Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

Tokisen skrev 2009-06-24 13:21:28 följande:
    Vad ska ni ha till förätt?Jag e så trött på toastskagen, alla fester vi har varit på har det så jag vill ha nått annat, det ska vara gott enkelt och heslt nått man kan göra innan då jag har tänkt att ev göra den själv.
    [/citat]
    Fenixx skrev 2009-06-24 14:33:30 följande:
    [citat]
    har inte bestämt förrätt men inget med skaldjur då ingen av oss äter det. vi kommer nog ha förrätt, buffé och sen ingen efterätt utan direkt på tårtan.
    vi ska ha en rödlökscheeskake med stenbitsrom på den är bara såååå god.. =)

Hehe det är så vi har tänkt oxå...fast gottegris som jag är blir det förrätt, grillbuffé, efterrätt och sen typ efter lite dans tårta :)

jag blev lite fundersam och samtidigt väldigt glad, var och hälsade på en gammal vän, vi träffas väldigt sälla nu mera, men har alltid lika roligt ihop o så när vi sitter och luncha så berättar hon att hon ska iväg utomlands och plugga nästa år under våren ett halv år...blev jätte glad för hennes skull och tycker det verkar så spännande, frågar när hon ska åka, hon bara vid jul kommer hem i juni...vadå ska ni gifta er då el???

har aldrig ens pratat bröllop med denna vän hur kan hon veta...nästan så jag fundrade på om det stod skrivet i pannan...kunde verkligen inte ljuga när hon så direkt på fråga så nu är det än som vet, Men tänker inte säga nått till m2b :P

Känner mig så glad, för hon blev verkligen glad för min skull =)

Dock blev det bakslag på panduro, men får väl fundera vidare på hur inbjudan skall se ut
  • källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-25 07:16:01 följande:
    Vad skönt att du kan ha någon att prata med och att hon blev glad för er skull! Vad för bakslag blev det på Panduro? Om det gäller papper eller dylikt så sa min m2b till mig att jag skulle kolla bokhandlarna också för de har papper. Där köpte han nämligen papper när han tillverkade sin egengjorda ask han hade när han friade till mig Så jag ska göra det idag tänkte jag. Sen säger han; Kan vi inte köpa papper snart så vi kan börja pyssla! Hur söt är han?
    Ja precis det handlar om papper...Hittade ett jätte fint rosa, men inget vinrött...finns inte struktur papper större än A4 :S bokhandeln här i stan har verkligen bara böcker och pappers handeln är kass...men får väl ta mig till någon större stad med mer utpräglad pappers handel hmm panduro har ju liksom lite av allt så det man verkligen behöver finns inte :)

El så får jag tänka om angående inbjudningskorten..hmm såå svårt Tur man är ute i god tid =)
  • källerudd
    idajohanna82 skrev 2009-06-25 10:27:30 följande:
    Haha ja kompisar kan verkligen känna på sig sådant där... Var hemma hos en kompis för ett tag sedan som jag inte träffat på länge... Hon frågade direkt om vi skulle gifta oss! Likadant en annan kompis frågade bara dagarna efter om vi inte skulle gifta oss. Och jag har inte sagt till någon av dem att vi funderar på det och de har heller aldrig frågat innan... Mysko! De känner nog en bättre än man tror
    Hehe ja antagligen är det... =)
  • källerudd

ooo jag saknar en större stad ibland..blir sånt projekt om man ska åka iväg för att köpa...för som det är just nu vill jag ju inte köpa på mig material till alla korten och så fungerar det inte..Utan nu köper jag något pappaer av varje för att se hur det skulle kunna bli.. hmm

Vad är matton för affär då...kedja så den finns på fler platser??

• källerudd

Hihi samma här och brukar tycka det är så roligt att åka till mina föräldrar (vilket vi ska i helgen) för då kan man diskutera en massa med mamma =) Men så ska brossan va i stugan med ett helt gäng kompisar...vi har ju inte/vill inte berätta för någon..så blir svårt att planera nått i helgen :S

Men vi ska nog ha e toppen helg ändå

• källerudd
    MissAlice skrev 2009-06-28 22:02:13 följande:
    Jag och min sambo var och kikade på förlovningsringar igår.. Kul! Men väldigt svårt... Saken är den att varken jag eller han tyckte att ringarna passa bra, och såg fina ut på våra fingrar!! Ha ha.. Är det bara för det är ovant?? Då vi båda aldrig har bärt ring förut. Eller kan det vara så att modellen inte passa oss?? Då vi bara provade raka, breda och hårda ringar då det är det vi vill ha... Hmm??
    jag var oxå helt säker på att jag ville ha en rak ring i vitguld lite lätt borstad, men när jag provade en så kändes det oxå helt fel..provade så många olika, men de va inte sköna och det såg konstigt ut så nu har jag en som är lite lätt sängd eller vad man ska säga...så ni kanske ska prova andra sortes ringar oxå trots att ni vet vad ni vill ha...för det gjorde jag och hittade en som va jätte snygg...trots att den inte va rak...
  • källerudd

Oj det är ett svårt val, men tror ändå jag hade gått på det som kändes bra för er del. det är ju ändå eran dag...och bara för att ni tar det billigare alternativet är det ju ingen garanti att era gäster väljer att bok just där...eller hur?

Men det är svårt jag håller med...

Jag har oxå ett dilemma...jag är ju inne på att vi ska gifta oss den 28 juli nästa år (en onsdag), min sambo är väl lite emot det och tänker på att det kanske blir svårt för vissa gäster som ev skulle behöva ta ledigt två dagar eftersom de måste övernatta osv...pratade med mamma i helgen som oxå tyckte det vore dumt att gifta sig mitt i veckan..Nu är jag jätte osäker på hur vi ska göra, vill ju att så många som möjligt ska komma :S och om vi nu ska byta vilken helg ska vi då ta??? =(

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-29 15:06:32 följande:
    Hmm, det där med datum är svårt. Mitt i veckan är alltid klurigt, men samtidigt är det ju semestertider och skickar ni bara ut inbjudningar i tid så kan det ju bli att folk kan komma. Men om ni tar en helg, kan ni inte ta helgen efter då? Eller det funkar inte? Har du pratat med några av er gäster, hur känner dom? Eller ni håller det hemligt än så länge? Annars är det ju en bra indikation man kan få om man hör med några stycken vad de tycker om att komma mitt i veckan.
    Jo jag tror det skulle fungera...nackdelen är väl att min m2b börjar jobba direkt på måndagen då..fast han kanske kan flytta lite på sin semester nästa år, så man får lite extra tid liksom...

vi håller det tyvärr hemligt, så ingen att diskutera med :s hmm att det ska vara såå svårt, men det kan ju vara så att det blir ett bröllop till den 31 då :P

Fenixx ni får väl göra en lista och skriva för och nackdelar med datumen och sen oxå med de två lokalerna..Kanske det kan hjälpa lite :)
  • källerudd
    sajberpillan skrev 2009-07-01 11:27:38 följande:
    Idag ska jag bara ta det lugnt ( fyller år) och njuta av sommar och sol. Hoppas ni alla har det bra!
    GRATTIS får man ju säga då...

själv längtar jag tills jag kan börja planera på riktigt, eftersom vi ska vara ute vid mina föräldrars sommarhus behöver vi inte boka någon lokal el kyrka. Så jag kan ännu inte göra nått...pratade med min frisör (anonym via tele) och kollade av när man kunde boka sådant i okt fick jag till svar...låååångt kvar.

sen är det ju det där med datumet. Får nog ta ett riktigt snacka med min m2b om det iväll så jag iaf kan få beställa stämplar till inbjudningkorten =) Har inte heller hittat någon riktigt bra lösning på hur de ska se ut så dessa pullar jag en del med...hmmm
  • källerudd
    Gotlandstös skrev 2009-07-02 15:37:06 följande:
    Oj redan beställt o fått ringar..... Det får bli nästa år för våran del. Allra helst för mig som pendlar i vikt som jag gör. Vågar inte beställa nån ring nu.
    Vi kommer oxå att beställa ringa först nästa år..

Har en fundering angående inbjudningar...suttit och trixat lite med under dagen, och fick ihop en jätte söt ask inbjudan...men hur gör man för att skicka en sådan??? Går det ens..den blev väl ca 5 cm hög dessutom. men blev väldigt nöjd :S Någon som har någon idé på hur man kan genomföra det??
Svar på tråden JULI - 2010 del2