ingenjörsbruden skrev 2009-07-03 13:23:47 följande:
Måste komma med en knäpp fråga.....har grunnat på den ett par dagar....men behöver nog hjälp av er......Är som så många andra med på facebook o har bara addat kompisar o kusiner....dvs ingen samlare......MEN nu har min morbror skickat en vänförfrågan till mig....o ärligt talat...jag kan INTE med gubben....han tror alltid att han ska kunna tjäna grova pengar på diverse...ser ner på andra....men värst är att han har vänt mamma ryggen efter mina föräldrars skiljsmässa....sin syster! Visst de är ett par systrar....men ändå!Känns inte rätt mot mamma.....mina kusiner vet jag att de inte tar ställning i mina föräldrars skiljsmässa....o så vill jag att alla andra osså ska göra...helst. INGEN mer än mamma o pappa kan uttala sig om div saker....dock har ju pappa snackat en himla massa skit (som min storebror (hans åsikter) har matat honom med)...men han är ju sjuk o allmänt bitter så han får klart tycka vad han vill...men folk får ju ta hans åsikter o uttalande med en nypa salt....om man är normalt funtad i huvudet dvs.Så hur ska jag göra? Ignorera eller lägga till honom?
Jag skulle ignorera honom tror jag.
Fick också en förfrågan av en gammal killkompis från skoltiden. Träffade honom på en tillställning i jobbet för nåt tag sen och vi pratade lite glatt om ditt och datt, men jag kände ändå lite slajmiga vibbar. Kanske inbillning iofs. Sen ville han att jag skulle adda honom som vän på Facebook. Oskyldigt säkert, men jag bara kände...Näh, varför?! Så jag ignorerade. Inte samma sak, i ditt fall är det en släkting, men det betyder väl inte att du måste "umgås" med honom på nätet om du inte vill.