Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

En liten hemlig presentation av mig som nyss hittat hit Vi planerar bröllop 15 maj 2010 så jag antar att jag hör till "er"! Vi har ännu inte berättat för några fler än några goa vänner så därför håller jag mig lite hemlig ett tag till.

• johi77

Tack för välkomnandet! Eftersom jag är en planeringsmänniska till tusen så klurar och filurar jag mest hela dagarna. Dagens bröllopsfixanden har iaf blivt bokande av lokal och fotograf - jippiee!

Det som inte är klart men som måste bli klart snart är kyrkan... Men hon som är ansvarig är på semester till 2 aug så jag antar att jag kommer få ha ont i magen lite till *hihi*

När jag läser det ni andra skriver känner jag mig dock sååååå off. Gud, vilken koll ni har på läget! Kanske måste börja spana på klänningar jag med snart

• johi77
    patrikoannika skrev 2009-07-18 14:59:49 följande:
    Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet. Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också? Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget. Hur ska ni göra?
    Jag har turen att ha en svägerska som är en fullkomligt besatt och grym scrappare av mestadels kort så jag kommer kräva hjälp där Hon har alla sorters maskiner, stämplar mm som behövs så det blir väl några pysselkvällar hemma hos henne.

Jag har varit delaktig i kompisars bröllop och svårt är det ju inte att göra själv men det tar tid! Jag hade aldrig betalat 10 000 för att köpa upplägget. Försök att komma på en grundidé, te x hitta ett papper som du gillar och använd det sedan till både inbjudningskort, program, placeringskort. Just placeringskorten tycker jag inte man behöver arbeta så mkt med, hellre en tjusig inbjudan.
  • johi77

Denna djungel av brudklänningar - är det någon som har bra tips på sidor på nätet där man kan spana runt?

Jag har fått för mig att jag vill ha en enkel klänning med halterneck men jag tycker det mesta är axelbandslösa klänningar och det passar inte mig.... tyvärr...

• johi77

Säger som dom andra, allt går ju! Jag personligen kommer välja nån mer låt med fart som utgång men smaken är ju som....

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-19 19:01:35 följande:
    Kan man ha The lion sleeps tonight som utgångsmusik? Lyssnade på den nu och fastnade för den
  • johi77
    Martinaa skrev 2009-07-19 13:55:54 följande:
    Välkommen in i kinaklänningstråden! www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3431288.htm...Annars är det bara att börja springa runt i butiker där du bor som säljer klänningar, eller kika på blocket!
    Jag måste vara trög men vad menas med en kinaklänning? *blossande kinder*
  • johi77
    dittdatten skrev 2009-07-19 17:44:42 följande:
    Boka fotograf ja... Kanske ska göras ganska snart det också?
    Jag har prel. bokat en fotograf som såg ut att vara i vår stil. Ska boka datum för en första konsultation.

Idag spanade vi utomhus på vår lokal och det känns helrätt! Stor veranda med havet rätt ut! Nice att ta välkomstdrinken där!
  • johi77
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-19 21:48:09 följande:
    Tycker du inte att det är fart i den?Åh, det lät fint med veranda mot havet
    Får lyssna på den så kanske jag ändrar mig

Vad mkt det är att tänka på... Jag sitter kvällarna i ända framför datorn med anteckningsblocket bredvid. Kan man redan ha blivit en bridezilla?

Ska kolla in det där med kinaklänning även om jag nog är för feg för att våga mig på nåt sånt.
  • johi77
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-19 22:38:19 följande:
    Hehe, det får du allt göra Hmmm, undrar om jag också är på väg att bli en bridezilla? Så fort dottern somnat på kvällen hamnar jag framför datorn. Tur att mannen tittar på film
    Ja, det är tur att det är semester så man kan surfa bröllop till midnatt

Lyllos er som iaf har fått bokat kyrkan, här får man snällt vänta till dom kommer tillbaka efter semestern.... frustrerande! Det är klurigt med datum, vi valde 15 maj eftersom det är långhelg och vi har många som kommer få resa en bit. Sedan är det ju inte fel att man kan få hjälp av många med förberedelser eftersom dom flesta är lediga to-fre.

En fråga - vilken tid har ni bokat vigsel? Min tanke först var att ha vigsel 15 maj kl 15 men sen funderar jag på om det kanske är lite för tidigt? Hur tänker ni?
  • johi77

Bröllopstorget kanske finns på jobbet med? Jag har några veckor semester kvar så jag kanske har planerat klart till dess *asg*

Klänning - jag har gått från smal halterneck till axelbandslös med stooort nedtill, tillbaka till en annan typ av halterneck... Jag har iaf beslutat mig för att jag vill ha vidd nertill och även litet släp. Ska det va så ska det va!

Svar på tråden MAJ 2010