Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Fråga prästerna 8

Vaddåååå du kan ju gå med MIG!!!

Frulle skrev 2009-07-13 09:56:09 följande:
    Näää vadå!!Pratade om det igår med en kompis. Jag skulle gärna gå till kyrkan oftare, men har ju ingen att gå med!Känns lite konstigt att gå ensam när man är ovan.Kjell Präst skrev 2009-07-13 09:52:35 följande:
  • passionsblomman

Det enda citerade bibelord jag hittar under bröllopsplanering är detta:

www.brollopstorget.se/Traditioner/langre_citat.php

Dvs kärlekens lov från Korintherbrevet
    Wedding 2009 skrev 2009-07-17 15:40:22 följande:

Hej!Vi ska bestämma vilka bibelord som vi vill ha vid vigseln och vår präst sa att vi kunde hitta olika bibelord på Bröllopstorget, men vi har inte hittat några. Var kan vi hitta bibelord till vigseln?
  • passionsblomman

Nejmen Mulle-Frulle, nu vet du ju redan ALLT, så när Kjell ska åka på konfaläger nästa gång tex, då kan du ju vikariera för honom i tråden!

Frulle skrev 2009-07-24 08:12:09 följande:
    Nu får jag ju aldrig vara här inne mer eftersom jag redan gift mig. Vad ska jag fråga liksom??
  • passionsblomman

Hihi, du skulle bli bortvald av en massa brudpar...
    "om det ska stå en annan så snygg kvinna i vitt därframme så är inte jag MED" kommer brudarna att säga.

Frulle skrev 2009-07-24 10:49:38 följande:
    asg!! haha.. Ja absolut! Jag har ju redan skrivit en låt till psalmboken. Nog känner jag mig redo för prästrollen..
  • passionsblomman

Jag lovar, det skulle hända. Brudar accepterar inte vad som helst numera. Präster som överglänser dem på DERAS dag går inte för sig.

Frulle skrev 2009-07-24 11:01:07 följande:
    hahaha!! Äääääh sluta!!
  • passionsblomman

Och här håller jag på och kastar och kastar...för vi har köpt ett hus och ska flytta. Till Småland. Det är ett jättestort hus, så då måste man kanske åka till det där Gekås då? Är det och Ullared samma sak?

Kjell Präst skrev 2009-07-28 18:27:29 följande:
    Som Frulle säger:Allt! Hittills, på två dagar, har vi fyllt femton kassar och då har vi varken varit på exempelvis damavdelningen eller kemtekniskt. Vad gäller bröllopsfrågan så är det säkert inte försent att öva dagen innan, själv övar jag aldrig med mina brudpar.
  • passionsblomman

Jag tycker du borde erhålla ett Guldbonuskort för Extra Trogna Kunder som berättigar till företräde i alla eventuella köer, bärhjälp och fri hemtransport av alla varor!

Och gratis lunchknyte alla dagar!

Kjell Präst skrev 2009-07-29 06:49:16 följande:
    En enda gång har jag råkat ut för timslång ingångskö. Och då har jag ändå varit här varje sommar i tio år...
  • passionsblomman

Åh vad tråigt att höra! Mina varmaste kramar till dig!
    sockersmulan skrev 2009-08-03 11:35:25 följande:
    HejDet är så att min mamma har blivit allvarligt sjuk, och vi vet inte om hon kommer att leva nästa sommar när jag och min blivande ska ha vårt bröllop. Vet att hon väldigt gärna vill vara med när vi gifter oss, så vi funderar på att ha en liten ceremoni med familjerna nu i sommar/höst, och sedan ha vårt stora bröllop som planerat nästa sommar. Nu till min fråga: Har hört att man kan få en välsignelse av äktenskapet i efterhand - stämmer det? Isf skulle vi ju kunna gifta oss borgerligt nu och sedan få välsignelse i samband med bröllopet, vilket hade känts som en bra lösning för oss. Usch, det här är verkl en situation man inte vill vara i..
  • passionsblomman
    tågjäntan skrev 2009-08-03 19:45:59 följande:
    PassionsblommanNu höll jag på att säga Grattis till dig. Men det är ju Peridot som gifte sig i lördags .
  • passionsblomman

Här är jag!
    Vart vill du gå och när???

Frulle skrev 2009-08-04 08:10:21 följande:
    Nej nu känner jag att det börjar bli dags att gå till kyrkan snart!!! Blomman, är du med mig??
  • passionsblomman

Såklart!

Den har jag varit med och sjungit sedan barnsben i alla möjliga olika gudstjänster och samanhang.

För kärlekens skull skrev 2009-08-07 07:57:22 följande:

Psalm 791 Du vet väl om att du ´är värdefullkan den funka som psalm under vigseln????
Svar på tråden Fråga prästerna 8