nä fy! Det ska jnu vara plus och inte indianer! Men som någon klok sa, så får ni ju lov att njuta semestervinet istället...

Oh, villka gulliga morröter, Ninnis! Gulle-make... Klart att du var lite extra känslig. *kramar om*

Vår TV har äntligen kommit!!! Efter 20 dagars lång väntanb från beställningen. Posten ringde och sa, nu står vi här ute, så nu får du komma och hämta... Men men men, sa jag, jag är höggravid och får inte bära... *fladdra med ögonfransaran och vifta med magen* Så den snälla postmannen bar upp den till mig. Så kan vi se ninnis på tv idag!
    Eller nej, vi ska ju på födselförberedelse idag, båda två. Makarna/partnerna får följa med idag och lära sig hur de kan stödja oss under förlossningen.
    På torsdag får jag veta om det blir vaginal födsel eller kejsarsnitt.... Hoppas hoppas!

De som kollade på lokalen i fredags ville inte HELLER ha den... Får nippran snart!

Nä, nu får det bli lite kaffe på balkongen!

• Hvidbrud

Åt sushi på HAI igår! En sån lättnad! GOD sushi i närheten till ett jämnförsvis bra pris (om man jämnför med Danmark) Maken var eld och lågor! (yes! tänk att han inte gillade sushi innan han träffade mig...)

Köpte en ny klänning i lördags ochså. En Lavendelblå sidensak från samsø o samsø för halva priset (annars skulle jag aldrig ha köpt den ) Maken var lite grumpy, till jag förstod att han hade letet GRÖN slips i flera timmar och nu skulle han ut och leta blå/lila slips istället.... Så det gjorde vi igår. Hittade ingen, men köpte en ny kostym i stället... och sushi...

• Ankan80

Hm, ja skumt är det! Får väl se hur länge indianderna krigar.
    Tar man ett test så är det ju alla tider neg

Ninnnis skrev 2009-06-29 09:09:48 följande:
    Ankan, jag har också mått illa den här gången. Kan ju iofs bero på värmen eller något annat, men lite konstigt är det när kroppen inte uppför sig som den brukar.
  • ingenjörsbruden

Hejhej flickor!

Bilen gick genom besiktningen! Kjol o linne gjorde kanske susen.....hahahahaha

Hvidis: Bra resultat med viftande ögonfransar! *high fivar*
    Va kul att du hittade en klänning! Den låter jättefin! Synd på mannens slipsjagande...hahahhaha men gulligt!
    HAI är SÅÅÅÅÅÅ gott! *dreglar*
    MÅSTE ta en tur om där på semestern!

Kan osså tipsa om en liiiiiten italiensk restaurang i malmö....som bara serverar dagens o catering....Di Penco som ligger på roskildevägen 3....de har SÅ HIMLA GOD italiensk mat!! *SLURP* o efterrätter!!!! Tiramisu....*mmmmmmm*
    Fasen nu blir jag superhungrig!

Hmmm....illamående under indiananfall...hmmmm....har inte hört ngt faktiskt....låter skumt......visst kan hormonerna jäklas.
    Men det finns ju faktiskt de gravida som haft blödningar regelbundet under graviditeten....men hur pass vanligt det är vet jag inte.

Daa: Blodsugande varelser är INTE skojigt.....skönt med paus ute i det fria ändå!

Blommis: Va härligt med riktig bad-dag!

• Ninnnis

Hvidis, bra att ni fått tv:n, jag lovar att vinka ikväll Trist med lokalen! Det löser sig helt säkert snart, men tråkigt att du ska behöva lägga så mycket tid och energi på det. Hoppashoppashoppas att ni får bra besked om förlossningen på torsdag!

Ingis, heja dig och din bil!

Ankan, jag har ju redan testat negativt, men du kanske borde testa om det känns konstigt?

Blommis, bada lite åt mig också!

Jag har övertalat maken (tror jag) att vi ska ta cyklarna in till stan ikväll. Sen ska vi äta sushi på favvostället Hai (populärt ställe ) innan matchen. Mysigt!

Hade förresten en mycket trevlig kväll i Köpenhamn med tjejerna igår. Massa prat, bbq-buffet och ett par öl.

• Ankan80

MMM...men det är säkert inget...skall vänta några dagar iaf...
    tror mer på din teori om vätskebrist...fast jag tycker jag har druckit

• Ninnnis

Pratade precís med svintoläkarens klinik, och hon vill tydligen att jag ska komma dit imorgon för att få recept på Pergo. Tyckte sekreteraren sa att jag skulle hämta "recept, remiss och schema", jag får väl se imorgon vad hon tänker sig. Vill helst slippa gå till henne i framtiden, men jag ger det en chans till så får vi se. Tänker nog att vi kör en månad till med Pergo, och avvaktar sedan till hösten, då vi har försökt i ett år.

Här har det förresten blivit alldeles mulet! Fast fortfarande varmt, så jag får väl sätta mig och läsa på terassen

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan