• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

God förmiddag!

Indianerna är fortfarande ytterst sparsamma, så jag tog ett test imorse som naturligvis var negativt...

Jaja, i eftermiddag ska jag åka över till Köpenhamn och träffa två norska väninnor från flygvärdinnetiden. Öl i Nyhavn står på agendan, så nu kan jag dricka öl med gott samvete i alla fall

• Ankan80

God morgon! Här är det fullt indiankrig här med....funderar också på att åka o bada. Det är vaaaarmt!
    Skall försöka klippa gräset först bara...

Denna gången var cykeln 31 dagar, dock kom de 14 dagar efter äl! Så lite punktliga är de allt...

Jag satsar därmed också på ett juliplusssss!

Ha en härlig dag mina damer!

• ingenjörsbruden

Ninnis: Skönt att ni är sams igen...de där attans hormonerna har inte så bra inverkan på humöret alltid.... o va gulligt med ihoptvinnade morötter! Trist med testet...men o andra sidan så kan du få njuta av lite semestervin o öl....*försöker tänka positivt*

Blommis: Hmmm känner inte igen det där spelet....men varför skulle JAG spelhataren göra det eg?! Hahahahhaha
    Låter SÅ underbart med bad med sonen!

Idefixen: Då blir det tätt mellan busungarna! Då är man väl ute ur blöjträsket förhållandevis fort....förhoppningsvis!

Gick ut o satte mig i solen igår.....SÅ härligt!
    Fick faktiskt färg(=brun) efter bara 1,5 h!
    Jag som annars tendenserar till att bli röd i början....tror det beror på Thailand...där vi laddade upp våra pigment ordentligt! Ser verkligen fram emot att få bli brun för en gångs skull!

Blodsockervärdena verkar helt ok...o ligger faktiskt inom gränserna! Så jag har faktiskt unnat mig både glass o liiiiite helnöt ihelgen! OCH jorgubbar! Mmmmmmm

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-06-28 11:26:44 följande:
    God morgon! Här är det fullt indiankrig här med....funderar också på att åka o bada. Det är vaaaarmt!Skall försöka klippa gräset först bara...Denna gången var cykeln 31 dagar, dock kom de 14 dagar efter äl! Så lite punktliga är de allt...Jag satsar därmed också på ett juliplusssss!Ha en härlig dag mina damer!
    Va skönt Ankis att cykeln verkar punktlig! Tror att indianerna har läst på sin tidtabell!

O va jag håller tummen redan för tre julipluss!

Tvättade de nyinköpta bebiskläderna!!! Naaaaw så små o gulliga de är! Köpte en fleeceoverall i strl 62 (2-4 mån) o det är ju fladderbuset i nov-mars....grå fleece utvändigt med en stjärna på bröstkorgen....två dragkedjor som man kan dra ner ända till fossingarna. O på huvan så är där två små söta öron!

Satt igår o kunde se hur buset levde runder i magen....har inte kunnat/hunnit se rörelserna utanpå magen! Rätt fräckt!

I morgon ska jag besiktiga bilen....gulp....hoppas verkligen inte den får anmärkningar....men den är nyservad så den booooorde gå igenom utan problem....blir spännande!
  • Ninnnis

Ankan, trist att indianerna kom till dig också, men bra att de är punktliga om de nu nödvändigtvis måste komma...

Ingis, öron på huvan är såååå sött! Häftigt att kunna se Fladderbusets rörelser Och vad skönt att dina värden håller sig på mattan! Jepp, jag ska njuta av semesteröl redan ikväll

Blommis, bada lite åt mig också! Och ja, morötterna kokades i smör, vitvin och persilja... mums!

*tar Blommis, Ankan och Leksi i handen och cyklar mot ett juliplus...*

• Ninnnis

Lycka till med bilen, Ingis! Fladdra lite med ögonfransarna och puta med gravidmagen så går det nog bra, ska du se

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-28 11:46:18 följande:
    Lycka till med bilen, Ingis! Fladdra lite med ögonfransarna och puta med gravidmagen så går det nog bra, ska du se
    Haahahahah precis så brukar jag gör....iofs utan gravidmagen...hehehehe.
    Fick anmärkning när maken följde med förra gången...hahahaha så han får inte följa med fler gånger!!

Morötterna lät verligen supermumsiga!! O ÖL!! *sluuuuurp*
  • passionsblomman

Bada bada bada bada bada bada bada

Vi har varit vid sjön och badat och legat på filten i 5 timmar!

• Daa

Hej.
    Låter skönt, ni som har solat. Vi fick rycka ut och hjälpa lillebror med bilen, så solplanerna blev det inget av. När jag senare vid fem-tiden gick ut för att sola/sova (oj, så trött!) blev jag genast upptäckt av ett otal små otäcka blodsugande odjur, så det slutade med att jag sov helt täckt av ett påslakan. Skönt var det, men inte blev det nån förbättring av den bleka brännan.

Ingis: så häftigt att se rörelserna sådär.

Ninnnis, morötterna var jättesöta. Gulligt av maken att göra den kopplingen

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan