• Annamilla

    Inbjudning på engelska

    Hej!

    Min blivande man är från Skottland och vi kommer att gifta oss i Sverige. Tanken är att alla inbjudningskort ska vara på engelska så att alla förstår. Nu har jag kollat på olika engelska inbjudningar, som skiljer sig från hur vi skriver våra inbjudningar. De anger tex ingen särskild dresscode eller osa. Inte vad jag vet iaf.

    Hur skulle ni göra? Skriva det på traditionellt engelskt sätt och INTE ange dresscode och osa eller adda det på engelska?

    Eller ska jag skriva både svenska och engelska inbjudningskort?

    Hmmm
    Vi gifter oss i slutet av augusti och ska skicka iväg inbjudningarna snarast.

    Tacksam för snabba svar.

  • Svar på tråden Inbjudning på engelska
  • kuliJuli

    Vi gjorde två olika kort. Vi hade inte en speciellt formellt formulerad inbjudan dock, utan översatte i princip rakt av från den svenska utformningen till de engelska korten. Samma sak gjorde vi med info-bladet som vi skickade med inbjudan. Däremot skickade vi på engelska till tyskspråkiga gäster...

    Ungefär så här skrev vi (med reservation för felstavningar här&nu ):

    Together with our families, we
    (Brudgummens namn)
    and
    (Mitt namn)
    Invite You to our wedding
    Saturday the eleventh of july 2009
    At half past four in the afternoon

    You are welcome
    At four o´clock

    Dinner and dancing to follow
    At the same location as the ceremony

    Please, answer yes or no at latest by friday the twentyninth of may

    (Adress till vigsel/festlokalen)
    Halmstad
    Sweden

    Dress code: black tie

    mobil.Nr
    Hem tel nr
    Adress
    Sweden
    Mailadress

  • Annamilla

    Tack! Det var ju bra och konkret, många amerikanska7engelska inbjudningskort är så "cheesy". Inte så som jag vill ha dem.
    Men det där var ju bra.

    Jag skriver nog datum osa och dresscode.

    Tack igen!

  • kuliJuli

    Vassego

    Texten ser ju lite kluddrig ut när man bara skriver såhär rakt upp & ner - men om du kollar i mitt galleri finns en bild där du typ kan se hur vi gjorde uppdelningen av texten på inbjudningskortet...

    lycka till med bröllopsplanerna!!

Svar på tråden Inbjudning på engelska