Inlägg från: nu gifter vi oss |Visa alla inlägg
  • nu gifter vi oss

MAJ 2010

Oj, den här tråden har jag inte haft vetskap om.
    Vi har inte bokat lokal än med preliminärt datum blir 29/5 2010. Det är väl en lördag va? *har ingen kalender*

• nu gifter vi oss

Men vad roligt att vi är så många med samma dag! Då kan vi stressa och få kollektiv panik de sista veckorna då.

• nu gifter vi oss

Vi har klart:

klänning
    tärnor
    bestman
    var vi vill ha catering ifrån (har ej kontaktat dem för priser)

Utdelegerade uppgifter som ej påbörjats än:
    bröllopstårta (m2b faster)
    smycken (mamma)
    inbjudningskort & festprogram (mamma)

Har EJ klart med lokal så det stressar jag över nu, inväntar att m2b och hans mamma ska komma överens om en dag båda kan åka ut och titta på två st som verkar passa oss. Jag är mammaledig och kan NUUUUU eller precis när som helst.

• nu gifter vi oss

På tal om klänning, jag kollar runt fastän jag har bestämt med min kompis i USA att jag ska låna hennes. Ramlade över den här som verkligen tilltalade mig. Enkel men men inte slät och tråkig. www.jkdress.com/products_detail.asp

• nu gifter vi oss

Tredje försöket att skriva ett inlägg.
    *suck*
    Den här gången ska jag kopiera min text innan jag provar posta inlägget.
    ````````````````````````````````````

MV85: Wow vilken pampig klänning, du är modig som satsar på den! Lite som en dröm, som kungligheter gifter sig på film.
    Är det en kopia du ska få uppsydd? Antar det med tanke på priset. Vet du vad orginalet kostar och vad heter märket?
    Finns det nån bild där modellen står upp? Vore kul att se bara.

Här är min klänning!
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=12&style=J1127

• nu gifter vi oss

Vad är det med BT idag? Skrev igen men det gick inte att lägga ut, sen är texten förlorad. Kopierar nu än en gång så jag inte behöver komma ihåg allt igen...

Kollade nu och ser att märket heter Private Label By G, de verkar bara finnas i butiker i USA. Tråkigt för dig! De har många häftiga och annorlunda klänningar. Bra val för du blir nog ensam om den här i Sverige!

Går det inte att beställa ett orginal och de skickar då? Verkar ju finnas en del onlineshoppar som säljer märket, men dra ett mail till designern och kolla av att det är en godkänd återförsäljare så du köper äkta vara...

maj2010: Har ni bestämt datum?

• nu gifter vi oss

Jag blir galen på bröllopstorget nu, skriver inlägg varje dag som försvinner när jag ska trycka iväg det!

Vi gifter oss också borgerligt. Har tänkt ha vigseln utomhus inom promenadavstånd från festlokalen, kanske i en park eller annan fin plats. Kanske får alla stå om det inte finns stolar att låna från festlokalen, som någon får köra dit och tillbaka. Dagarna innan köper vi in partytält ifall väderprognosen ser skakig ut. M2b har varit på en utomhusvigsel i regn, de var ca 60 pers i partytält och alla stod upp. Gick kanonbra! Ett tips dock, köp inte de här dunderbilliga på Jysk för 200:-, de håller inte för mkt vind...

Jag har iaf redan nu beställt STRÅLANDE SOL precis som sista helgen i maj 2009 var!

• nu gifter vi oss

Var och tittade på en lokal igår, urmysig med vackra omgivningar. Men den är nog för liten... Vi vill bjuda ca 60 personer, uppe i typ 55 nu efter en snabbt uppskriven preliminär lista.

Bara att leta vidare!

• nu gifter vi oss

Jag heter Nina, är 30 år och bor i Stockholm. Här ska vi också ha bröllopet, önskedatumet är 29/5 2010 men eftersom lokalen inte är bokad än låter vi det vara lite öppet. Mkt svårt att hitta billiga lokaler som tar mer än 50 pers här!

• nu gifter vi oss

Hallå! Jag har inte loggat in på BT på över en månad!
    Har haft välbehövlig semester tillsammans med min bebis, vi har varit hos mina föräldrar och bara haft det bra och blivit omhändertagna. Sambon fick stanna hemma för han har jobbat som en dåre.

Jag ska ju låna min klänning av en kompis i USA, bröllopet är nu över och klänningen klarade sig från fläckar! De hade hela konkarongen i deras trädgård, så dåligt väder hade betytt väldigt smutsig klänning. Nu är det bara lite gräs precis längst ned på tyget, men jag kommer förmodligen ändå att lägga upp den lite. En lättnad!!!

Jag har fått ett par gamla skor av min farmor, som jag tror jag har på bröllopet. Liknar gamla snygga typ 40-talsskor som jag länkat till tidigare. Fast dessa kostar inte 1500:-... De är helt i läder och är ljusbeiga typ ivory, blandat med ljusbrunt och klacken är mörkt trä. Blir nog fint till min klänning som är ljus guld.

Lokalen släpar efter, har fortfarande inte varit och tittat på den vi tror mest på... *suck* Snart är den nog fullbokad hela maj.

Mamma har köpt ett mörklila garn som hon ska sticka en jättevacker sjal av. Garnet är otroligt fint, det är krulligt med små knorrar på och jättelent. Det ska stickas med jättetjocka stickor så hålen blir nästan 2 cm, då blir den väldigt skir och fin och klänningen syns igenom. Det kan ju vara kallt i maj och vi ska ha vigseln utomhus. Den lila färgen tänkte jag ska gå igen i buketten.

Svar på tråden MAJ 2010