• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Ja, jag tycker att det börjar bli dags att hon får sig ett dubbelgnugg ! (från oss, hormonstinna damer med bara två saker i tankarna...Höhö)

Puuuust vad det är varmt, jag droppar nästan från ansiktet! Får ut och flämta på balkongen till tvätten ska hämtas och sen är det tid att ta tåget!

Ska nog påminna dig om det där med blöjan, annars ska nog maken göra det

Semester semester semeeeeester, lalla lallallaaaaa!

Vet ni vad? Lillmuffin älskar Michael Jackson! Hon moonwalkar som en galning på insidan av magen så fort han spelas! Hi hi!

• Ankan80

Väldigt bra sagt!!!

Hvidbrud skrev 2009-07-02 07:38:44 följande:
    Åh, Daa... *Kramarjättehårt* Ta hand om varandra nu när det känns tungt. Kan förstå hur det känns att få veta hur det står till, bättre än ovisheten. Önskar er allt det bästa och om du vil skriva mer privat så får du gärna inboxa mig!Jag har en känsla av att det sker betydligt fler missfall än man hör om. Särskilt den första graviditeten. Helt ärligt. Om ni var kroppen och hade som uppgift att skydda den mot allt ont och alla främmande objekt/microber/organismer ect ect och helt plötsligt är det något som sätter sig fast och börjar en otroligt snabb celldelning, skulle inte ni reagera på den och försöka få bort den ur systemet? Tar det inte lite tid och erfarenghet av kroppen att förstå, "känna igen" vad som händer med den och att det inte är ett främmande angrepp, utan det kroppen helt enkelt är designad till att klara. Alltsa, jag har bobaderat min kropp i 30 år att den INTE ska bli gravid och på ett halvår ändrar jag mening helt. Hur ska den fatta det? Det är en förfärlig förlust och det ger en ett tomrum i själen som inte kan fyllas med annat än kärleken till detta ofödda barn, men jag tror att det är en helt naturlig reaktion i kroppen. En liten kickstarter, som "omprogramerar" kroppen och själen till att göra sig redo att ta in detta främmande väsen och ge den absolut första prioitet.
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-07-02 09:07:02 följande:
    Ja, jag tycker att det börjar bli dags att hon får sig ett dubbelgnugg ! (från oss, hormonstinna damer med bara två saker i tankarna...Höhö)Puuuust vad det är varmt, jag droppar nästan från ansiktet! Får ut och flämta på balkongen till tvätten ska hämtas och sen är det tid att ta tåget!Ska nog påminna dig om det där med blöjan, annars ska nog maken göra det Semester semester semeeeeester, lalla lallallaaaaa!Vet ni vad? Lillmuffin älskar Michael Jackson! Hon moonwalkar som en galning på insidan av magen så fort han spelas! Hi hi!
    Ja nu får vi verkligen dubbelgnugga Ninnis ordentligt!!
    Två saker i tankarna?!?!! Hmmmm EN sak har jag iallafall.....hmm vad kan den andra saken vara.....ja just det! BABYN! Eller?

Kissekatten har ju tendenser till att kräka hårbollar på olämpliga tidpunkter.....tex sänghalmsmys....eller under middagen....o jag fixar undan o städar efter katten....MEN jag har sagt att bajsblöjor o barnkräk får maken ta......o det sa han att han med GLÄDJE skulle göra....för det är VÅRT barn.... tror ni att jag ska försöka få det skriftligt o rama in inför framtiden?

Hejhej Ankis!! Blir det semester för dig osså i år? Du kanske osså vill vara med på dubbelgnuggning? eller vi ska vänta lite?
  • Ankan80

Ja, tack! Lite dubbelgnuggning hade varit trevligt

Japp, har fått förskottssemester. Tar 2 v vanlig sem. sen 1 v. tjänstledigt....

Skall bli skönt med lite semester nu...äl kommer lägligt när vi skall åka iväg...hehe

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-07-02 10:09:13 följande:
    Ja, tack! Lite dubbelgnuggning hade varit trevligt Japp, har fått förskottssemester. Tar 2 v vanlig sem. sen 1 v. tjänstledigt....Skall bli skönt med lite semester nu...äl kommer lägligt när vi skall åka iväg...hehe
    Hahaha låter välplanerat med semester o äl!
    När åker ni iväg?

Hvidis, Ninnis o Ankis....hur ser v 29 ut för er? Jag ska på ul på torsdag morgon...men i övrigt inget spikat....ska vi försöka ta en fika o dubbelgnugg då ngn gång?
  • Ninnnis

JAAA, dubbelgnugga mig!!!

Hvidis, tycker också det var väldigt klokt och fint skrivet.

Hoppas verkligen du får bra besked om förlossningen idag! En väninna till mig är inne för planerat kejsarsnitt idag, bebisen ville inte vända sig som hon skulle. Spännande!

Blommis, jag såg det om Pergon och hon borde väl veta vad hon pratar om. Eftersom de ju gör regelbundna kontroller på dig så ser de ju att allt ser bra ut. För min del blir det denna tredje omgången, sedan lite uppehåll tills höstens fortsatta utredning. Det är klart att ni ska fortsätta med inseminariumen så länge det känns ok! Jag är säker på att det kommer átt funka, speciellt ii kombination med pergo, sprutor och semester! Vad skönt att M är tillbaks och att ni hade ett bra samtal. *håller tummarna för follikeln*

Ingis, han håller på att bli blöjfri, men det är inte alltid så lätt...

Min bästis kommer idag med sin (relativt nya) pojkvän. De stannar till lördag, så jag kommer nog inte att hinna in till er så mycket de närmsta två dagarna. Nu ska jag powerwalka, sen klippa gräset och städa.

Stor kram till er!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-07-02 10:30:43 följande:
    JAAA, dubbelgnugga mig!!! Hvidis, tycker också det var väldigt klokt och fint skrivet.Hoppas verkligen du får bra besked om förlossningen idag! En väninna till mig är inne för planerat kejsarsnitt idag, bebisen ville inte vända sig som hon skulle. Spännande!Blommis, jag såg det om Pergon och hon borde väl veta vad hon pratar om. Eftersom de ju gör regelbundna kontroller på dig så ser de ju att allt ser bra ut. För min del blir det denna tredje omgången, sedan lite uppehåll tills höstens fortsatta utredning. Det är klart att ni ska fortsätta med inseminariumen så länge det känns ok! Jag är säker på att det kommer átt funka, speciellt ii kombination med pergo, sprutor och semester! Vad skönt att M är tillbaks och att ni hade ett bra samtal. *håller tummarna för follikeln*Ingis, han håller på att bli blöjfri, men det är inte alltid så lätt... Min bästis kommer idag med sin (relativt nya) pojkvän. De stannar till lördag, så jag kommer nog inte att hinna in till er så mycket de närmsta två dagarna. Nu ska jag powerwalka, sen klippa gräset och städa.Stor kram till er!
    Näää int´ e det lätt!

Ha det så trevligt med bästisen! Spännande med hennes nye pojkvän....risa eller rosa....eller?!

Du ska bli rejält gnuggad ska du se!
  • passionsblomman

Herregug Ninnis! Att ens se ordet powerwalka får svetten att rinna ännu mer! Det är så varmt så jag avlider! Måste snart gå ner och bada lite.

Daa, hur är det med dig idag?, *klappar på kinden, stryker håret ur din panna, ordnar en svalkande kompress till ögonen och kramar lite mera*

Ingis: vad underbart att det verkade ok med alla prverna och det! Hoppas ni får komma precis dit ni vill framöver.

Hvidis: uj, vad läskigt nervöst spännande med besked, men bra med besked ändå! Jag var också nervös för egen del för det där, för jag ville inte helleratt det skulle bli snitt. *håller tummarna*

• Ninnnis

Blommis, det VAR varmt... Men jag svettas om jag sitter still också, så då kan jag lika gärna röra lite på mig

Ingis, det komiska är att hennes pojkvän är son till min pappas fd kollega så jag har vetat vem han är sedan vi var små Vi har inte umgåtts i vuxen ålder så jag känner inte honom direkt, men jag vet att det är en bra kille! Våra pappor brukade vara jultomte hos varandra när vi var små, det är lite kul.

Nej, nu måste jag städa lite, INOMHUS tyvärr...

• Ninnnis

Ankan, perfekt med ÄL på semestern! Vart ska ni?

Ingis, vi beger oss upp mot västkusten den 17 eller 18, men tidigare den veckan har vi nog inget planerat. Hade varit jättemysigt om vi kan få till en fika!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan