• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Nu åker vi till stan och ska bli tillklippta av frisören som omväxling...

Det är för varmt för att finnas nästan känner jag, men vad kan man göra åt det.

Ha en härlig dag alla!

• Hvidbrud

Pust! VAd vaaaarm det är, jag håller på at smälla av! Stödstrumperna ger extra väme men utan dem skulle kaj likna michelinmannen!

Har varit hos bm idag. Lillmuffins är en stormuffuns på 1700g... *hjärtar!* Hjärtat slog starkt och fint och jag avgudar min barnmorska! Hon är så cool och har de bästa ögonen att titta in i.

Den bästa nyheten idag är: DET ÄR MIN SISTA JOBBEDAG!!!!! Jippi!!! Två kunder till sen är det bara att vla upp sig!

Blommis: Fy bubblan en sån tuff tant du är! Saningen är ju inte det fålk orka höra på mest, eller är vana vid att höra. Hejja dig! Om vi alla var modiga att ståfram och säga sanningens or skulle jorden vara ett bättre ställe, är jag säkewr på! *truppar upp bakom dig med handväskan i högsta hugg*

Dr¨mde at jag gosade med min kise (som jag inte har längre) och saknade den så att tårarna trillade, så kom min man hem och lyfte upp mig och tröstade mig som ett litet barn... Sen vaknade jag och han hade gått till jobbet.

Nä, nu ska jag UUUT och få frisk luft på min lunch paus.
    Förlåt ego-inlägg... (igen...)

• Ankan80

Hihi...*vinkar till stormuffins*

Skönt att allt ser bra ut! Avundas inte gravidmage i värmen! Fast ändå lite grann

• Ninnnis

Åh, stora lillmuffins! *hjärtar också*

Heja Blommis, det är alldeles för få människor som har civilkurage i samhället (tyvärr ibland inklusive mig själv...)

Svintotanten gav mig nya Pergo (börjar ta imorgon), och tyckte maken skulle kolla simmarna efter sommaren. Jag bad om kontroll/spolning av äggledarna, vilket hon tyckte jag skulle boka in efter sommaren. Till hösten har vi ju försökt i ett år, så det känns helt ok att eventuellt börja utreda lite mer då. Fick ett bättre intryck av henne idag, så det kanske är lika bra att fortsätta gå till henne? Vi får se, känns bra att ha utredning till hösten om det inte tar sig innan.

Medan jag var hos läkaren passade maken på att åka till Falkenberg och köpa en cab... Jag ska cykla in till stan för att möta upp honom och köra hem en av bilarna (gissa vilken...)

• Ninnnis

Åh, vad underbart med sista jobbdagen, Hvidis! Sen ska du bara viiiiila och bli ompysslad!

Ankan, vi planterade jordgubbsplantor i år, så vi får se när de är mogna...

Nu måste jag sticka, kraaaaam!

• ingenjörsbruden

Blommis: håll i öronen så ni inte blir mer klippta än vad som var tänkt!
    Ha en trevlig tripp till stan o ät rejält med glass så ni inte blir för varma!

Hvidis: Åhhhh lilla gullia stormuffin!! Va bra hon växer! Snabbjäst eller?
    Stödstrumper är INTE skojigt...funkar dåligt med kort kjol eller shorts... men gör under för svullna ben..... hahaha....liiiiite Stig Hellmer-varning hade det blitt med shorts o stödstrumpor!! Undrar vad maken hade sagt om jag hade haft det.....han hade nog garvat ihjäl sig...med livet som insats!

Skönt med sista jobbedagen! Nu kan du boa fullt ut o vila upp dig ordentligt!
    Vilken dröm! Kom din man o tröstade dig på riktigt eller var det som du drömde?

Ikväll är jag eg gräsänkling.....våldgästar syrran istället!
    Ska slinga hennes hår o spana in deras husvagn....ska kolla om de köpt matchande träningsoveraller osså....
    Maken ska ju på Depeche-konsert ikväll....ja de kommer nog inte att frysa.....

• Hvidbrud

Hej!

I detta vädret är det ju en cab som gäller ninnis! Min man gnäler också över att han vill ha en bil... Men det får vänta... lite. Men guuud vad skönt det hade varit att köra en runda nu, med vinden i håret! (och STORA solglasögon )

Nu ska lillmuffins dubbla i storlek på två månader! Gissa om jag ska smörja in magen med all världens undermedel?!

Blev du fin i håret blommis?

Anka: Nä, inte kul att vara varm soom en hund i en stängd bil i solen... *flämta,flämta,flämta* Med en Juli baby slipper i ju det

Ninnnis: Låter bra att ni får starta på utredning efter sommaren. Lika bra, ju.

He he... matchande träningsoveroler... och tållår!

• Hvidbrud

Hmm... kombination av arganolja, jojoba olja och shea smör blir det. lite olika olika dagar...

En kund kvar... pallar nästan inte... Men bara en!!!

• Leksi

Grattis till sista kunden Hvidis! Måste vara superskönt! Hoppas det löser sig med lokalen snart också så du kan lägga pengarna på lillmuffin istället!

En cab Ninnis! Wow! Själv har jag också vinden i håret när jag åker från jobbet, men det är inte för att jag ha en cab tyvärr utan en cykel. En riktig cykel alltså.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan