Fråga prästerna 8
Ja det är synd! Det hade ju varit superkul att sitta där med dig också!
Och så har jag en massa fina bilder i kameran, men dem kan jag ju inte visa er, det måste ju Frulle få göra själv sedan.
*sprickfärdig*
Ja det är synd! Det hade ju varit superkul att sitta där med dig också!
Och så har jag en massa fina bilder i kameran, men dem kan jag ju inte visa er, det måste ju Frulle få göra själv sedan.
*sprickfärdig*
Ha det så bra själv Kjell!
Ge dem vad de tål de där konfirmanderna!
*vill också åk på läger*
Kjell Präst skrev 2009-06-15 06:21:35 följande:
Du menar vilka bibelverser det är?
jag skulle tro att den tredje är 1kor:13
Första korintierbrevet kapitel tretton alltså, kärlekens lov.
"The song of songs" kanske är Höga visan? och så de kapitel och verser som står? Där står ju mkt om kärlek iallafall.
The gospel according to John är ju Johannesevangeliet, men vad det är som ska läsas står ju inte?
Utan dig och de andra prästerna vor BT väldigt mycket sämre!
Hoppas det blir en härlig midsommar där du är med alla fjortisarna!
Kjell Präst skrev 2009-06-18 18:13:13 följande:
Råttor och fågelskit.
Bella Notte skrev 2009-06-18 23:17:21 följande:
Nä, det tror jag inte att det är i de kyrkor där man inte vill att det kastas ris. Där tror jag nog att det vanligtvis är så att man inte får kasta något som helst ätbart.
Råttor håller på att bli ett enormt pronlem i städerna och v har knappt fattat det.
Sedan kan det säkert finnas ngn ngnstans som inte vill ha ngt skräpande utanför "sin" kyrka alls, det vet jag inte, men den personen(vaktmästaren) avskyr säkert även rosblad.
Bella Notte skrev 2009-06-18 23:24:59 följande:
Hoppsan. Jag menade inte det som ngt dåligt, och jag hade för övrigt inte tyckt att det vore så konstigt om det vore upp till vaktmästaren att bestämma-det lär ju vara du som får städa undan.
Sura när folk inte får som de vill, blir de ju på vem de än råkar på som hindrar dem eller är i vägen på något vis.
Nej det är det egentligen inte, men det verkar ha blivit mer och mer vanligt att brudparet själva styr och ställer även med denna detalj.
Jag har alltid förr om åren haft ris nog med mig för att dela med mig till andra, men numera är det rätt ofta ngn som delar ut div bubblor, blad och ris.
Lite konstruerat kan man väl känna, eftersom edet egentligen är en gästernas hyllning til påaret med fruktsamhet och rikedom som symbolik för riskastandet. Men, men...