• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Låter lite mysko Ankan... Men jag blir lite nyfiken, lite flygande jacob över det... Är det gott?

Hur gick det med lånelöftet?

• Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-20 16:16:57 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-20 16:05:47 följande:Hahahah jag skrev ett inlägg till...nu osar det nog svavel där.....hahahha Vet inte om du menade rabarberpajen till mig eller honom....men jag tog den!! hahahahaha Bara på pin-kiv!
    Pajen var till DIG

KRAAAAM
  • Nalle Puh 40
    Ankan80 skrev 2009-05-20 17:50:20 följande:
    Jösses ingis o Nalle...sånna idioter går det inte att prata med....*djup suck*
    Precis och inte finns det något positivt att hämta heller

Funderar på att sjukskriva mig idag och imorgon, det släpper INTE i halsen och sköterskan lovade mig en tid imorgon om det inte är bättre men kanske dumt att jobba idag...
  • Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-20 16:29:50 följande:
    Kjollan i SS!!!! Det är ju bara förmycket!! Nä S-torp skulle vara ännu bättre! Raggarballar! Har jag aldrig hört förr.. trodde att det var köttbullar... men det var altså en SÅN balle...
    Raggarballar, det säger vi i Småland oxå...

Vi har ju självaste Raggarballar kiosken här, den var ju tom med i Ronny och Ragge filmen...
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-20 13:28:31 följande:
    Nallis: Du behöver se till att komma till en doktor och ta en svalgodling NU och kjag är helt övertygad om att de sa "vänta" bara för att alla vill gå hem tidigt idag fär att det är helg imorgon. Imorgon blir det dessutom skitmycket duýrare att gå, för då blir det helgjour...Du behöver både äta Ipren eller Ibumetin som har "antiinfalmmatoriska egenskaper" som vi ju hört.. och så ska du GURGLA, antingen med saltlösning som du gör sjölv-skitäckligt maen gratis typ, eller så köper du , åh vad heter det nu då..det är som jodpax...en rosa flaska och så är det en BRUN lösning man gurgla ed..det är inte heller så gott precis, MEN DET HJÄLPER. Så ska du ha tabletterna som heter Strepsil, eller liknande, för de bedövar lite halsen och grör det lite mer uthärdligt.Utöver det, ska du köpa enflaska ChiSan och en KanJang och dra i dig de huttarna, för de hjälper också och ger extra krafterEn flaska Mivitotal tror jag ALLA som snart ska gifta sig också behöver, för tar man det, då fattas INGET sedan.VÄNTA INTE mad doktorn! penicillinet hinner verka rätt bra på de här dagarna bara du får det IDAG!!!
    Skulle få en tid där imorgon om det inte blev bättre tills dess. Funderar på att sjukskriva mig idag och imorgon, ingen som tackar mig om jag går och jobbar...

Tack för all om tanke...
  • lanovia 08

Oh herregud vad ni skriver, det är väl typ 6-7 sidor sedan jag skrev något, och det var ju ändå igår. Dagen på jobbet gick i ett så jag hann bara in o läsa lite snabbt.
    Sedan att få hem hunden tog typ 2h. Först tog det tid hos vetrinären, det kom in både akutfall o psykfall när vi var där. Sedan fick vi åka över halva stan för att få tag på hennes medicin. Väl hemma vid halvnio på kvällen var vi så trötta o hungriga så det var bara sushi och tvsoffa som gällde.

Lilla tjejen mår bra efter operation men gnäller lite, förmodligen bara för att vi skall tycka synd om henne. Ledsna labbögon är inte lätt att se.

Nallis slopa din vän just nu. Bättre att ha energin till bröllop och hälsa. Sjukskriva sig idag låter ju som en bra idé. Gå o jobba om du har halsfluss är ju dumt du måste ju vara fisk om en vecka.

Blommis då är det bara att vänta en vecka till o se om dt blivit någt. *vickar med rumpan i vädret*
    Ninnis har för mig att du frågade om de hade öppet för blodprov lördag o söndag här? Nej men om indinaerna kommer idag så är ju dag 2 imorgon fredag. Vore skönt om jag kunde få ta provet imorgon då jag ändå är ledig. Men vi får se. Inga indianer än men dock mensont i magen.

Var o tränade igår, något är det med min kropp ialla fall förmodligen idianintåg. Kom inte ens halva passet innan jag blev illamående och yr. Släppte direkt efter träning.

Ankan, baconinlindad banon? Låter skumt men kan faktiskt tänka mig att det är gott. kan ju vara värt att test.
    Hur har det gått med huset? har svagt minne av att jag läste något om det ni ville köpa igår? Är ni med i budgivningen?

• lanovia 08

Sedan har jag säkert missat massa, så jag skickar en extra kram till alla.

*slänger mig ivår gröna fåtölj och racear ikapp alla. WROOOM*

• Nalle Puh 40

lanovia 08 skrev 2009-05-21 08:55:00 följande:

Sedan har jag säkert missat massa, så jag skickar en extra kram till alla.*slänger mig ivår gröna fåtölj och racear ikapp alla. WROOOM*
    Hinner inte heller läsa allt men får skumma lite
  • passionsblomman

Hahah! När jag loggar in vissa dagar när det skrivits som värst, då hinner jag bara läsa i denna tråden och ingen annan jäääättelänge!

Såg du om den äckliga labradorhistorian lanovia? Vad tror du om min teori där?

Nalle: Klart du ska vara hemma och kurera dig! INGEN annan kommer ta hand om din kropp så det får du se till att göra, och ingen kommer tacka dig om du "offrar" dig heller.
    Bor du förresten möjligen i Korsberga?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan