• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

Lanovia: Det är VIKTIGT att få i sig OMEGA3...så maken får inte harra sig över fisk du äter.....han får läsa in sig på ämnet...för det finns inget värre än att känna makarnas ovilja mot det man äter. Eller ja....du förstår vad jag menar!

• passionsblomman

Glömde förut: GRATTIIS Idfefixen! Jättekul!

Lanovia: ta genast ur maken villfarelsen vad gäller fisk! Vissa sorter SKA man äta massor av, fisk kan du kaäka flera ggr i veckan, bara inte de där sorterna somfinns på ngn gång per år-listan. Fisken är jätteviktig och hur bra som helst!

Nu har jag gjort en insats på badplatsen genom att ihärdigt kratta vass, både på stranden och i vattnet, för det var helt fullt med vass på botten som barnen inte gillar att kliva i.
    Nu kommer jag få träningsvärk i armarna, för guuu vad tungt det är att kratta blöt vass!

Sitter och drar mig för att ta varma lilla bilen och åka iväg, men jag måste ju hämta ut pergon...

• ingenjörsbruden

Ojojoj Blommis....kan riktigt känna hur tungt det var att kratta våt vass....phuuu!

Lilla bilen går väl som tusan nu när den är lagad eller? Det säger väl bara svisch så är du hemma igen?!

• passionsblomman

Jodå den rullar ju, men man kan ju konstatera att i veteranbilar finns ingen ac och det är 2 mil att åka enkel väg, så man hinner bli varm i den lilla plåtburken.

Usch nu kom jag att tänka på den gräsliga nyheten om pappan i Danmark som glömde sitt barn i bilen så hon dog...

ingenjörsbruden skrev 2009-06-26 15:03:21 följande:
    Ojojoj Blommis....kan riktigt känna hur tungt det var att kratta våt vass....phuuu!Lilla bilen går väl som tusan nu när den är lagad eller? Det säger väl bara svisch så är du hemma igen?!
  • Hvidbrud

Usch ja. glömde lämna på dagis. Fy! Nu är han anhålld för oaktsamt mansdråp (eller vad det heter på svenska) Fyyy.. det är så sorgligt och hemskt

• lanovia 08

Vad duktig du varit Blommis.
    Och du o sonen verkar ha haft en mysig dag.

Jag få så gärna äta fisk för maken, så länge det är den man få äta. Men det han är orolig för är sushin. Och måste erkänna att jag också är lite tveksam. Visst man får äta om den färsk o nytillverkad. Där vi var igår gör de sushin medans man väntar. MEN jag har ju ingen aning om hur länge fisken legat i deras kyl innan.

Ingis, makens familj, som vi skall åka med vet om att det väntas smått. Men den andra familjen vet ännu inget. Vi tänkte berätta det på flygplatsen.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-06-26 15:20:39 följande:

Vad duktig du varit Blommis.Och du o sonen verkar ha haft en mysig dag.Jag få så gärna äta fisk för maken, så länge det är den man få äta. Men det han är orolig för är sushin. Och måste erkänna att jag också är lite tveksam. Visst man får äta om den färsk o nytillverkad. Där vi var igår gör de sushin medans man väntar. MEN jag har ju ingen aning om hur länge fisken legat i deras kyl innan. Ingis, makens familj, som vi skall åka med vet om att det väntas smått. Men den andra familjen vet ännu inget. Vi tänkte berätta det på flygplatsen.
    O så kul att få berätta!!

Om fisken förvarats kall är det ju inga problem...de häringa vaccumförpackningarna transporteras ju hit o dit...o den kedjan kan mkt väl brista någonstans.
    Har svårt att tro att sushikockarna skulle våga servera fisk som de inte är 100 säkra på........
    Sen....ett sushiställe....de har nog rätt bra omsättning på sin fisk så det är nog inga problem.
    Men är du orolig så ska du undvika det.....
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-26 15:07:39 följande:
    Jodå den rullar ju, men man kan ju konstatera att i veteranbilar finns ingen ac och det är 2 mil att åka enkel väg, så man hinner bli varm i den lilla plåtburken.Usch nu kom jag att tänka på den gräsliga nyheten om pappan i Danmark som glömde sitt barn i bilen så hon dog...
    Ja det var ju hemskt...HUR kan man glömma sitt barn?! Undrar hur den relationen kommer att gå.....tror ni man kan reparera förhållandet efter en sån sak?
    Usch o fya mig.....

Blommis: Ja det är ju en sträcka som hinner bli varm......hänga ut genom fönstret som en hund?! Kan bli MKT protein på den trippen!
  • Hvidbrud

Måte bara prata lite bebis....
    Tycker mig kunna märka att hennes nervsystemhar utvecklats. Hon verkar så nyfiken där nne och jag får reaktioner hela tiden . Gulligast var ju i morse när jag vaknade och la händerna på magen och sa godmorgon, då böjade hon plaska runt där inne som en illbatting!! Behöver bara lägga händerna på, när hon är vaken, så pressar hon emot så att jag nästan kan hålla henne i handen... *hjärtar*

min b¨stis ringde precis och spontanbjödin oss på trädgårdens skörd i kväll! härligt!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-26 15:51:36 följande:
    Måte bara prata lite bebis.... Tycker mig kunna märka att hennes nervsystemhar utvecklats. Hon verkar så nyfiken där nne och jag får reaktioner hela tiden . Gulligast var ju i morse när jag vaknade och la händerna på magen och sa godmorgon, då böjade hon plaska runt där inne som en illbatting!! Behöver bara lägga händerna på, när hon är vaken, så pressar hon emot så att jag nästan kan hålla henne i handen... *hjärtar*min b¨stis ringde precis och spontanbjödin oss på trädgårdens skörd i kväll! härligt!
    Åhhh så ljuvligt! Smälter!

Fladderbuset sparkar o bankar än så länge inte så jättehårt....mer buffande....o glad är jag för det!
    Högra sidan på magen är busets favo-hörna.....kan känna att den lägger hela ryggen mot där....så mamma kan smeka!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan