MAJ 2010
Och Fröken Strössel - suuuuperfint halsband!
Min mamma gör smycken av pärlor och ska göra alla mina smycken, ska absolut skicka länken till henne som inspiration.
Och Fröken Strössel - suuuuperfint halsband!
Min mamma gör smycken av pärlor och ska göra alla mina smycken, ska absolut skicka länken till henne som inspiration.
Vi köpte garnet i byns lokala hantverksboda, det är färgat för hand och med nystanet följer instruktioner till sjalen. 135:- för garnet, eller 650:- för en färdigstickad. Men mamma säger att den är superlätt, om du vill kan jag säkert be henne scanna in mallen och maila till mig om du vill ha den. Det är ett A4-blad bara.
Har tänkt sätta ihop sjalen med en sån där superstor säkerhetsnål som man använder när man stickar, har aldrig sett en sån förut me alla som stickar vet vad jag menar. Den ska pyntas upp med pärlor så blir den en enkel brosch.
Vi siktar på 29/5 men håller datumet preliminärt tills lokalen är bokad. Om det blir den jag tror ska vi ha vigseln i en närliggande park. Blir nog svårt med ström där så inget PA utan det får bli akustisk musik live. Hade gärna velat ha utgångslåd från CD men men... Plan B blir väl att kolla vädret dagarna före och ser det dåligt ut köper vi altandukar (eller heter det segelduk) på IKEA och spänner upp mellan träden. Som jag hoppas finns där.
Utan dina andetag, menar jag naturligtvis.
Ska be mor scanna in och maila till mig, säger till här när jag har den så kan ni PM:a mig era mailadresser. Ok? Vad roligt!
Nålen har min mamma fått av hon som färgar och säljer garnet.
Den kommer dekoreras i samma stil som övriga smycken, förmodligen med sötvattenspärlor och swarovskistenar. På tråd som surras runt nålen och sen i nåt fint mönster ut i små "armar".
Angående klänningen. Vad tror ni om att ta bort rosetten?
Då blir det en rätt enkel klänning, jag är sugen på det...
Maggie Sottero 'Dallas Marie', finns i mitt galleri.
Nu har jag hittat hemsidan till kvinnan som färgar garnet vi ska sticka av, hon stickar sjalar också naturligtvis.
www.katarinaroos.se/bouclemohair.html
Direktlänk till garnsidan, det är ett bouclé-mohairgarn. Sjalen jag ska ha är lite mindre än den mörkgröna som finns på bilden, tror jag.
Den ser ungefär ut som sjalen på förstasidan.
Angående musik på festen!
Vi har många musiker bland gästerna, med fokus på hårdrocksmusiker. Jag kom på idén om att rigga upp med trumset, gitarrer, förstärkare, PA och hela baletten och ha "öppen scen". Dvs fritt fram för vilka som helst att gå upp och jamma under festen. Det kommer säkerligen bli under natten när folk börjar bli på lyset och lite modiga. Blir nog skitbra, enda risken är att folk fastnar och spelar för länge åt gången. Men jag tror faktiskt folk fattar vad det är till för, upp och jamma nån låt och sen tillbaks till spotify igen....
Jag har gjort prototyp till inbjudningskorten, det blir toppenbra!
Har inga foton på dom tyvärr...
Var hos en bokbindare och köpte lite olika papper, de har lite annorlunda än pysselbutikerna. T.ex. sånt här papper som ser ut som gammalt skinn, som man brukar använda till böcker. Sånt i mörk vinröd/lila ska vi ha tillsammans med lila/vinröd/brunt grovt papper i en nyans ljusare. Svårt att beskriva en färg ibland! Detaljer i ljusgrått och svart samt lila glaspärlor.
Funderar på att göra festprogrammet helt i datorn och skriva ut/lämna in på tryckeri. Alltså inget pyssel där. Anledningen? Har hittat världens snyggaste grejer man kan köpa på nätet, skitsnygga illustrationer att använda som bakgrunder till allt möjligt. Egentligen vill jag behålla det för mig själv men vi har säkert inga gemensamma bekanta och det vore synd att inte göra reklam för den här talangfulla konstnären.
Here goes:
www.dreamstime.com/Sanyal_more-latest-adition_pg1
Ska väl egntligen inte surfa klänningar nu när min är klar...men den här var fin! www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12