*kramar Daa igen och igen*
Själv har jag pratat med M på klinimen idag. Jag käkar sist Pergon idag så på fredag är det dag 11 och precis dags att kolla hur det ser ut med folliklarna.
Det bör ju då under eller efter helgen bli inseminarium igen. Det är helt ok, då sambon går på semester nu på torsdagkväll, han ska bara stå i dörren på nätterna fre+lö så det blir bra.
Jätteskönt att prata med henne var det, för jag berättade om min dipp där förra måndagen och att det egntligen mer var allt prat om nästa steg, ivf och allt möjligt som kom upp som kändes riktigt tungt. Som att jag har en masssa ansvar för en massa beslut, samtidigt som jag inte alls kan styra det jag verkligen vill.
Hon var jättebra, inte daltig eller så, men väldigt bra.
Vad gäller Pergotime och pauser sa hon att det inte alls är ngn fara att ta tre cykler och även mer, men att man efter ett antal försök med pergon brukar byta till ett annat hormon-som är sprutor btw.
Vad gäller antal försök-som i den andra barnpratartråden sas vara ca tre försök innn man brukar råda att "gå vidare",
så sa hon att de brukar göra åtminstone sex försök med inseminarium innna man går vidare, beroende ppå person och situation.
Eftersom vi aldrig kan komma i fråga för ivf via landstinget så är det dessutom ingen panik för oss med det, för skulle vi vilja göra det privat, så är väntetiden bara ngn månad.
Sedan sa hon att de som jobbar med ivf gärna får lite attityd att"det där med insemination är ingen idé att hålla på med, för ivf ger större chanser" men att det är ju för att DE jobbar med det. och att det visst är idé med "bara" inseminarium, för det ger visst resultat sa hon också.
Hon tyckte att jag bara skulle ta det lugnt och att hon tror att det bara är en tidsfråga.
Ungefär vad jag trodde att hon skulle säga och det känns jätteskönt.