Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Brudens sida sitter på vänster sida, och bruden går till vänster om sin brudgum.

Har man en brudnäbb så går den väl först, det är ju det det betyder-näbb alltså.

• passionsblomman

Mulle har sagt hejdå i tanttråden och avregistrerat sig.
    Fast det är klart, vissa av oss går väl vidare i livet...

Aleta skrev 2009-06-30 19:44:50 följande:
    Vart tog Mulle vägen? (Sorry OT)
  • passionsblomman

Jag går ingenstans! Det kommer inte på fråga!

Och jag misstänkte allt att en Frulle kunde vara i antågande.

Frulle skrev 2009-07-01 11:12:13 följande:
    Nej då! Inte kan du gå vidare i livet när jag försvinner heller! Försök inte!!!
  • passionsblomman

I kors?

Frulle skrev 2009-07-08 13:11:03 följande:
    Hur skär en präst?? Vågräta bitar?Kjell Präst skrev 2009-07-08 12:49:57 följande:
  • passionsblomman

Det är ungefär som att jobba i hemtjänsten hör jag.

Kjell Präst skrev 2009-07-08 13:31:55 följande:
    Faktum är att vi faktiskt HAR fått undervisning i detta! Om man som präst ofta går med på dopkaffen och begravningsditon (jag medverkar ytterst sparsamt) så kan det tänkas att det blir väl mycket tårta, med påföljande rondör på prästamagen. Alltså gör man så att man när man skär sin tårbit samtidigt pressar tårtan lite åt sidan - då ser det ut som om man har tagit en större bit än vad som egentligen är fallet. Man behöver inte vara ohövlig och tacka nej till tårtan men man behöver inte heller äta sin tredje bautabit tårta samma vecka. Eller dag.
  • passionsblomman

Det var ganska många koppar kaffe på en dag i hemtjänsten. Jag fick verkligen ont i magen i början...

Kjell Präst skrev 2009-07-08 13:35:03 följande:

Ja... det var därför jag kände mig så väl hemma i prästyrket efter arton år som vårdbiträde i hemtjänsten...
  • passionsblomman

Det måste ha varit ett elände!
    Det var bra att du bytte jobb-av fler skäl än kaffet tänkte jag då..

Kjell Präst skrev 2009-07-08 16:27:07 följande:

Då förstår du hur svårt det var för mig som inte ens dricker kaffe
  • passionsblomman

Nej, det är NI som är medlemmar eller inte. Ni hör till en viss församling utifrån var ni bor någonstans. Vill ni gifta er i en annan församling brukar det vara något som reds ut församlingarna emellan.

Martinaa skrev 2009-07-12 23:05:55 följande:
    Även om man inte är medlem i just den församlingen? Vi är båda medlemmar i Svenska Kyrkan, men om "kyrkan" (kapellet) vi är intresserade av är medlemmar i SvK har jag ingen aning om... Finns det kyrkor som INTE är med i SvK?
Svar på tråden Fråga prästerna 8