Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

nä det har jag inte hunnit med...men kanske kan ta en nu...är ju bara en "skiss" typ inte helt färdig inbjudan

• källerudd

Nu ligger det bilder i galleriet...Är som sagt inte helt färdig med utformningen, men ungefär så där...

• källerudd

Jag är mest rädd för att den liksom ska mosas i postens hantering, vet inte alls hur de brukar göra, jag menar vanliga brev är ju ganska platta :S

• källerudd
    Diz skrev 2009-07-03 08:31:08 följande:
    Om du gjort asken av "vanligt" papper, så kan jag nog tänka mig att det finns en risk att de blir knosade... Finns ju dock att beställa färdiga, lite stabilare, askar från allehanda ställen, kanske vore något?
    Har inte hittat några som är bra i storlek..vet du någon sida??
  • källerudd

Idajohanna grattis till förlovningen =) Låter super mysigt...

Nu har vi spikat datum och det blir onsdag den 28 juli nästa sommar, det får bära eller brista med ett mitt i veckan bröllop...Men det är det datum som jag kännt mest för hela tiden så nu är det så =)

Kulleberg: men då blir det vanliga släta askar då, jag va lite sugen på att göra i struktur papper, vet inte hur hårda de blir...får köpa och testa. Annars får jag väl försöka hitta någon låda man kan lägga dem i som kyvert typ och sen får själva askinbjudan vara i den...Nä jag vet inte rikgti svårt det här, men vill gärna lyckas på nått sätt.

Kom gärna med mer tips om du kommer på nått banbrytande :P

• källerudd
    Tokisen skrev 2009-07-07 10:54:39 följande:
    Blandannat pratade vi om middagen... vi har inte tänkt ha nån efterrätt, så han kom med en bra ide att man kan ju ha dansen efter efterrätten (om man ska ha ngn) och sen ha tårtan lite senare och för att folk inte ska sväva iväg och att det sen slutar med att ingen äter tårta så kan amn sätta ett informations blad bredvid bordsplaceringen på en tavla om bla hålltider, detta o detta kommer hända tex.FörrättHuvudrättefterrättBrudvalsenNån dans tillKaffe o TårtaGroggbordtyp så där.Sen fick vi tips på vem som skulle kunna servera till oss.
    Så hade vi oxå tänkt göra =) Jag är en stor gottegris och kan inte tänka mig att plocka bort efterrätt eller tårta så då sa vi att vi dansar lite först och sen blir det tårta...Vi har ett ganska litet bröllop så blir nog svårt för folk att sväva iväg :) Men det där med hållpunkter va bra...

hmm borde ta och skriva upp alla bra idéer man får här så man verkligen kommer ihåg dem sen :P
  • källerudd

Ville bara säga att ni får inte skriva för mycket nu :P när skämt och sidor jag läser ifatt mig sen, men imorgon drar jag och min m2b på en restresa till Grekland.. Ska bli så skönt att komma bort lite. Men kommer saknar er =)

Hoppas planerna går som det ska för er som bokar lokal och kyrka nu...

Ha det gött hörs om en vecka :P

• källerudd

Snart firar vi ett år som förlovade och att det är ett år kvar till bröllopet =D

Måste be pappa prata med presten (en vän till honom) och mamma med fotografen (en vän till henne) Lättare att få dem att ställa upp om de känner oss, el?!

Vi ska ju inte gifta oss i kyrkan därför blir det kanske lite svårare att få presten att ställa upp...

Tror oxå att jag nästan har bestämt hur inbjudningarna skall se ut...Blir trots att jag så gärna vill inga askinbjudnignar. Har inte kommit på något bra sätt att skicka dem på...Kanske kan finna något annat användnings område för dem istället...

• källerudd

Vi kommer inte att skicka några save the date kort utan skickar istället inbjudningarna lite tidigare, typ februari...

Jag fundera på att dra med en nära vän ut på klänningsjackt snart, dock förklätt till något annat, vill överraska :P Det blir då den enda jag kommer att berätta för, men oxå någon att ventilera med så känns skönt...Sen tror jag att jag kommer sy upp min klänning via nätet...en tjej i trelleborg (någon som anlitat henne) kommer inte på vad hon heter... skulle ta drygt tretusen för den klänning jag tror jag vill ha...har skickat bild..men vill ju prova något liknande först så man vet att man passar i det.

• källerudd
    JollyO skrev 2009-07-23 21:28:21 följande:
    Tokisen:Det verkar helt galet bra att beställa från Kina. Hur billigt som helst och väldigt fina! Vilken sida har du kollat på?
    Men hur fungerar det...vet inte om jag vågar beställa så :S
Svar på tråden JULI - 2010 del2