• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Han är hemma och vi kramas en hel del nu. Det är skönt att kunna få snora på hans tröja. Han försöker övertyga mig om att det inte är kört än, vilket förvisso är sant...

passionsblomman skrev 2009-06-30 21:10:21 följande:
    Nej jag veeet ...oh vad hemskt det här var och jätteorolig blir jag ju nu..Är din man hemma så du har lite stöd?
  • passionsblomman

Ja, han har ju helt rätt i det!
    Förresten så kom jag på nu att min bästis-som jag var på spa med, berättade då att hon var inne tidigt och trodde bergsäkert att hon fått missfall, men istället fick hon på ultraljudet se sitt barns pickande hjärta. Ge inte upp än! Håll ut!

• Ninnnis

Usch Daa, lilla du! Men det behöver ju som du säger inte betyda någonting alls. Vilken vecka är du i nu? Jag har för mig att du är så långt fram att det borde synas ett litet hjärta vid VUL? I så fall tycker jag att du ska ringa imorgon och kräva att få göra det. Det finns ingen som helst anledning at du ska behöva gå och vara orolig och må dåligt helt i onödan.

*skickar också både kram och bön*

• Daa

Inte ska jag ge upp än.
    Känner mig än mer övertygad om att jag ska ta med maken och kanske alla arbetskamraterna (eller nej, brorsans bikerkompisar! ) för att sitta på gynsköterskans skrivbord tills hon bokar en tid åt mig hos en läkare.

passionsblomman skrev 2009-06-30 21:17:42 följande:
    Ja, han har ju helt rätt i det!Förresten så kom jag på nu att min bästis-som jag var på spa med, berättade då att hon var inne tidigt och trodde bergsäkert att hon fått missfall, men istället fick hon på ultraljudet se sitt barns pickande hjärta. Ge inte upp än! Håll ut!
  • Daa

Tack, Ninnnis. Jag är 9+4 (typ), så det borde vad jag har förstått vara fullt möjligt.

Ninnnis skrev 2009-06-30 21:20:36 följande:
    Usch Daa, lilla du! Men det behöver ju som du säger inte betyda någonting alls. Vilken vecka är du i nu? Jag har för mig att du är så långt fram att det borde synas ett litet hjärta vid VUL? I så fall tycker jag att du ska ringa imorgon och kräva att få göra det. Det finns ingen som helst anledning at du ska behöva gå och vara orolig och må dåligt helt i onödan.*skickar också både kram och bön*
  • Daa

Nu är det dags att dra sig tillbaka. Önskar er en god natt.
    Känner mig lite lugnare till sinnet nu än för någon timme sedan.

Den där cabben låter intressant, Ninnnis. Själv har jag just upptäckt välsignelsen med AC. Det tog några år, men...

Grattis till ledigheten, Hvidis. Vila dig nu.

• Hvidbrud

Åh, Daa! Oj vad jobbigt!
    Jag vet precis hur det känns... tyvärr. Men det behöver ju inte vara något fel, som de andra och BM säger.
    Det finns ju kvinnor som blöder igenom hela graviditeten. Hoppas att du får vishet snart och jag håller tummarna på att allt är som det ska. *kramarjättehårt*

• Ankan80

Usch då Daa! Känner verkligen med dig. Det är väldigt jobbigt att inte veta.
    Tyvärr är väl sjukvården så i spartagen att de helst inte vill att man kommer utan att man väntar o ser...Jätteroligt att höra.

Dock har jag för mig att om man har en blödnig så är det legitimt att få ett VUL, medan om man bara är orolig så får man inte ett.
    Så jag tycker verkligen du borde få kolla upp det...

Sköt om dig! Kraaaaam

• Sonja68

Daa: Åh, jag vet inte heller så mycket om sånt där, men har hört att man KAN ha blödningar utan att det är missfall.
    Så ta inte ut sorgerna i förskott. Nu ska vi hoppas att detta går bra. Skickar en lång och innerlig kram till dig. Tänker också och ber.
    Men du ska absolut kräva att du får bli undersökt! Du kan ju inte gå omkring med denna oro!
    Kram, kram

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan